Logitech erkänner 3 års reklamationsrätt men erbjuder inte reklamation pga att GARANTItiden gått ut
Köpte ett trådlöst headset för en tid sedan från logitechs webshop som basstationen har börjat strula på och nu tycker jag att dom skött det här rätt dåligt.
Skickade ett mail till supporten om problemet och frågar hur dom ställde sig till att reklamera produkten då min garantitid gått ut. Talde även om att det finns fler som haft liknande problem eftersom jag sökt via google (det gick snabbt att hitta ett antal trådar på deras eget forum tex) samt att jag inte vart oaktsam.
Fick till svar att dom skulle granska ärendet och återkomma, vilket skedde efter en dag.
Kära ***** *******,
Tack för erat tålamod,
Då ni är utanför garantin så kan vi tyvärr inte ersätta erat headset.
Om du funderar på att köpa ett nytt så rekommenderar jag starkt att ni kikar på vårat nuvarande utbud på våran hemsida, www.logitech.com
Jag svarde då återigen att vi har 3 års reklamationsrätt i Sverige och påpekade igen att detta kanske tom är ett känt produktfel då en snabb googling påvisar flertalet personer med liknande problem. Jag talade även om att jag använt den här produkten väldigt sparsamt och att den faktiskt ser ut som ny fortfarande. Skrev även att det är fult av dom att försöka sälja en ny produkt som svar på en sån här grej och att det gör att jag kommer vända mig till andra tillverkare i framtiden.
Nästa svar blir:
Kära ***** *****,
Tack för erat svar,
Jag beklagar att ni känner på det sättet och förstår om ni tycker det är frustrerande.
Givetvis har ni 3 års reklamationsrätt. Dock så kan vi bekräfta för er att F540 inte lider utav något konstruktionsfel och vi kan därför inte ersätta erat F540 då ni är utanför garantin.
Vi kan tyvärr inte utesluta handhavandefel bara för att liknande problem har hänt andra människor som ni fann på en google sökning.
Jag tycker det är tråkigt att ni tänker välja andra tillverkare för diverse produkter i framtiden men jag hoppas verkligen att ni finner en bra ersättningstillverkare som kan uppfylla dem krav ni har för att känna att ni är en nöjd kund.
Hur bär man sig åt för att reklamera en produkt som är köpt via logitech?
Varför försöker man kränga en ny produkt det första man gör samtidigt som man ignorerar den ursprungliga frågan?
Varför säger man att jag som kund "givetvis har 3 års reklamationsrätt" för att sedan följa upp med ett svar om garanti och helt strunta i reklamationsfrågan?
Är det jag som är dum i huvudet, logitech som myglar eller är detta ett stolpskott på kundservicen?