MSI avtäcker gamingdatorn GT72 Dominator

Permalänk
Avstängd

Reklam...Kom tillbaka när ni har ett test att visa upp för detta är en annons.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Reklam...Kom tillbaka när ni har ett test att visa upp för detta är en annons.

Usch vad hemskt, information om något framtida som är på väg, buhu. Jag vill bara veta sånt som redan har hänt och finns på marknaden.

Sarkasm åsido, håller med om att det kan upplevas som reklam men ska de då inte ge förhandsrapporter på cpu heller? MSI är inte enda tillverkaren de skrivit om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Tänkte mest på belysning i framkant samt på baksidan, Givetvis ska tangentbordet vara bakrundsbelyst

Dom har dock blivit mkt bättre på senare år, MSI-GT660R (2010):

http://assets.hardwaresphere.com/uploads/2010/07/MSI-GT660R-C...

Ja den belysningen är ful.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Videoapan:

Usch vad hemskt, information om något framtida som är på väg, buhu. Jag vill bara veta sånt som redan har hänt och finns på marknaden.

Sarkasm åsido, håller med om att det kan upplevas som reklam men ska de då inte ge förhandsrapporter på cpu heller? MSI är inte enda tillverkaren de skrivit om.

Kanske lät lite hårt, men jag vet att det skrivits liknande "artiklar", att jag reagerade i just denna var nog slumpen. Jag vill ha nyheter såklart men inte när dom vinklas som en annons där man försöker sälja in produkten. Denna artikel kändes verkligen som en sådan för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Kanske lät lite hårt, men jag vet att det skrivits liknande "artiklar", att jag reagerade i just denna var nog slumpen. Jag vill ha nyheter såklart men inte när dom vinklas som en annons där man försöker sälja in produkten. Denna artikel kändes verkligen som en sådan för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om denna artikel, inga värderingar av datorn eller dess innehåll utan bara upprapning av informationsblad. En liten kommentar från redaktionen i slutet med funderingar om komponenterna skulle räddat det hela till en artikel.

Fast i gengäld är det inte helt fel att vi själva får lägga in våra åsikter så här. I detta fall är det ju själva forumet som gör artikeln, läser man inte kommentarerna så blir det som du säger mer åt annonshållet.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Skuggan74:

Kanske lät lite hårt, men jag vet att det skrivits liknande "artiklar", att jag reagerade i just denna var nog slumpen. Jag vill ha nyheter såklart men inte när dom vinklas som en annons där man försöker sälja in produkten. Denna artikel kändes verkligen som en sådan för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Att det handlar om en köpt artikel (antar att det är vad du menar när du skriver annons?) är självklart endast trams. Det hör till vanligheten att vi skriver om pressreleaser och produktlanseringar, men så snart produkten i fråga inte faller någon i smaken åker genast "annonskortet" upp. Det är självklart en bieffekt att företagen i fråga får exponering när vi skriver om deras produkter, men det är vi i redaktionen som, oberoende annonsering (det sköts utanför redaktionen), plockar ut vad vi ska och inte ska skriva om.

För ett mer utförligt och officiellt svar hänvisar jag till Andreas inlägg i Feedback-forumet från tidigare i våras som behandlar en liknande fråga. Du och andra är självklart även välkomna att lämna ytterligare feedback/åsikter i den tråden, där ni har möjligheten att få bättre svar än vad jag kan erbjuda.

Skrivet av Videoapan:

Håller med om denna artikel, inga värderingar av datorn eller dess innehåll utan bara upprapning av informationsblad. En liten kommentar från redaktionen i slutet med funderingar om komponenterna skulle räddat det hela till en artikel.

Fast i gengäld är det inte helt fel att vi själva får lägga in våra åsikter så här. I detta fall är det ju själva forumet som gör artikeln, läser man inte kommentarerna så blir det som du säger mer åt annonshållet.

Personliga åsikter håller vi borta från allt redaktionellt material som går under kategorin nyheter, just för att läsaren ska kunna bilda sig en egen uppfattning utan en positiv eller negativ vinkling i texten. Undantag för detta är självfallet recensioner där vi utför en subjektiv bedömning baserad på våra upplevelser och den testdata som presenteras.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Personliga åsikter håller vi borta från allt redaktionellt material som går under kategorin nyheter, just för att läsaren ska kunna bilda sig en egen uppfattning utan en positiv eller negativ vinkling i texten. Undantag för detta är självfallet recensioner där vi utför en subjektiv bedömning baserad på våra upplevelser och den testdata som presenteras.

