Permalänk
Medlem

Antagningsbeskedet 2014

Hej! Hittade ingen existerande tråd om 2014, så here goes nothing!

Vad kom ni alla in på ? Vad skall ni införskaffa för att klara av studierna? Vad är era mål i livet?

Jag kom in på Elektroteknik (5år) på Chalmers. Har en bärbar som ja körde in debian på förra året som ja kommer köra vidare med. i5, 8gb ram, ssd har jag satti sj.

Mitt mål i livet är att bygga deathray. Jokes aside, astronaut kanske? Dock är jag lite för lång för det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Har en något off topic-fråga, men vilket betygssystem sökte ni in på? Det nya (A-E) eller det gamla (MVG-G)?
Sitter och ska börja 2:an i gymnasiet och har betygsångest.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushoz:

Har en något off topic-fråga, men vilket betygssystem sökte ni in på? Det nya (A-E) eller det gamla (MVG-G)?
Sitter och ska börja 2:an i gymnasiet och har betygsångest.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag sökte med det gamla, men då jag inte vart vidare motiverad i gymnasiet slutade jag på runt 13.6 utan meriter. Jag sökte, och kom in med hjälp av mitt högskoleprov vilket låg på 1.5.

Betygsångest inser jag nu efteråt att dom som är motiverade måst elida av. Jag anser att ifall man har ett sådant snitt att man kan komma in med betyg, bra jobbat! Annars är inte hoppet ute ändå, då man kan grinda högskoleprovet ett par gånger och få ett hyffsat resultat.

Och jag har inte gått hemma i två år nu efter studenten och rullat tummarna utan jag sökte först ett basår på annan ort i sverige då jag endast hade matematik D från gymnasiet och behövde matematik E. Året efter det flyttade jag hem till Göteborg igen och gick ett år på Göteborgs universitets datavetenskapliga linje. Då jag efter ett halvår insåg att det inte var något för mig, utan dator och mjukvarautveckling var betydligt roligare som hobby, så sökte jag in till en linje med mer matematik och fysik istället.

Så för dom som inte riktigt vet vad jag har gjort osv så kanske ajg framstår som en "loser" som gått hemmai två år och kämpat med HP då jag egentligen har haft ganska jävla kul.

TL;DR
Hetsa inte jättemycket över betygen. Givetvis ska du inte skita i dom, men ifall man är ett A-barn så är inte ett B eller C hela världen. I värsta fall kan man göra HP och komma in ändå.

Tacka gud för HP.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Är antagen till en masterkurs i försäkringsmatematik till hösten, tror dock inte jag kommer kunna gå den då det är för mycket att göra på jobbet för att kunna gå iväg till universitetet 2 dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

Chalmers här också! Kommer dock läsa F

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Chalmers här också! Kommer dock läsa F

Jag hade den som förstaval Är reserv! :< I värsta fall får man väl byta efter ett år / halvår haha Får se hur det går på Elektro först, den kan man ju trots allt nischa ganska kraftigt emot fysik.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Civilingenjör medieteknik i Norrköping (Linköpings universitet). Jag sökte med gamla betygen då jag tog ett gap-year detta år. Hade 19.6 poäng inklusive meriter så mina betyg var högst troligt bra nog för att komma in på det jag sökte och utöver det så hade jag ett högskoleprov på 1.55 vilket är bra nog för att komma in på det mesta. Förra året kom jag in på samma program fast på KTH men det tackade jag ju nej till. Där var mina betyg inte bra nog (tror jag hade behövt typ 19.7 och jag hade 19.6) men mitt HP var bra nog.

Stressa inte för mycket över betygen. Är du osäker över betygen så se till att du hinner göra högskoleprovet minst två gånger innan det är dags att söka. Första gången kan vara bra för att få en känsla för hur det är och hur duktig du är. Sedan kan du satsa stort på andra gången.

Och just det, angående hjälpmedel osv. Jag har ju min Macbook Air 13" som jag köpte för resan detta år som jag kommer ha kvar. Tänkte försöka sälja den men inser att jag inte kommer få så mycket som jag vill för den så det är väl lika bra att ha kvar den för studierna. Det är ju en rätt sjyst laptop ändå.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Civilingenjör medieteknik i Norrköping (Linköpings universitet). Jag sökte med gamla betygen då jag tog ett gap-year detta år. Hade 19.6 poäng inklusive meriter så mina betyg var högst troligt bra nog för att komma in på det jag sökte och utöver det så hade jag ett högskoleprov på 1.55 vilket är bra nog för att komma in på det mesta. Förra året kom jag in på samma program fast på KTH men det tackade jag ju nej till. Där var mina betyg inte bra nog (tror jag hade behövt typ 19.7 och jag hade 19.6) men mitt HP var bra nog.

Stressa inte för mycket över betygen. Är du osäker över betygen så se till att du hinner göra högskoleprovet minst två gånger innan det är dags att söka. Första gången kan vara bra för att få en känsla för hur det är och hur duktig du är. Sedan kan du satsa stort på andra gången.

Och just det, angående hjälpmedel osv. Jag har ju min Macbook Air 13" som jag köpte för resan detta år som jag kommer ha kvar. Tänkte försöka sälja den men inser att jag inte kommer få så mycket som jag vill för den så det är väl lika bra att ha kvar den för studierna. Det är ju en rätt sjyst laptop ändå.

Nja, ja kan la säga ett och annat om Mac, men jag tänker inte kasta mig in i den diskussion här haha Tycker iaf du ska köra in linux på den.. hehehehe *hint hint*

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Civilingenjör medieteknik i Norrköping (Linköpings universitet). Jag sökte med gamla betygen då jag tog ett gap-year detta år. Hade 19.6 poäng inklusive meriter så mina betyg var högst troligt bra nog för att komma in på det jag sökte och utöver det så hade jag ett högskoleprov på 1.55 vilket är bra nog för att komma in på det mesta. Förra året kom jag in på samma program fast på KTH men det tackade jag ju nej till. Där var mina betyg inte bra nog (tror jag hade behövt typ 19.7 och jag hade 19.6) men mitt HP var bra nog.

Stressa inte för mycket över betygen. Är du osäker över betygen så se till att du hinner göra högskoleprovet minst två gånger innan det är dags att söka. Första gången kan vara bra för att få en känsla för hur det är och hur duktig du är. Sedan kan du satsa stort på andra gången.

Och just det, angående hjälpmedel osv. Jag har ju min Macbook Air 13" som jag köpte för resan detta år som jag kommer ha kvar. Tänkte försöka sälja den men inser att jag inte kommer få så mycket som jag vill för den så det är väl lika bra att ha kvar den för studierna. Det är ju en rätt sjyst laptop ändå.

Det verkar som en bra linje, vi har minst 4-5st på jobbet som gått den linjen

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Det verkar som en bra linje, vi har minst 4-5st på jobbet som gått den linjen

Kul! Vilket jobb är det du jobbar på och vad jobbar dom personerna som gått medieteknik med?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Kul! Vilket jobb är det du jobbar på och vad jobbar dom personerna som gått medieteknik med?

Jobbar på ett IT företag, alla är utvecklare. (Jag är systemtekniker)

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Entusiast

Jag kom in på en distans kurs i Python vid Blekinge högskola. Står som 41a reserv på en distanskurs i Java vid Uppsala universitet. Verkar som om det bara blir 7,5 hp den här terminen då men det gör inte så mycket eftersom jag hade tänkt skaffa mig ett riktigt jobb. Fast flest högskolepoäng när man dör vinner!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag kom in på en distans kurs i Python vid Blekinge högskola. Står som 41a reserv på en distanskurs i Java vid Uppsala universitet. Verkar som om det bara blir 7,5 hp den här terminen då men det gör inte så mycket eftersom jag hade tänkt skaffa mig ett riktigt jobb. Fast flest högskolepoäng när man dör vinner!

