Permalänk

HP Laptop vill ej starta korrekt

hejsan på er allesammans! Har nu fått ännu ett roligt dator problem som inte går att lösa!

Jo, nu äre så att datorn (laptopen) som är en Probook 6570b verkar inte vilja starta upp korrekt igen nå mera.

Då det som händer är att den startas
igång, men den vill inte ladda upp Biosen, iaf inte på skärmen så att man ser.
Caps-lock står och blinkar ca. 17-20 gånger och sedan så går fläkten igång upp till 100%. Och det enda sättet för att kunna stänga av den är att dra ut laddaren och batteriet ifrån datorn.

Men tydligen ibland om man har tur så kan den starta upp och fråga om reparation. Har testat med det alternativet. Men ingen succé. Och om man kommer fram till Windows logga, så blir det blue-screen. Sedan så startas allting om igen.

Kommer bli riktigt tacksamm för den som skulle kunna hjälpa mig med detta problem! Och ha en fortsatt bra dag allesammans! ^^

Permalänk
Medlem

Att du inte får bild på skärmen låter som grafikkortet tyvärr är det ganska vanligt fel på HP datorerna
caps lock blinking
Bsod kan bero på minnesfel, testa kör memtest ifall du löser de andra problemet du så lär du märka direkt ifall den hittar fel kan ju även vara fel på Windows som gör att du inte kommer in.

Permalänk
Medlem

HP........ Aja jag tror det kan bero på att grafikkortet har blivit för varmt och gått sönder. Kan också vara RAM minnen som är också trasigt. Jag är ingen expert när det gäller laptops men om du lyckas komma in på Windows försök kolla temperatur eller gör memtest.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan