Permalänk
Medlem

sak skaffa en ny HTPC

Tjena jag ska skaffa en ny HTPC till bio anläggningen hemma. Det jag undrar över är om någon kan rekommendera en färdigbyggd HTPC eller delar att bygga en egen. I detta fallet får inte budgeten gå över 5000 kr. och jag har redan operativsystem. hade varit bussigt om någon skulle kunna rekommendera en kundvagn från Inet.

Permalänk
Medlem

En BRIX kanske?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6951684/2014-07-18

Finns även möjlighet att sätta in ett diskret grafikkort eller uppgradera till en värsting cpu i framtiden! Tog bara 4GB ram för att det blir billigare, sen kan du sätta in en till sticka när du känner för det!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

HP ProDesk 600 mini för att den är så liten?

Kostar strax över 5000. Vi har den lite biffigare (men lika liten) 800:an för c: 9000 på jobbet. Tycker den är gullig

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6951684/2014-07-18

Finns även möjlighet att sätta in ett diskret grafikkort eller uppgradera till en värsting cpu i framtiden! Tog bara 4GB ram för att det blir billigare, sen kan du sätta in en till sticka när du känner för det!

Jag har en liknande denna hemma. Klarar allt jag har försökt spela upp utan problem.
Lådan är dock i största laget (har samma också). Men som sagt, ryms ett grafikkort i den om man vill uppgradera.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag har en liknande denna hemma. Klarar allt jag har försökt spela upp utan problem.
Lådan är dock i största laget (har samma också). Men som sagt, ryms ett grafikkort i den om man vill uppgradera.

Håller med om storleken på lådan, den är aningen för stor för att vara enbart en HTPC, dock så har jag ett relativt bra kort i den så jag har möjlighet att spela också. I det fallet så är det en relativt ok storlek i mitt tycke då.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Nått sånt här skulle jag köpa och köra xbmc på, om jag skulle köpa ny mediacenter burk.
Har bara plockat ihop den lite snabbt, så lite kollande på tester och recensioner av delarna är ju att rekommendera.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6951761/xbmc

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Skrivet av olqeable:

Tjena jag ska skaffa en ny HTPC till bio anläggningen hemma. Det jag undrar över är om någon kan rekommendera en färdigbyggd HTPC eller delar att bygga en egen. I detta fallet får inte budgeten gå över 5000 kr. och jag har redan operativsystem. hade varit bussigt om någon skulle kunna rekommendera en kundvagn från Inet.

Hejsan, jag kan skarpt rekommendera datorn jag har i sign. Sök alla dela på prisjakt, samt nät-adapter från mytrendyphone för dryga 200 kronor.
Dock så var jag tvungen att fästa SSD'n på sidan inuti i chassit för att slippa att CPU'n gick varm, då de medföljande HDD-vaggorna gör så att
SSD/HDD lägger sig rakt ovanför CPU-kylaren.

Annars inget att klaga på, fungerar problemfritt, hela system landar på dryga 3000 kr. Och det klarar av att spela upp allt i mediaväg.
En stor rekommendation ifrån mig!

Mvh!

Visa signatur

|Streacom F1C EVO|AsRock AM1-H|AMD Athlon 5350 X4|Kingston HyperX 4GB|Kingston V300 60GB|19V DC-adapter|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag har en liknande denna hemma. Klarar allt jag har försökt spela upp utan problem.
Lådan är dock i största laget (har samma också). Men som sagt, ryms ett grafikkort i den om man vill uppgradera.

Yes det var det jag tänkte, om han kanske vill kunna spela lite i biorummet så är det bara att trycka in ett grafikkort! Bättre att ha möjligheten än att komma på det senare! Chassit är väldigt snyggt och skulle inte störa i omgivningen heller.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

När jag var ute efter HTPC var detta chassit intressant dock blev det en nuc istället. Men skaffar jag en till blir det nog i det chassit.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=599528

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Sevil:

Sivle;14739240']Hejsan, jag kan skarpt rekommendera datorn jag har i sign. Sök alla dela på prisjakt, samt nät-adapter från mytrendyphone för dryga 200 kronor.
Dock så var jag tvungen att fästa SSD'n på sidan inuti i chassit för att slippa att CPU'n gick varm, då de medföljande HDD-vaggorna gör så att
SSD/HDD lägger sig rakt ovanför CPU-kylaren.

Annars inget att klaga på, fungerar problemfritt, hela system landar på dryga 3000 kr. Och det klarar av att spela upp allt i mediaväg.
En stor rekommendation ifrån mig!

Mvh!

Hej! Har du möjlighet att testa hur uppspelning av 23,976 hz material fungerar i XBMC? Du trycker på O bara för att få fram infon. Om du kunde posta ett screencap så skulle jag vara evigt tacksam!

Permalänk
Medlem

Tack för alla förslagen får se hur jag gör nu.

Permalänk
Medlem

Sorry för offtopic:
Jag använde förr en wdtv live och det går inte att få med externa subtitle filer när man strömmar film via nätverket. Funkar det på en riktig HTPC som dessa ni rekommenderar här?

Visa signatur

Citera för svar!