Fräsigt. Har du några andra kurser sedan tidigare?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dakkie:

Fräsigt. Har du några andra kurser sedan tidigare?

Har 352 hp än så länge fast 300 av dem är en civilingenjörsexamen. Sen är det lite strökurser i musikteori, matlab och en kurs i engelska för akademiska texter. Verkar som jag har totalt 41 kurser på högskolan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Har 352 hp än så länge fast 300 av dem är en civilingenjörsexamen. Sen är det lite strökurser i musikteori, matlab och en kurs i engelska för akademiska texter. Verkar som jag har totalt 41 kurser på högskolan.

Ok, en rad med frågor nu då.
Vad för civilingenjör, vart jobbar du nu, hur ser en dag ut, löN? (om ajg fårfråga)

tackartackar

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Avstängd

Ska läsa ekonomi på SU, inriktning FEK. Har även bestämt mig att ta en master i redovisning, revision och företagsanalys antigen på UU eller SU

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dakkie:

Ok, en rad med frågor nu då.
Vad för civilingenjör, vart jobbar du nu, hur ser en dag ut, löN? (om ajg fårfråga)

tackartackar

Jag har en kandidat i kemiteknik och master i energiteknik. Har inget jobb än eftersom jag hade en doktorandtjänst på gång som inte blev av tyvärr och sen var det sommar och ingen anställer. Tror ingångslönen ligger på runt 30 000 kr i månaden och sedan är det generellt prestationsbaserat så det är svårt att säga vad man kommer tjäna. Hur en dag ser ut är väldigt svårt att säga eftersom civilingenjörer för väldigt mycket olika saker så det beror helt på inriktning och arbetsplats.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kom in på Datateknik KTH så där hamnar jag i höst!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Högskoleingenjör i datateknik vid LiTH blir det att påbörja till hösten, en smärre omkastning efter att ha lagt planerna på att avsluta min lärarexamen på hyllan.
Urval: Högskoleprov (tror jag, inte kollat med tanke på de urusla betyg jag hade från gymnasiet).
Att införskaffa: En ny uppsättning block, kurslitteratur och måhända att jag lyxar till det med ett par nya pennor.
Mål i livet: Uhm, träffa något trevligt fruntimmer, skaffa ett jobb jag kan stå ut med och sedan spendera resten av livet till att betala av mitt, med råge, maxade studielån.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

För min del så blir det Farkostteknik på KTH de kommande fem åren. Efter ett års uppehåll efter gymnasiet då jag pluggade helt andra saker så kommer det bli väldigt spännande att läsa "lite" matte och fysik igen.

Urvalet jag kom in igenom var med gymnasiebetyg från det gamla betygssystemet och jag sitter i tankarna på att införskaffa en ny laptop. Självklart så kommer även skrivmaterial och kurslitteratur inhandlas.

Permalänk
Medlem

Jag kom på att jag kanske skall läsa den enda kurs jag har kvar för att kunna plocka ut min gamla examen i höst istället för den kurs jag sökte, har gått några år sedan jag började arbeta och de enda universitetskurserna jag tagit de senaste 2 åren är kurser jag läst på arbetstid via jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag kom på att jag kanske skall läsa den enda kurs jag har kvar för att kunna plocka ut min gamla examen i höst istället för den kurs jag sökte, har gått några år sedan jag började arbeta och de enda universitetskurserna jag tagit de senaste 2 åren är kurser jag läst på arbetstid via jobbet.

Ja det hade ju varigt något. Jag kan tänka mig hur gott det kommer kännas efteråt när diplomet/examensbeviset dimper ner i brevlådan.

Skrivet av Shrudder:

Kom in på Datateknik KTH så där hamnar jag i höst!

Fett, lycka till!

Skrivet av Zotamedu:

Jag har en kandidat i kemiteknik och master i energiteknik. Har inget jobb än eftersom jag hade en doktorandtjänst på gång som inte blev av tyvärr och sen var det sommar och ingen anställer. Tror ingångslönen ligger på runt 30 000 kr i månaden och sedan är det generellt prestationsbaserat så det är svårt att säga vad man kommer tjäna. Hur en dag ser ut är väldigt svårt att säga eftersom civilingenjörer för väldigt mycket olika saker så det beror helt på inriktning och arbetsplats.

Okej, vad är det för jobb du är ute efter? Vad för arbetsdag är det du vill ha i ett idealfall?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Ja det hade ju varigt något. Jag kan tänka mig hur gott det kommer kännas efteråt när diplomet/examensbeviset dimper ner i brevlådan.

Kanske, tyvärr är incitamentet ganska lågt då jag inte direkt har nytta av papperslappen. När jag började plugga för en del år sedan trodde jag pappret skulle betyda något men tji fick jag :p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Kanske, tyvärr är incitamentet ganska lågt då jag inte direkt har nytta av papperslappen. När jag började plugga för en del år sedan trodde jag pappret skulle betyda något men tji fick jag :p.

Du fick det jobb du ville ha utan att ha papperet? Men kommer det inte kännas gött då att kunna h'nga upp det på väggen? Vad är det för exanen du skall ta och i vad?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Du fick det jobb du ville ha utan att ha papperet? Men kommer det inte kännas gött då att kunna h'nga upp det på väggen? Vad är det för exanen du skall ta och i vad?

Jag fick ett jobb jag gillar väldigt mycket när jag bytte från mitt första jobb till mitt andra ja. Började i finansbranschen på en rätt bra position (vilket var vad jag planerade när jag började plugga) men som inte passade mig, så när jag bytte hoppade jag till försäkringsbranschen vilket passade mig bättre då det är lite mindre statushets/övertid men ändå likvärdig lön för mitt fält.

Det är en kandidatexamen i matematisk statistik som jag inte tagit ut, om jag någonsin tar ut den är det ingenting som hamnar på väggen utan snarare sagt i någon låda :p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Jag fick ett jobb jag gillar väldigt mycket när jag bytte från mitt första jobb till mitt andra ja. Började i finansbranschen på en rätt bra position (vilket var vad jag planerade när jag började plugga) men som inte passade mig, så när jag bytte hoppade jag till försäkringsbranschen vilket passade mig bättre då det är lite mindre statushets/övertid men ändå likvärdig lön för mitt fält.

Det är en kandidatexamen i matematisk statistik som jag inte tagit ut, om jag någonsin tar ut den är det ingenting som hamnar på väggen utan snarare sagt i någon låda :p.

Äsch, tryck upp kopior, musmattor, tröjor, ALLT! ;D

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Kom in på Datateknik KTH så där hamnar jag i höst!

Då är vi två! Sökte direkt efter gymnasiet och kom in på de nya betygen. Ser fram emot starten!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dakkie:

Ja det hade ju varigt något. Jag kan tänka mig hur gott det kommer kännas efteråt när diplomet/examensbeviset dimper ner i brevlådan.

Fett, lycka till!

Okej, vad är det för jobb du är ute efter? Vad för arbetsdag är det du vill ha i ett idealfall?

Jag siktar på att bli konsult. Tittar mest på någon sorts beräkningsingenjör inom energi och förbränning.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag siktar på att bli konsult. Tittar mest på någon sorts beräkningsingenjör inom energi och förbränning.

Ahh beräkningsingenjör. Jag blev reserv på teknisk fysik :/ Var ute efter något i den stilen. Allra helst vill jag nog forska med cool stuffs. Ska se om jag kanske kan byta linje efter ett år / till jul.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Hur gick det för er nu under andra urvalet? Jag halverade mina reservnummer ungefär men fortfarande plats 20 ungefär så inte realistiskt att komma in på tenisk fysik för mig. Det får bli Elektro civilingenjör för mig istället.

Dock såg jag att snittet för elektro HÖJDES nu till andra urvalet. Hur är det möjligt?? 1.4 - 1.45

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |