Permalänk

Förlängare (strömsladd)

Hej!

Jag har letat och letat men inte lyckats hitta det jag söker efter. Tänkte kolla med er här på forumet istället om ni har bra koll.

Jag är i behov av en förlängningssladd till en DC-adapter. Närmare bestämt en Switching Adapter. (Bild nedan)

https://www.dropbox.com/s/fszqkckn2e03bd8/Adapter.jpg

Skulle helst av allt vilja ha en förlängningssladd av den här typen. (Bild nedan). Problemet med just DENNA är att den än för kort. Skulle behöva en förlängningssladd som gärna är runt ½-meter. Gärna en vit också så att den passar med tapeten.

https://www.dropbox.com/s/61obisc5wo2mudk/1.jpg

Är det någon som vet vad dessa kan tänkas heta eller var man kan köpa dem? Vore jättetacksam för alla tips och förslag!

Permalänk

Varför bara inte ta en AC-förlängningssladd?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Tjena!

Den ska bl.a. genom en vägg och då måste jag borra upp ett enormt hål för att den skall kunna gå igenom :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BzztHolly:

Tjena!
Den ska bl.a. genom en vägg och då måste jag borra upp ett enormt hål för att den skall kunna gå igenom :/

Klipp av stickkontakten, köp ny stickkontakt på Clas Ohlsson eller Kjell & Co, dra igenom sladden och sätt dit nya stickkontakten.

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Klipp av stickkontakten, köp ny stickkontakt på Clas Ohlsson eller Kjell & Co, dra igenom sladden och sätt dit nya stickkontakten.

:). Så det här med att förlänga adaptersladden dåååå?

Permalänk
Medlem

Tja lite kabel lödpenna tenn och krympslang så kan du göra det med håll reda på polariteten bara

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av BzztHolly:

:). Så det här med att förlänga adaptersladden dåååå?

De har massa kontakter på Kjell & Co, exempelvis:
http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/svagstrom/dc-k...
och
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/laptop-t...

Du kan ju ta med sladden dit, fråga och kolla ut om de har de där kontakterna. Köp dem och sladd så kan du göra en egen.

Permalänk

Hej!

Tack för alla svar! Jag får väl tyvärr medge att jag inte KAN varken löda eller klippa kablar. Känns som det vore en säkerhetsrisk för alla inblandade om jag gav mig på något liknande. För enkelhetens skull tänkte jag därför en förlängning a la färdig-kabel som på bilden. Fast längre.

Återigen, tack för alla tips och förslag! Är det någon som har fler tips så hör av er! Annars kan jag i värsta fall dra en tjocksladd genom väggen!

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av BzztHolly:

:). Så det här med att förlänga adaptersladden dåååå?

Det är bättre att kör med en vanlig 230 V sladd som Slaktardej visade, eftersom att om 5 år så kanske du vill köra något annat där och har du bara en adapter-sladd så kan du inte det.

Edit:

Skrivet av BzztHolly:

Jag får väl tyvärr medge att jag inte KAN varken löda eller klippa kablar. Känns som det vore en säkerhetsrisk för alla inblandade om jag gav mig på något liknande. För enkelhetens skull tänkte jag därför en förlängning a la färdig-kabel som på bilden. Fast längre.

Om du inte har kunskaperna för att klippa och sätta dit ny kontakt kan det vara bra att ta hjälp av någon som kan. Tror du blir nöjdare med resultatet då.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Man ska inte använda sådana förlängare. De är väldigt brandfarliga och DC klarar inte hålla spänningen under särskilt långa avstånd heller. Använd vanlig förlängningssladd. Vet inte var ni ska dra genom en vägg men kanske är bud på att installera en helt ny strömkontakt i rummet där du ändå ska dra din sladd till?

Kontakta en elektriker om du ska göra det, det blir rätt gjort då.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Man ska inte använda sådana förlängare. De är väldigt brandfarliga och DC klarar inte hålla spänningen under särskilt långa avstånd heller. Använd vanlig förlängningssladd. Vet inte var ni ska dra genom en vägg men kanske är bud på att installera en helt ny strömkontakt i rummet där du ändå ska dra din sladd till?

Kontakta en elektriker om du ska göra det, det blir rätt gjort då.

Hej!

Tack för tipset. Då blir det så.

Mvh!