IBM model M införskaffat, vad göra med mitt nuvarande?

Permalänk

IBM model M införskaffat, vad göra med mitt nuvarande?

Hejsan!

Köpte mig ett Model M efter en lång tids sökande!

Sitter nu på ett BlackWidow med Blå Cherry brytare och undrar vart man skall göra av det?

skall man sälja det eller skall man bara lägga det i en skänkes annons?

iom att det är ett razer (vilket inte är det bästa märket) och att det är omlackat av mig(skalet, inget annat då) så kan det väll inte vara värt något?

Eller skall man bygga något kul av det? har ni förslag, Idéer eller svar på mina frågor så välkommnas dom hjärtligt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Det kan ta några dagar att utvärdera vad man egentligen tycker om ett tangentbord, så jag skulle spara det så länge.
Razer-tangentbordet kanske också är bättre för spel än Model M.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

En skänkes-annons skulle säkert göra någon jätteglad.

Att spara på tangentbord är ingen bra idé - de tar ju en hel del plats och kommer säkerligen aldrig mer att användas. Inte när det finns ett Model M i huset.

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Det kan ta några dagar att utvärdera vad man egentligen tycker om ett tangentbord, så jag skulle spara det så länge.
Razer-tangentbordet kanske också är bättre för spel än Model M.

Har haft model M innan och det var därför jag köpte ett nu älskar det, det känns som ett råare Cherry med blåa switchar. mitt förra model m var trasigt så det var därför jag skaffade ett mekaniskt, var aldrig helt nöjd med det blå även om det var bra mycket bättre än G11 jag hade mellan Model M och blackwidow't

Sen föredrar jag model M till spel då jag gillar att man får trycka lite hårdare på det(har stora händer och brukar vila mina händder på knapparna, något jag inte kunde på blackwindow't)

f.ö är jag en stor annhängare av IBM model M/ Buckling Spring sen millenium skiftet då jag vilade händerna på det för första gången!

Skrivet av Obligatorisk:

En skänkes-annons skulle säkert göra någon jätteglad.

Att spara på tangentbord är ingen bra idé - de tar ju en hel del plats och kommer säkerligen aldrig mer att användas. Inte när det finns ett Model M i huset.

Har kvar det just nu och sitter i min media burk jag nyss satt ihop(känns dock lite overkill att ha det där) en kille hörde av sig och var intresserad av det men är inte helt sugen på att släppa det bara sådär än

Känns som att jag skall spara det ett litet tag till, tills jag ser om jag behöver det eller om det är helt världelöst att spara på

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obligatorisk:

Att spara på tangentbord är ingen bra idé - de tar ju en hel del plats och kommer säkerligen aldrig mer att användas.

Så tänkte jag också för snart 10 år sedan då jag slängde säkert 10st Model M på tippen.. ångesten idag när jag tänker på det.
Är själv inte överförtjust i dessa men förstår värdet i dom..

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Så tänkte jag också för snart 10 år sedan då jag slängde säkert 10st Model M på tippen.. ångesten idag när jag tänker på det.
Är själv inte överförtjust i dessa men förstår värdet i dom..

ush! dom kan vara värda upp till 1000kr idag ifall det är i hyffsat skick! du kanske inte gillar dom men det finns fler som jag som älskar dom. det börjar bli få av dom på svenska har jag märkt, inte lika mycket som detvar för bara ett par årsen!

Fick mitt för ett helt okey pris av en kille här på swec, 300 riksdaler fick jag ge för det vilket jag tyckte var mycket överkomligt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Har haft några modell M.

En revs i backen vid flytt av flytthjälp, sprack i plasten (ordentligt fall i asfalt)

Två revs från hylla i takhöjd ner i betonggolv, inte bra heller...

Kanske går o kränga som reservdelar i dag ?

Hade gärna haft ett helt o fint igen

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Karaff:

Har haft några modell M.

En revs i backen vid flytt av flytthjälp, sprack i plasten (ordentligt fall i asfalt)

Två revs från hylla i takhöjd ner i betonggolv, inte bra heller...

Kanske går o kränga som reservdelar i dag ?

Hade gärna haft ett helt o fint igen

Jo, själv så var man ju dum och kastade sitt gamla för ett par kassa fjädrar och skavds sladd. hade säkert gått och restorera den men dum som man var tänkte jag ju inte på det utan tänkte då bara köpa ett modernare med belysning och multimedia knappar. rubber dome och allt

ångrar det idag, men skall inte göra om samma mistag med Razert, skall ta en riktig funderar denna gången! det är ju ändå ett schysst tgb!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedenVirre:

ush! dom kan vara värda upp till 1000kr idag ifall det är i hyffsat skick! du kanske inte gillar dom men det finns fler som jag som älskar dom. det börjar bli få av dom på svenska har jag märkt, inte lika mycket som detvar för bara ett par årsen!

Fick mitt för ett helt okey pris av en kille här på swec, 300 riksdaler fick jag ge för det vilket jag tyckte var mycket överkomligt!

Tack för mer ångest

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Sitter nu på ett BlackWidow med Blå Cherry brytare och undrar vart man skall göra av det?

