Permalänk
Avstängd

iPhone 4 startar inte

Hej,

Jag laddade mobilen för ett par timmar sedan och allt fungerade perfekt, men nu när jag trycker på hemknappen så reagerar den inte utan skärmen är helt svart. Jag kopplade då mobilen in i vägguttaget och även i datorn, men inga resultat. Är den helt sönder eller går det att fixa?

Mobilen verkar var avstängd då den inte går att ringa till och att ljud av/på-knappen på sidan inte ger vibrering.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Håll ner både home och power och släpp när/om du ser äpplet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Håll ner både home och power och släpp när/om du ser äpplet.

Haha, powerknappen är sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Haha, powerknappen är sönder.

Laga powerknappen och gör det jag skrev. Eller använd en skruvmejsel som en tillfällig powerknapp. Peta bort "knappen" och kortslut med mejseln, eller om mejseln inte vill, ta ett gem eller en kort enkardelig sladd. (inte sett hur den powerknappen fungerar)

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Laga powerknappen och gör det jag skrev. Eller använd en skruvmejsel som en tillfällig powerknapp. Peta bort "knappen" och kortslut med mejseln, eller om mejseln inte vill, ta ett gem eller en kort enkardelig sladd. (inte sett hur den powerknappen fungerar)

Hur använder man en skruvmejsel som en tillfällig powerknapp? Finns det någon video som förklarar det tydligare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Hur använder man en skruvmejsel som en tillfällig powerknapp? Finns det någon video som förklarar det tydligare?

Telefonen borde starta när du kopplar in laddaren. Testa annars att koppla in och hur batteriet. Om inte det skulle fungera skulle jag testa att byta batteri, eller telefon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av weezy:

Telefonen borde starta när du kopplar in laddaren. Testa annars att koppla in och hur batteriet. Om inte det skulle fungera skulle jag testa att byta batteri, eller telefon.

Redan testat att koppla in mobilen i både datorn och i ett vägguttag, men utan resultat.

Och jag kommer att köpa en ny mobil när nästa generation kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Redan testat att koppla in mobilen i både datorn och i ett vägguttag, men utan resultat.

Och jag kommer att köpa en ny mobil när nästa generation kommer.

Testa att koppla in och ur batteriet, har själv samma problem med min iphone 4 och jag väntar också på iPhone 6/air

Permalänk
Medlem

gör det LemonIllusion säger. Har hänt mig att telefonen hängt sig en gång med femman och en gång med fyran, båda gångerna hjälpte en soft reset.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

gör det LemonIllusion säger. Har hänt mig att telefonen hängt sig en gång med femman och en gång med fyran, båda gångerna hjälpte en soft reset.

Jo, men som sagt, powerknappen är sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Jo, men som sagt, powerknappen är sönder.

LemonIllusion skrev även hur du kommer runt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Jo, men som sagt, powerknappen är sönder.

Som sagt, köp det här öppningskittet och koppla in och ur batteriet. Låter jätteonödigt att ta sönder något.

Har gjort det själv flera gånger när min iphone vägrar starta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

LemonIllusion skrev även hur du kommer runt det.

Hur ''petar man bort knappen''? Försökte dra bort den helt å hållet men det funkar ju inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Hur ''petar man bort knappen''? Försökte dra bort den helt å hållet men det funkar ju inte.

Fråga inte mig. Fråga LemonIllusion.

Permalänk
Skrivet av afarski:

Hur använder man en skruvmejsel som en tillfällig powerknapp? Finns det någon video som förklarar det tydligare?

funkar inte då ska hela telefonen plockas isär, är den vattenskadad eller tappad så knappen inte funkar

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

Öppnade baksidan men fick inte det att funka. Försökte trycka bort powerknappen men den vägrar.

Permalänk
Skrivet av afarski:

Öppnade baksidan men fick inte det att funka. Försökte trycka bort powerknappen men den vägrar.

har du tagit isär telefonen?
du kan omöjligen trycka bort powerknappen på en iphone 4.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Öppnade baksidan men fick inte det att funka. Försökte trycka bort powerknappen men den vägrar.

Som jag skrev vet jag inte hur powerknappen ser ut, men har du tur är det bara att kortsluta förbi den. Finns det några synliga metallbleck vid powerknappen? Om du inte kan ta loss själva "locket", går det att göra från baksidan?
Annars kanske det räcker att bara koppla ur och tillbaka batteriet som någon annan skrev, det verkar enklare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Som jag skrev vet jag inte hur powerknappen ser ut, men har du tur är det bara att kortsluta förbi den. Finns det några synliga metallbleck vid powerknappen? Om du inte kan ta loss själva "locket", går det att göra från baksidan?
Annars kanske det räcker att bara koppla ur och tillbaka batteriet som någon annan skrev, det verkar enklare.

fast det fungerar inte iphone 4 är inte byggd så att strömknappen sitter åtkomlig, allt ska ut ca: 30skruvar stora som gruskorn. hela moderkortet och flexkablar som är känsliga.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

http://www.ladda-upp.se/bilder/qlozlcddrtjrc/

Så ser den ut. Försökte pilla runt och trycka ut skitknappen men den vägrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afarski:

Kan ju tillägga att jag ville koppla ur och tillbaka batteriet men jag har ju inte de rätta verktygen.

Om du fått bort baksidan på din iphone borde du kunna använda samma skruvmejsel till kontakten. Sen kan du använda lite vad som helst för att peta upp kontakten.

Permalänk
Skrivet av afarski:

http://www.ladda-upp.se/bilder/qlozlcddrtjrc/

Så ser den ut. Försökte pilla runt och trycka ut skitknappen men den vägrar.

inte så konstigt att du inte kan trycka ut knappen då du inte läser vad ja skriver.

  • det går inte att trycka ut knappen

  • du måste plocka isär telefonen för att få ut knappen

  • har du inte gjort det förut så lär du ha sönder den mer än vad den är nu

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meningslösa inlägg enligt §1.6:

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

inte så konstigt att du inte kan trycka ut knappen då du inte läser vad ja skriver.

  • det går inte att trycka ut knappen

  • du måste plocka isär telefonen för att få ut knappen

  • har du inte gjort det förut så lär du ha sönder den mer än vad den är nu

Ja, nej, jag tänker iaf inte plocka isär mobilen. Skall inhandla en Pentalobe-mejsel och koppla ut och tillbaka batteriet. Hoppas det funkar.