Permalänk
Medlem

Moderkort Pentium G3258 Anniversary

Hej!

Har fått upp ögonen för Pentium G3258 och kollade därför på billiga Z97-moderkort till den. Såg att ASRock skulle släppa en billig modell gjord just för G3258 till ett bra pris. Idag fick Inet in dem, det jag reagerade på var att Gigabyte har ett ATX-kort med Z97 för samma pris som mATX-versionen av ASRocks nya moderkort? Är det sämre då eller? http://www.inet.se/produkt/1902677/gigabyte-ga-z97p-d3

Permalänk
Avstängd

Köp Asrocks version, den är optimerad i den meningen att dom har fokuserat på bra hårdvara som möjliggör en ordentlig överklockning.

MVH

Permalänk
Avstängd

Ex avsevärt bättre kylning på Asrock kortet, viktigt vid överklock, likaså har Asrock kortet digital strömförsörjning, Gigabyte kortet har analog. Komponenterna håller överlag högre kvalité rakt igenom på AR.

En G3258 är gjord enbart för att överklockas, skall du inte göra det så kan du likväl köpa vilken pentium somhelst, och moderkortet är nästintill viktigast i detta fall.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av m86s:

Ex avsevärt bättre kylning på Asrock kortet, viktigt vid överklock, likaså har Asrock kortet digital strömförsörjning, Gigabyte kortet har analog. Komponenterna håller överlag högre kvalité rakt igenom på AR.

En G3258 är gjord enbart för att överklockas, skall du inte göra det så kan du likväl köpa vilken pentium somhelst, och moderkortet är nästintill viktigast i detta fall.

MVH

Tack, då fattar jag. Bättre med mATX i mitt tycke också Så det blir perfekt med ASRock!