Permalänk
Medlem

Xiaomi mi4

http://www.swedroid.se/xiaomi-presenterar-nya-toppmodellen-mi...
Vad tror ni om denna? Länge funderat antingen på LG G2 eller Nexus 5, vill ha bra batteritid o absolut inte större mobil än dessa. Xiaomi:n verkar ju ha bra spec samt vara snygg o välbyggd. Priset kan man inte heller klaga på, är väl osäkert bara hur det blir med framtida uppdateringar, vill gärna ha Android L. Någon som har erfarenhet av Xiaomi?
,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nisselask:

http://www.swedroid.se/xiaomi-presenterar-nya-toppmodellen-mi...
Vad tror ni om denna? Länge funderat antingen på LG G2 eller Nexus 5, vill ha bra batteritid o absolut inte större mobil än dessa. Xiaomi:n verkar ju ha bra spec samt vara snygg o välbyggd. Priset kan man inte heller klaga på, är väl osäkert bara hur det blir med framtida uppdateringar, vill gärna ha Android L. Någon som har erfarenhet av Xiaomi?
,

Skickades från m.sweclockers.com

Ska du importera den? För den kommer nog inte säljas i Sverige.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Blir import i så fall. Självklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det största orosmomentet för mig skulle vara mjukvaran.
Hur bra är de på att uppdatera deras mjukvara? Kommer den stödjas av t.ex. Cyanogenmod?
Med telefoner från LG eller Google så vet man ungefär vilket stöd man får.

Sedan kan ju tullavgifter göra sitt med priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Det största orosmomentet för mig skulle vara mjukvaran.
Hur bra är de på att uppdatera deras mjukvara? Kommer den stödjas av t.ex. Cyanogenmod?
Med telefoner från LG eller Google så vet man ungefär vilket stöd man får.

Sedan kan ju tullavgifter göra sitt med priset.

Skulle de ändra deras vinnande koncept? Den kör ju Miui (6). Precis som alla av deras tidigare.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Skulle de ändra deras vinnande koncept? Den kör ju Miui (6). Precis som alla av deras tidigare.

Det är säkert bra men kan man räkna med att det kommer uppdateringar? Hur har se skött det tidigare? Vill som jag skrev ovan gärna ha Android L när det kommer. Har dålig erfarenhet av Kina märken tidigare, har en Huawei G740 som släpptes i början av året o kör 4.1.2, de har heller inte släppt några systemuppdateringar. Kör ju Lumia 920 som huvudtelefon och sonen har en Xperia Z1 compact o där kommer uppdateringar titt som tätt. Ett annat frågetecken är vilka 4G band den stödjer, det har de inte talat om än. 1+1 stödjer ju inte alla band i Sverige. Den finns förresten att boka på Oppostyle nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Man blir ju sugen alltså, sitter i precis samma båt som du. $400 på oppomart, bra pris!
Frågan är om det kommer finnas tillräckligt många enheter för att fylla pre-orders.

Permalänk
Medlem

Hemsk telefon kolla bara designen lika gräsligt som sonys lurar med alla dessa döytor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hemsk telefon kolla bara designen lika gräsligt som sonys lurar med alla dessa döytor..

Så ungefär vad du säger om alla andra lurar utom... var det Samsung?
Ska du inte klaga på brist av vattentäthet också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hemsk telefon kolla bara designen lika gräsligt som sonys lurar med alla dessa döytor..

Den är 1,35 mm högre och smalare än Nexus 5, en telefon som inte har så mycket döyta...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Beställde precis en Mi4 från ibuygou.com

Permalänk
Medlem

Den är inte snygg, men den har bra prestanda.
Har sett i forum att folk petar in Mokee på den. Detta gäller främst folk från tex Hongkong. Har inte läst om några större problem med kompabilitet med "vår" LTE.
Men man ska nog läsa på lite.

För övrigt gillar jag Mokee, trots sina brister.

Varför Honkongfolk väljer mokee vet jag inte. Kanske har något med horriblet språkstöd på Miui som medföljer, eller att de vet något om Kinesiska Miui som inte vi vet. (Mokee är också kinesiskt, så troligen inte)

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hemsk telefon kolla bara designen lika gräsligt som sonys lurar med alla dessa döytor..

Sony har bättrat sig. Z3 Compact har extremt lite döyta

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Fick hem min mi4 i fredags. Ångrar inte en sekund att det blev den här istället för Iphone6.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxfluxer:

Fick hem min mi4 i fredags. Ångrar inte en sekund att det blev den här istället för Iphone6.

Hur fungerar det med nätverken? Stödjer den de svenska frekvenserna?