Jag tror det var därför han menade att det var en tråkig "nyhet". Det är bara en produkt spec med fluff. Det är mer reklam än en nyhet(menar inte att artikeln skulle va köpt). Han bad ju heller inte om redaktionens personliga åsikter. Han skrev bara att artikeln saknade en värdering av produkten, alltså hade de varit intressantare om det hade vart en recension av produkten i fråga. Denna artikel gör ju inget mer än vad folk skulle kunna läsa om produkten på baksidan av dess kartong, och det finns inget revolutionerande med laptopen i fråga.

Skrivet av Jacob:

Det hör till vanligheten att vi skriver om pressreleaser och produktlanseringar, men så snart produkten i fråga inte faller någon i smaken åker genast "annonskortet" upp. Det är självklart en bieffekt att företagen i fråga får exponering när vi skriver om deras produkter, men det är vi i redaktionen som, oberoende annonsering (det sköts utanför redaktionen), plockar ut vad vi ska och inte ska skriva om.

Jag kan ju dock tycka att pressreleaser som handlar om nya processorer och grafikkort bär lite mer nyhetsvärde då dessa produkter alltid för med sig nya framsteg(mindre strömförbrukning, förminskade processer osv.). Detta var bara dom exemplena som kom direkt till mig, menar inte på något sett att endast processorer och grafikkort är de enda produkter som förtjänar artiklar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Att det handlar om en köpt artikel (antar att det är vad du menar när du skriver annons?) är självklart endast trams. Det hör till vanligheten att vi skriver om pressreleaser och produktlanseringar, men så snart produkten i fråga inte faller någon i smaken åker genast "annonskortet" upp. Det är självklart en bieffekt att företagen i fråga får exponering när vi skriver om deras produkter, men det är vi i redaktionen som, oberoende annonsering (det sköts utanför redaktionen), plockar ut vad vi ska och inte ska skriva om.

För ett mer utförligt och officiellt svar hänvisar jag till Andreas inlägg i Feedback-forumet från tidigare i våras som behandlar en liknande fråga. Du och andra är självklart även välkomna att lämna ytterligare feedback/åsikter i den tråden, där ni har möjligheten att få bättre svar än vad jag kan erbjuda.

Personliga åsikter håller vi borta från allt redaktionellt material som går under kategorin nyheter, just för att läsaren ska kunna bilda sig en egen uppfattning utan en positiv eller negativ vinkling i texten. Undantag för detta är självfallet recensioner där vi utför en subjektiv bedömning baserad på våra upplevelser och den testdata som presenteras.

Nej jag menar inte att den skulle vara köpt utan att jag fick känslan av att läsa en annons, själva utformningen kändes för mig som att jag läste om en produkt hos någon ÅF.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

vilket spel kräver 8 gig av grafikkortet, eller är det för att kunna köra 4k?

Denna laptop klarar av att driva tre olika skärmar + den inbyggda, var och en med sitt eget innehåll. Kommer köpa denna, den blir awesome som DJ-dator kan köra animeringar på projekter samtidigt som jag spelar osv.

Permalänk
Medlem

GT72 vs GT70

Tjena,
Jag var på väg att köpa en GT70, denna för o va exakt
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/anvandningsomrade/spe...

Såg då denna artikell om GT72an och börja kolla runt lite så hitta jag denna. ( Jag är i både Norge och sverige därav hoppat lite mellan åf på nätet )
https://www.mpx.no/msi-gt72-173-full-hd/822059

-007 och -010 i denna artikell är intressanta men vet man att de ens kommer att kunna köpas i sverige / Norge ? för den jag hitta har ju inte riktigt samma spec.
Och så undrar jag ska man lägga någon vikt på proppen ? då GT70an som är "äldre" modell ha i7 4810 och GT72an verkar ha i7 4710 i alla modellerna.

Jag vill bara ha en dator so håller spelmässigt i allafall kanske 2 år

tack på förhand!
/Sibbe