Hjälp med val av Mekaniskt Tangentbord med cherry MX Red

Permalänk
Avstängd

Hjälp med val av Mekaniskt Tangentbord med cherry MX Red

Tja, är ruskigt sugen på ett mekaniskt tangentbord med röda brytare. Jag gillar även bruna då det har lite taktilt, men tror röda skulle passa mig bäst som ägnar mest speltid åt WoW & CSGO.

Har kollat på Cooler Master tangentborden, sen blev jag även rekommenderad ett ducky zero : http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/182571-d...

Vad skulle ni rekommendera?

Jag har även provat razer blackwidow ultimate stealth 2014, jag vet nu kommer halva sweclockers gå emot mig och säga NEJ INTE RAZER. Men jag tyckte faktiskt om det riktigt mycket!
Dock har jag en budget under tusenlappen HELST.

Letar efter något med Röda brytare, eller känsla som stealth 2014 från razer! Razers blackwidow ultimate stealth 2014 är liksom lite halvt röda halvt blåa fast tysta enligt mig, då det är deras egna razer orange, och har lite annorlunda feeling jämte dom andra MX Browns.
Men jag tar emot exakt alla förslag!
Tack!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Ducky är kända för att ha bra kvalité på sina tangentbord, så jag tycker du borde beställa den du länkade.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Corsair Vengeance K70! Köpte själv med bruna brytare men tangentbordet bara skriker kvalité och jag är helnöjd!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1767885

Permalänk
Medlem

Rekommenderar QPAD MK-85! Riktigt fint tangentbord som jag har själv, har absolut inget att klaga på. Fick "Toppklass" av Sweclockers. Kostar dock 1245 SEK.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Ducky är kända för att ha bra kvalité på sina tangentbord, så jag tycker du borde beställa den du länkade.

Fast ducky zero håller inte samma kvalite som deras andra dock, iaf så vitt jag minns tillverkas zero av en annan fabrik med billigare standard än deras andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phastx:

Skulle rekommendera Corsair Vengeance K70! Köpte själv med bruna brytare men tangentbordet bara skriker kvalité och jag är helnöjd!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1767885

Jag kan bara hålla med, köpte också K70 Brown. Förvånad över kvalitetskänslan och vikten i tangentbordet, känns väldigt gediget och kanon att skriva på! Däremot skulle jag gått ut i butik och provat några olika typer av brytare, så vet du ganska snabbt vad du tycker är rätt för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Fast ducky zero håller inte samma kvalite som deras andra dock, iaf så vitt jag minns tillverkas zero av en annan fabrik med billigare standard än deras andra.

Jasså? Kanske är därför zero är billigare än shine serien.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Avstängd

Nytt tangentbord - 2014 MX Razer?

Tja, jag vet att många av er nu kommer säga " NEJ KÖP INTE RAZER, INGEN KVALITE OSV ".
Men jag gillar razers produkter och kommer ge dom support, då jag alltid varit supernöjd med allt jag ägt ifrån dom.
Men nu till min sak, jag funderar på att köpa razer blackwidow ultimate stealth 2014 ifrån komplett då det är rea 200 kronor på det.
Är det någon här som äger detta tangentbord? Vill ha ett tyst tangentbord, men som ändå har det lilla taktila i sig, därför lutar jag mig åt stealth edition på blackwidow, då jag lyssnat på typing sounds etc och tycker det låter otroligt härligt!
Men för er som har det, känns det som ett mekaniskt tangentbord? Eller är razers egna brytare helt olika i känslan jämförelse med vanliga Cherry brytare?

