Permalänk
Medlem

Färg av skrivbord

Funderar på att skaffa ett nytt skrivbord från Ikea av antingen modellen "Galant" eller "Linnmon". Jag kan däremot inte bestämma mig vilken färg jag ska ta, svart eller vit? Jag har endast svart utrustning (mus, tangentbord, monitor) och tänker då att vit skulle ge en fin kontrast. Annars är svart alltid ett säkert kort. Vad för färg har erat skrivbord och vad tror ni skulle se bäst ut?

Permalänk

Beror på hur det ser ut hemma hos dig. Jag har ett ljust skrivbord just nu men kommer slänga det när jag flyttar och köpa en mörkare, helst mörkbrunt trä. Drömmen är att hitta en modernare variant av engelskt skrivbord men det vette fan om det kan hittas för en rimlig peng. Kanske bygger ett eget.
Utan och se hur du har det, SVART!

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem

Galant svart ser ganska brun ut. Om du väljer den, får du vara beredd på att damm syns väl.
Annars ett trevligt bord, speciellt det större med en lucka för kablar mitt på bordet.

Permalänk

Precis som gubik96 säger: damm syns väl. Jag har själv svart skrivbord och plågas under den ljusa delen av dygnet av ett halvgrått bord, men är det mörkt i rummet reflekterar det svarta mindre ljus från skärmen. Imho, välj svart, men var berädd med dammtrasan!

Visa signatur

Vill du ha svar från mig bör du citer
Segmentation fault (core dumped)

Permalänk
Medlem

Ja, ni har alla hittills röstat på svart (btw, damm är inget problem, har ett bord i mörkt trä nu så jag dammar ofta av.) Men ta och kolla på t.ex. denna setupen http://i.imgur.com/oWr5g.jpg (hittade på en annan tråd). Det blir somsagt en ganska snygg kontrast mellan det vita bordet och den svarta utrustningen.