Lägg det i en kartong på vinden
kan vara bra att ha den dagen då du spiller coca-cola eller annat i ditt tangentbord.

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Tack för mer ångest

inge problem! jag har själv ångest för en del jag själv gjort! typ när jag sålde min bil, en 740 va? inte värt mycket, kränger iväg den för 2500kr

tills jag insäg att: Fan där sitter ju grejer på den för flera tusentals kronor. där att addon på den för lite över 7000spänn

ljud/stereo m.m. ny bytad 16v motor

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Lägg det i en kartong på vinden
kan vara bra att ha den dagen då du spiller coca-cola eller annat i ditt tangentbord.

Jag skulle hänga mig själv om jag spillde cola på ett Model M men bra poäng, skall lägga i det i original kartongen och in i garderoben!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Inaktiv

Spara det. Dina polare kommer be dig slänga ditt Model M åt h**** när dom hör "CLICK CLACK KACKLOCK" i skype när ni spelar. Believe me.

Permalänk
Skrivet av anon228747:

Spara det. Dina polare kommer be dig slänga ditt Model M åt h**** när dom hör "CLICK CLACK KACKLOCK" i skype när ni spelar. Believe me.

Vi använder inte skype utan TS, och det är voice aktivated(går inte igång på tangentbordet då det inte låter så högt). när vi väl spelar vilket inte är allt för ofta.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Vi klagade redan på hans förra så någon större skillnad på den fronten blir det inte.
Och Virre, senast jag satt på TS med dig så hade du din mic alltid igång. Man hörde ju fan fåglarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Har haft model M innan och det var därför jag köpte ett nu älskar det, det känns som ett råare Cherry med blåa switchar. mitt förra model m var trasigt så det var därför jag skaffade ett mekaniskt, var aldrig helt nöjd med det blå även om det var bra mycket bättre än G11 jag hade mellan Model M och blackwidow't

Sen föredrar jag model M till spel då jag gillar att man får trycka lite hårdare på det(har stora händer och brukar vila mina händder på knapparna, något jag inte kunde på blackwindow't)

f.ö är jag en stor annhängare av IBM model M/ Buckling Spring sen millenium skiftet då jag vilade händerna på det för första gången!

Har kvar det just nu och sitter i min media burk jag nyss satt ihop(känns dock lite overkill att ha det där) en kille hörde av sig och var intresserad av det men är inte helt sugen på att släppa det bara sådär än

Känns som att jag skall spara det ett litet tag till, tills jag ser om jag behöver det eller om det är helt världelöst att spara på

Har testat Cherry MX Blue gillade dem men hade för lite motstånd. Vill man ha ett Cherry MX keyboard som är mer som ett gammalt IBM eller så ska man köra med Cherry MX Green, vilket jag själv gör. Älskar dessa switchar! :)Tips om man inte kan finna ett Model M.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Att skänka skulle iallafall göra min dag

Permalänk

Du kan ju alltid sälja det till ett billigt pris, antingen till någon som vill ha ett billigt tangentbord, eller till någon som vill ha switcharna.

Permalänk
Skrivet av Zweibach:

Vi klagade redan på hans förra så någon större skillnad på den fronten blir det inte.
Och Virre, senast jag satt på TS med dig så hade du din mic alltid igång. Man hörde ju fan fåglarna.

Öhm jo men det var ju bra länge sen också. det var ju typ en månadsen snart som routern säckade ihop för er

Skrivet av Eltarion:

Har testat Cherry MX Blue gillade dem men hade för lite motstånd. Vill man ha ett Cherry MX keyboard som är mer som ett gammalt IBM eller så ska man köra med Cherry MX Green, vilket jag själv gör. Älskar dessa switchar! :)Tips om man inte kan finna ett Model M.

Har inte testat gröna får se om det finns någonstans man kan känna på ett, verkar ju onekligen bättre än MX Blue.

saknas bara att det är PS2 också så har man en ersättare när detta tangent bord gå i graven

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Att skänka skulle iallafall göra min dag

hehe, hade du kommit och hämtat det och tagit med lite fika bröd så hade du kunnat få de

Skrivet av I_KILL_HORSES:

Du kan ju alltid sälja det till ett billigt pris, antingen till någon som vill ha ett billigt tangentbord, eller till någon som vill ha switcharna.

ja jo, det är ju inget fel på det, förutom att jag löste det razer gjorde fel med det(som sedan rättades till) så någon liten peng kanske det är värt

Switcharna är ju trevliga! vill själv ha något med lite mer motstånd och då är Model M bra där! plus att jag inte har så många USB portar. Har 4 så ett Model M hjälpte till där iom PS/2

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Spara det. Dina polare kommer be dig slänga ditt Model M åt h**** när dom hör "CLICK CLACK KACKLOCK" i skype när ni spelar. Believe me.

Bara noobs använder skype, med en riktig VOIP är det inte något problem..

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Bara noobs använder skype, med en riktig VOIP är det inte något problem..

Precis med TS eller valfritt VOIP program så är man hemma

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Är dagens spelare/användare för lata för att använda PTT (push-to-talk)?
Hatar att sitta med folk som kör med ljudaktivering.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.