Permalänk
Medlem

Hårddisk på N56JR

Hej!
Hade tänkt köpa en Asus N56JR-S4075H och även uppgradera till en större SSD. Antingen byter jag 750gbs hårddisken och köper en annan dit (då jag ändå inte behöver det utrymmet), och då antar jag att det är vanlig 2,5" intern SSD jag ska gå på. Alternativt att jag byter ut den lilla 8 gbs SSDn som sitter där.

Jag kan dock inte hitta någonstans vad det är för modeller på hårddiskarna i denna laptop, så vet ej vad jag ska köpa. Är det någon som har koll på om 'huvudhårddisken' är en vanlig intern 2,5", och någon som vet vad SSDn som sitter i kan vara av för modell? Vore tacksam för assistans.

Permalänk
Medlem

Hej,

Det är väl en hybriddisk dvs SSD och HDD i en enhet som på något vis ska optimera sig själv eller har jag missat något? Vanlig SSD eller en WD Black2Dual (samma princip som hybriddisken men vad jag förstår väljer man själv vad som ska ligga på SSD'n.

Permalänk
Medlem

Jo, vad jag förstod är det en hybriddisk som sitter i den nu. Men med andra ord kan jag köpa en helt vanlig 2,5" SSD då och ta bort hybriddisken?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av brah:

Hej!
Hade tänkt köpa en Asus N56JR-S4075H och även uppgradera till en större SSD. Antingen byter jag 750gbs hårddisken och köper en annan dit (då jag ändå inte behöver det utrymmet), och då antar jag att det är vanlig 2,5" intern SSD jag ska gå på. Alternativt att jag byter ut den lilla 8 gbs SSDn som sitter där.

Jag kan dock inte hitta någonstans vad det är för modeller på hårddiskarna i denna laptop, så vet ej vad jag ska köpa. Är det någon som har koll på om 'huvudhårddisken' är en vanlig intern 2,5", och någon som vet vad SSDn som sitter i kan vara av för modell? Vore tacksam för assistans.

Precis som ovan svarat så är de vanlig 2,5" SATA, du kan byta ut den enkelt.
Den 8GB SSD'n du talar om ovan är en SSD cache som är inbyggd i den 2,5" SATA disken som redan sitter i, det är en sk SSH (Hybriddisk).