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det där har väl de nya brytarna som de har gjort själv som är gröna? De är INTE tysta! De motsvarar blåa brytare (samma känsla i dem) vilka låter mest av alla. Razers variant är just inget tystare så vill du ha ett tyst tangentbord så ska du inte ha de brytarna.

edit: eller nej efter att ha tittat på Youtube så verkar det inte vara de brytarna som jag talade om. De var orange. Antar att det är deras motsvarighet mot röda brytare (eller bruna)? I så fall är de väl ungefär så tysta som de kan bli för ett mekaniskt. Men om de är taktila eller inte vet jag ej!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deeyay:

Det där har väl de nya brytarna som de har gjort själv som är gröna? De är INTE tysta! De motsvarar blåa brytare (samma känsla i dem) vilka låter mest av alla. Razers variant är just inget tystare så vill du ha ett tyst tangentbord så ska du inte ha de brytarna.

edit: eller nej efter att ha tittat på Youtube så verkar det inte vara de brytarna som jag talade om. De var orange. Antar att det är deras motsvarighet mot röda brytare (eller bruna)? I så fall är de väl ungefär så tysta som de kan bli för ett mekaniskt. Men om de är taktila eller inte vet jag ej!

De orangea ska vara som bruna, då dom gjorde 2013 edition med både MX Blue ( Clicky ) och MX Brown ( Stealth Edition ).
Och nu gjorde dom Razer Green ( Clicky ) och Razer Orange ( Stealth Edition ).
Den orangea ska motsvara bruna i princip, älskar dessutom looken på razer blackwidow och diggar det gröna ljuset, kan behövas lite led i min datorhörna då min nya dator inte har led och bara skärmarna lyser

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

De orangea ska vara som bruna, då dom gjorde 2013 edition med både MX Blue ( Clicky ) och MX Brown ( Stealth Edition ).
Och nu gjorde dom Razer Green ( Clicky ) och Razer Orange ( Stealth Edition ).
Den orangea ska motsvara bruna i princip, älskar dessutom looken på razer blackwidow och diggar det gröna ljuset, kan behövas lite led i min datorhörna då min nya dator inte har led och bara skärmarna lyser

Snälla om du måste köpa BlackWidow KÖP FÖR HELV*** 2013 VERSIONEN!!!!!

Deras nya kinesiska switchar som är dåliga kopior på Cherrys kan dra åt skogen, så köp 2013 versionen.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zodiam:

Snälla om du måste köpa BlackWidow KÖP FÖR HELV*** 2013 VERSIONEN!!!!!

Deras nya kinesiska switchar som är dåliga kopior på Cherrys kan dra åt skogen, så köp 2013 versionen.

Vill ju ha stealth versionen, vilket inte säljs av 2013 längre. Vill inte ha det klickiga skrivmaskins ljudet, usch

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

vill inte klanka ner på razor men köp vilket som helst mek.tangentbord med bruna brytare och du är guld.

har själv ett razor blackwidow med blå brytare och jag älskar klickandet, har dock ett ducky shine med blå med och ett filco me blåa. xD

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Vill ju ha stealth versionen, vilket inte säljs av 2013 längre. Vill inte ha det klickiga skrivmaskins ljudet, usch

Köp då istället ett Ducky tangentbord tex http://www.inet.se/produkt/6607058/ducky-shine3-green-led-mx-...

Det är värt dom extra pengarna, gick själv från BlackWidow 2013 till mitt nuvarande Ducky Shine 2, otroligt mycket bättre, går dessutom att använda ordentliga handledsstöd till Duckyt tillskilnad från BlackWidow.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Avstängd

Vilket Cherry MX Red rekommenderar ni?

Hej, köpte hem ett blackwidow ultimate stealth 2014 i hopp om samma känsla som Blåa brytare fast i en tystare stämning. Dock har jag känt efter i ett par dagar nu, samt läst lite här och var och de flesta verkar ha samma åsikt som mig, att dom "bruna" brytarna nästan är som röda fast med sand under, och det känns verkligen så, vilket jag ogillar en hel del. Så tänkte sträva efter röda brytare istället. Gillar blåa också, men eftersom jag är en youtuber etc så blir det irriterande för tittarna och kompisar i skype att lyssna på allt click clackidi clack, har ändå en samson c03u consendator mikrofon, men det hörs ju ändå för det är ju som att skriva på en skrivmaskin.

