lg g2 byte skärm blev fuckad..

Permalänk

lg g2 byte skärm blev fuckad..

råkade ha ihjäl min lg g2 en helg fick en spricka hade semtek att byta digi å skärm för 100 euro, nu till problemen, kan varken dubbel tappa för att låsa upp och kan inte ens knäppa av samtal har alltis svart skärm då,

borde ja klaga eller tog det,på hemförsäkringen så, vill ju faktist ha en fungerande telefon där allt funkar som de skall..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

råkade ha ihjäl min lg g2 en helg fick en spricka hade semtek att byta digi å skärm för 100 euro, nu till problemen, kan varken dubbel tappa för att låsa upp och kan inte ens knäppa av samtal har alltis svart skärm då,

borde ja klaga eller tog det,på hemförsäkringen så, vill ju faktist ha en fungerande telefon där allt funkar som de skall..

Skickades från m.sweclockers.com

Om företaget Semtek har "reparerat" din skärm med icke fungerande touch som följd, så får dom göra om det tills det fungerar.
Då det inte är du som har fixat så att inte touchen fungerar efter reparationen, så bör det vara företagets sak att se till att den fungerar.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

råkade ha ihjäl min lg g2 en helg fick en spricka hade semtek att byta digi å skärm för 100 euro, nu till problemen, kan varken dubbel tappa för att låsa upp och kan inte ens knäppa av samtal har alltis svart skärm då,

borde ja klaga eller tog det,på hemförsäkringen så, vill ju faktist ha en fungerande telefon där allt funkar som de skall..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade gått tillbaka och sagt åt dem att fixa den.

Om de nu inte är en auktoriserad verkstad så skulle jag skicka den till en auktoriserad verkstad, du behöver dock inte nämna att den blivit bytt eller hos vem. Får du ett kostnadsförslag så pratar du med semtek så får dem betala. Kan vara bra att förvarna semtek att du kommer kräva betalt så ni har en deal redan innan du skickar den.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

tänkte ha fadern att ringa till sventek som dom faktist hette, läser i pappren nu hemma, att dom får ta tillbaka deras skit digiliser å skärm, har ju int betalat än heller köper skärm å digi av lg istället
... kan ju inte ha rn telefon som int går att svara i, såg även nu den jävlas med när man ska dra kod lösen.. knäpper av skärmen dirr, om man inte är snabb...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crazysonic:

tänkte ha fadern att ringa till sventek som dom faktist hette, läser i pappren nu hemma, att dom får ta tillbaka deras skit digiliser å skärm, har ju int betalat än heller köper skärm å digi av lg istället
... kan ju inte ha rn telefon som int går att svara i, såg även nu den jävlas med när man ska dra kod lösen.. knäpper av skärmen dirr, om man inte är snabb...

Skickades från m.sweclockers.com

Och på svenska blir detta?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Och på svenska blir detta?

Mobba inte honom han e från Finland och lagar telefonen hos nån som gör att man som svensk blir förolämpad "sventek"
sen att det är ruskigt dyrt 1900kr för byte av ipadglas 1 470kr för glasbyte av iphone4 2700kr för iphone5S!

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

tänkte ha fadern att ringa till sventek som dom faktist hette, läser i pappren nu hemma, att dom får ta tillbaka deras skit digiliser å skärm, har ju int betalat än heller köper skärm å digi av lg istället
... kan ju inte ha rn telefon som int går att svara i, såg även nu den jävlas med när man ska dra kod lösen.. knäpper av skärmen dirr, om man inte är snabb...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår inte riktigt vad du menar, men har de inte använt delar från LG? Om de inte använt officiela delar har du blivit rätt blåst, för en LG G2 OEM skärm kostar 300kr på ebay från Hongkong.

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w