Steam slutar svara såfort jag startar något spel

Permalänk
Medlem

Steam slutar svara såfort jag startar något spel

Okej, det här har gått och blivit ett riktigt jävla irriterande problem. Såfort jag startar ett spel, så slutar steam att svara, och stänger av sig själv.
Men det går inte att starta upp normalt igen, för att det ska gå att starta måste jag gå in på aktivitetshanteraren och stänga av steam client service för att få det att funka.

När jag sedan startar steam igen efter att ha gjort detta så står det att jag är ingame, trots att jag inte är det.
I aktivitetshanteraren syns inga spel och eftersom jag redan "spelar" ett spel så kan jag också inte starta något annat spel (Vilket försvårar ursprungsproblemet yttligare)

För att få bort att jag är ingame så måste jag ta bort filen "appcache" under steam, och köra en restart, därefter är jag på ruta ett igen.

Ber om ursäkt ifall jag är otydlig då jag i skrivande stund är sjukt frustrerad och trött på steam.

Datorn i fråga är Y500 i sign

Hjälp uppskattas

Uppdatering: Det verkar bara hända när jag ska starta civilization

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem

Har du provat installera om Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har du provat installera om Steam?

Nej, hade hoppats undvika det då jag har begränsad internetuppkoppling idag och kommande veckan.
Men nu då jag upptäckt att det bara händer med Civilization så lär väll inte en steam reinstall funka?

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neroscar:

Nej, hade hoppats undvika det då jag har begränsad internetuppkoppling idag och kommande veckan.
Men nu då jag upptäckt att det bara händer med Civilization så lär väll inte en steam reinstall funka?

Ta bort alla filer förutom steamapps och steam.exe

Starta sedan steam.exe så kommer den ladda ner resten av filerna för steam, detta är ju inte många mb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroscar:

Nej, hade hoppats undvika det då jag har begränsad internetuppkoppling idag och kommande veckan.
Men nu då jag upptäckt att det bara händer med Civilization så lär väll inte en steam reinstall funka?

Du behöver inte ta bort spelen när du avinstallerar Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Ta bort alla filer förutom steamapps och steam.exe

Starta sedan steam.exe så kommer den ladda ner resten av filerna för steam, detta är ju inte många mb.

Ska prova detta senare idag, tackar

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI