Nexus 5 Vill ej ansluta till dator(Testat allt)

Permalänk
Medlem

Nexus 5 Vill ej ansluta till dator(Testat allt)

Hej, tänkte dra ner Android L på mobilen och märkte att min dator inte vill ansluta min mobil. Kör för tillfället med Cyanogenmod. Den dyker upp i enhetshanteraren och jag har testat tagit bort den flera gånger och installerat usb drivisarna för den samt togglat med "USB felsökning" osv. Har även MTP på men även testat med PTP.

Har testat olika usbuttag/sladdar samt ominstallerat windows 7 på min dator men det fungerar fortfarande inte. Även kört alla windows updates. När jag kopplade in telefonen på min jobbdator så hittades den direkt, har ni någon idé vad som kan vara problemet? Har googlat/youtubat röven av mig... Om någon info saknas eller önskas så säg bara till!

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Vet inte lösningen på problemet men jag personligen använder aldrig sladd, dra ner file manager till din telefon via playbutik och sätt upp en ftp server på telefonen, sen använder du valfri ftp-klient på datorn. Mkt smidigare tycker jag eftersom du kör allt trådlöst via WiFi.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Testa att ladda ner Andoid SDK tools och installera Googles USB drivisar därifrån. Gå i i enhetshanteraren och avinstallera drivrutinerna först, starta även upp den i bootloader-läge och avinstallera dem där också för säkerhets skull.
Här är en direktlänk:
http://dl.google.com/android/android-sdk_r23.0.2-windows.zip

Packa upp det någonstans (kan rekommendera att placera det i C), öppna "SDK Manager.exe", markera "Android SDK Tools" och "Android SDK Platform-Tools" under "Tools" och "Android Support Library" och "Google USB Driver" under "Extras" och tryck på "Install 4 packages". (du behöver bara en av dem, men att ha de andra hjälper om du vill flasha något senare då de ger tillgång till fastboot kommandon)

Permalänk
Medlem

Ska testa när jag kommer hem, ska även ladda ner root tool och se, återkommer med svar.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB