Permalänk
Medlem

Nytt mekaniskt tangentbord

Har ett Razer Black Widow tangentbord som är väldigt skönt men blir jobbigt för att det låter så mycket.
Så jag letar efter ett mekaniskt tagnentbord som inte låter mycket.
Har sett ett Razer Black Widow Ultimate Stealth som har orangea brytare som ska vara tyst.
Har även sett Logitech G710+ som har Cherry MX Brown.
Så det jag undrar är vilket av dom två som är skönast?

Logitech G710+ vs Razer Black Widow Ultimate Stealth

Permalänk
Medlem

Skulle vilja rekommendera K70 från corsair, hur nöjd som helst med mitt

http://www.inet.se/produkt/6102554/corsair-vengeance-k70-mech...

Innan jag köpte mitt K70 hade jag ett Quickfire TK från cooler master, båda suveräna tangentbord.

http://www.inet.se/produkt/6101826/cm-storm-quick-fire-tk-mx-...

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Corsair K70 kommer dessutom i ny version snart, K70 RGB.
http://www.corsair.com/en-us/landing/k70-rgb

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurkiz:

Har ett Razer Black Widow tangentbord som är väldigt skönt men blir jobbigt för att det låter så mycket.
Så jag letar efter ett mekaniskt tagnentbord som inte låter mycket.
Har sett ett Razer Black Widow Ultimate Stealth som har orangea brytare som ska vara tyst.
Har även sett Logitech G710+ som har Cherry MX Brown.
Så det jag undrar är vilket av dom två som är skönast?

Logitech G710+ vs Razer Black Widow Ultimate Stealth

Ducky Shine 3 med MX Red/Black/Brown

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av bandite:

Corsair K70 kommer dessutom i ny version snart, K70 RGB.
http://www.corsair.com/en-us/landing/k70-rgb

Kan tänka mig att om man har ett sådant så kommer man att spendera mera tid med att leka med färgkombinationer än att faktiskt använda det

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Kan tänka mig att om man har ett sådant så kommer man att spendera mera tid med att leka med färgkombinationer än att faktiskt använda det

Risken är överhängande.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Blev väldigt sugen på Corsair K70. Men frågan är om man ska ha MX Red,Blue eller Brown. Vilken är tystast?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Röda eller bruna. De låter lika lite (eller mycket). Blåa klickar alltid och det kan man inte komma ifrån.

Det man kan göra dock är att köpa o-ringar och sätta in under keycaps och då blir det genast mycket tystare. Men som sagt det gäller bara röda eller bruna brytare. Råder dig att testa brytarna först dock för alla gillar olika. Personligen tycker jag inte så bra om bruna för de tycker jag känns som röda som har fått grus i sig. Kunde inte riktigt vänja mig vid dem.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Det är en väldigt personlig känsla så mitt råd är att åka och pröva de du tycker är skönast.
Jag trodde att jag skulle gilla röda då det är "mest gaming" men jag hatade dem när jag sedan testade och då förlösa valet mellan bruna och blå och jag valde då bruna för det passade mig överallt (de blåa var dock skönare att skriva med)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Gillar man känslan av blåa men inte klicket är bruna att rekommendera helt klart, jag klarade inte av blåa i längden så jag bytte till bruna.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Vilken storlek på o-ringarna ska man ha till Corsair K70?

Permalänk
Medlem

Storleken är samma för alla brytare, det är nog tjockleken på ringarna du menar. Ju tjockare desto mer dämpande. Smaksak. Jag har de röda 0,2 mm ringarna till mitt Ducky Shine 2 med svarta brytare.

Model Hardness Travel Reduction Color Characteristics
40A-R 40A 0.4mm Blue More shock reduction with noticeable shorter key travel.
40A-L 40A 0.2mm Red Less shock reduction, but minimal change in key travel.

http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keyboard-acce...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag köpte mig ett par o-ringar på Biltema bara för att prova vid ett tillfälle även om jag inte använder dem. De fungerade bra de också. Orkade inte vänta på någon beställning när jag ville prova så jag drog bara dit och köpte ett gäng.

1/4" x 3/8" var de.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch