Permalänk

Hjälp!!! Mac vs PC

Hejsan jag undrar en liten sak! Jag har hört att Mac datorer inte slöar ner lika enkelt som en PC med Windows och till en viss del tror jag på det, men det jag undrar är om det är själva OS som gör det eller är det hårdvaran i själva Mac datorerna som gör att de inte segar ner? Skulle jag kunna köpa en normal laptop och installera OS X Mavericks är datorn då som en Macbook pro?? pliezzz help!½

Permalänk

Till största del handlar det om hur man tar hand om och använder sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tin Sjöberg:

Hejsan jag undrar en liten sak! Jag har hört att Mac datorer inte slöar ner lika enkelt som en PC med Windows och till en viss del tror jag på det, men det jag undrar är om det är själva OS som gör det eller är det hårdvaran i själva Mac datorerna som gör att de inte segar ner? Skulle jag kunna köpa en normal laptop och installera OS X Mavericks är datorn då som en Macbook pro?? pliezzz help!½

OS X fungerar inte likadant som Windows gör, t ex finns där inget register i samma bemärkelse där "döda länkar" slutligen kommer att slöa ner datorn. Dock som föregående talare sa är det som spelar roll mest hur man sköter sin dator.

Det finns en hel sektion här på SweC om hur man bygger en "hackintosh", det kanske kan vara något för dig att läsa.

Hårdvaran spelar ingen roll gällande det problemet du beskriver.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Man tackar för svaren!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad och låst*

Hänvisar till den stora PC vs Mac tråd: http://www.sweclockers.com/forum/100-apple-mac/957165-pc-elle...
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...