Så blir röda, har kollat på Corsair K70, Qpad MK-85 samt CM Storm Quickfire tangentborden. Gillar den gröna bakgrundsbelysningen på Razers, men röd fungerar nog också, blått är med fint. Bara jag slipper vit backlight, blir alldeles för mycket för mina ögon.
Hoppas ni kan hjälpa mig!
Trevlig Tisdag SWECCERS!

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Hej, köpte hem ett blackwidow ultimate stealth 2014 i hopp om samma känsla som Blåa brytare fast i en tystare stämning. Dock har jag känt efter i ett par dagar nu, samt läst lite här och var och de flesta verkar ha samma åsikt som mig, att dom "bruna" brytarna nästan är som röda fast med sand under, och det känns verkligen så, vilket jag ogillar en hel del. Så tänkte sträva efter röda brytare istället. Gillar blåa också, men eftersom jag är en youtuber etc så blir det irriterande för tittarna och kompisar i skype att lyssna på allt click clackidi clack, har ändå en samson c03u consendator mikrofon, men det hörs ju ändå för det är ju som att skriva på en skrivmaskin.

Så blir röda, har kollat på Corsair K70, Qpad MK-85 samt CM Storm Quickfire tangentborden. Gillar den gröna bakgrundsbelysningen på Razers, men röd fungerar nog också, blått är med fint. Bara jag slipper vit backlight, blir alldeles för mycket för mina ögon.
Hoppas ni kan hjälpa mig!
Trevlig Tisdag SWECCERS!

Fast, det tangentbordet du har köpt har inte äkta Cherry MX Brown switchar, Razers 2014 modeller har värdelösa kinesiska kopior.

Jag kan garantera att mitt Ducky Shine 3 som har bruna switchar, känns verkligen inte som att dom har "sand under". dom är ljuvliga att använda.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Jag håller med om det som Zodiam lite var inne på. Håll dig borta från Razer och spana in något av högre kvalité. Sitter själv på ett Razer BlackWidow (originalet). När Ducky släpper sitt nya Ducky Mini skall jag införskaffa ett sådant, vilka brytare jag ska ha har jag inte riktigt bestämt mig för ännu men det lutar mot bruna (riktiga Cherry MX såklart).

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Corsair k95 är skönt tbord.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Håller med !

Skrivet av Mogwaii:

Corsair k95 är skönt tbord.

Håller med !

Visa signatur

Dator |Cpu-Intel I5 2500k@4,5ghz 1,312 vcore|Cpukylare-Corsair H70|Mobo-Asus Sabertoothp67|Gpu- 2 styckenGigabyte Gtx 470SOC1280mb|MinnenCorsair Vengance ddr3 1600mhz cl9 @1866mhz|Hdd-Hitachi deskstar 720gb raid1 /spegling

Permalänk
Medlem

nöjd med mitt k70

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zodiam:

Fast, det tangentbordet du har köpt har inte äkta Cherry MX Brown switchar, Razers 2014 modeller har värdelösa kinesiska kopior.

Jag kan garantera att mitt Ducky Shine 3 som har bruna switchar, känns verkligen inte som att dom har "sand under". dom är ljuvliga att använda.

Dock så har jag provat tangentbord som Logitech G710+, som har riktiga Cherry MX Brown brytare, och jag tycker dom känns på sätt och vis identiska i känslan. Men tror jag ska sträva efter röda, tror linjärt kan vara perfekt.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem

Gick nyss över till ducky och har aldrig varit mer nöjd med ett tangentbord, så ducky är att rekommendera. Sen pbt keycaps gör inte hela kakan sämre.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Zodiam:

Fast, det tangentbordet du har köpt har inte äkta Cherry MX Brown switchar, Razers 2014 modeller har värdelösa kinesiska kopior.

Jag kan garantera att mitt Ducky Shine 3 som har bruna switchar, känns verkligen inte som att dom har "sand under". dom är ljuvliga att använda.

Jag hade ett Filco med bruna brytare (första gången med bruna) och jag tyckte att det kändes som att de hade sand i dem och det var också anledningen till att jag sålde det ganska så fort och köpte tangentbord med röda brytare istället. Det är nog väldigt individuellt helt enkelt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deeyay:

Jag hade ett Filco med bruna brytare (första gången med bruna) och jag tyckte att det kändes som att de hade sand i dem och det var också anledningen till att jag sålde det ganska så fort och köpte tangentbord med röda brytare istället. Det är nog väldigt individuellt helt enkelt.

Du tycker alltså som jag.
Men frågan är vilket tangentbord man ska köpa, köpte razer tangentbordet av komplett så funderar på att snacka med dom om returen och istället för pengarna tillbaka få det utbytt mot ett corsair k70. Dock vet jag inte om Corsair gör något i kvalite, då jag aldrig i mitt liv haft en corsair produkt.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Skrivet av dinneman2:

Du tycker alltså som jag.
Men frågan är vilket tangentbord man ska köpa, köpte razer tangentbordet av komplett så funderar på att snacka med dom om returen och istället för pengarna tillbaka få det utbytt mot ett corsair k70. Dock vet jag inte om Corsair gör något i kvalite, då jag aldrig i mitt liv haft en corsair produkt.

Corsair gör ordentliga saker, tveka inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinneman2:

Du tycker alltså som jag.
Men frågan är vilket tangentbord man ska köpa, köpte razer tangentbordet av komplett så funderar på att snacka med dom om returen och istället för pengarna tillbaka få det utbytt mot ett corsair k70. Dock vet jag inte om Corsair gör något i kvalite, då jag aldrig i mitt liv haft en corsair produkt.

riktigt trevligt tangentbord. plastsakerna som håller fast handledsstödet är mesiga, jag har brutit av två av fyra. en slarvade jag bort och den andra limmade jag på igen, så var försiktig om du lägger ner det i en väska eller och så. annars är jag väldigt nöjd. det är snyggt, känns bra och har ordentliga mediaknappar utan något fn-larv.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av dinneman2:

Du tycker alltså som jag.
Men frågan är vilket tangentbord man ska köpa, köpte razer tangentbordet av komplett så funderar på att snacka med dom om returen och istället för pengarna tillbaka få det utbytt mot ett corsair k70. Dock vet jag inte om Corsair gör något i kvalite, då jag aldrig i mitt liv haft en corsair produkt.

Hur länge sedan var det du köpte det från Komplett? Man har ju 2 veckors ångerrätt enligt distanslagen så det är ju annars bara att ångra köpet och köpa något annat. Corsair gör bra tangentbord såvitt jag vet. Har aldrig ägt ett själv dock.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Corsair K70 är bästa mekaniska som gjorts i mina ögon.
Kvaliten är kanske inte riktigt ducky, filco men layouten är perfekt på alla sätt och vis för mina ändamål.

Dedikerade mediaknappar (som alla andra saknar), Fknapparna, esc nära §1234 och inte 1cm+ avstånd.

Hade qpad mk50->func 460 -> ducky shine 2 -> k70. Kommer aldrig köpa något annat än Corsairs så länge dom behåller samma button layout, mediaknappar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deeyay:

Hur länge sedan var det du köpte det från Komplett? Man har ju 2 veckors ångerrätt enligt distanslagen så det är ju annars bara att ångra köpet och köpa något annat. Corsair gör bra tangentbord såvitt jag vet. Har aldrig ägt ett själv dock.

Fick det i onsdags om jag inte minns fel. Komplett har 45 dagars ångerrätt så det är chill

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

riktigt trevligt tangentbord. plastsakerna som håller fast handledsstödet är mesiga, jag har brutit av två av fyra. en slarvade jag bort och den andra limmade jag på igen, så var försiktig om du lägger ner det i en väska eller och så. annars är jag väldigt nöjd. det är snyggt, känns bra och har ordentliga mediaknappar utan något fn-larv.

Hur känns space tangenten på K70? Dum fråga, men tycker att det låter precis som en membran tangent på reviews etc.. Kände även på ett corsair på mediamarkt och tyckte att spacetangenten kändes inte ens mekanisk, men man ska ju inte utesluta en produkt pågrund av det

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]