Sm busstyrenhet gör att inte mitt tangentbord fungerar

Permalänk
Medlem

Sm busstyrenhet gör att inte mitt tangentbord fungerar

Tjena!
Det var såhär att jag satt och spelade need for speed som jag har köpt till en handkontroll för att spela och när jag sedan skulle söka på en låt i spotify så fungerar inte mitt tangentbord. Jag går in i enhetshanteraren och där står det ett gult utropstecken bredvid SM-Busstyrenhet längst upp och längre ner står det även gula utropstäcken framför mitt tangentbord och min mus (som också står under fliken tangentbord av nån konstig anledning). Hur som helst så provar jag att felsöka allt med ett utropstecken framför sig. När jag felsöker står det att jag borde ominstallera drivrutinen och när jag gör det fungerar det ändå inte. När jag dubbelklickar på en enhet med gult utropstecken under tangentbordsfliken kommer denna texten upp "Den här maskinvaran kan inte startas eftersom konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad (kod19)."
Är det någon som vet hur jag löser detta? Jag har även provat med ett PS/" Tangentbord.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Installera drivrutiner för chipset(moderkort) igen

Permalänk
Medlem

Hur gör jag det om jag inte har kvar någon skiva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mobeeerg:

Hur gör jag det om jag inte har kvar någon skiva?

Ladda ned från tillverkarens hemsida.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Okej, och hur hittar jag namnet på moderkortet? Jag har försökt skriva in dxdiag i "kör" men inget kommer upp...

Permalänk
Medlem

Ladda ner programmet hwinfo det kan tala om vad du har för moderkort

Permalänk
Medlem

Kan det hjälpa att bara ominstallera windows?

Permalänk

Eller så gör du som jocke92 sa. Ska du installera om windows behöver du ändå drivrutiner till allt.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Jag har sökt på det moderkortet jag har (P8Z77-V LK) med hittar inte vad jag ska ladda ner... Så om någon skulle vilja vara så vänlig att länka det jag ska ladda ner hade det varit guld värt!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Är det chipset fliken jag ska trycka på? och isåfall vilket av dom fyra nedladdningarna? Och hur installerar jag det sen?

Permalänk
Medlem

Börja med att instalera "Management Engine Interface" från Asus downloadsida som min kusin ovanför länkar till
Sen kör du det här verkyget från Intel.
http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mobeeerg:
Skrivet av mobeeerg:
Skrivet av mobeeerg:

mEN VILKEN AV DOM? dET FINNS 3 STYCKEN UNDER CHIPSET FLIKEN... sorry, caps

Alla tre dessa räknas som bumpar, §4 i reglerna, något Sweclockers inte tillåter av rättviseskäl. Vill du skriva nya inlägg måste de innehålla ny information eller nya frågeställningar. Bumpar du igen kommer tråden att låsas och du har därmed förlorat möjligheten till hjälp i den här frågan.
Råkar du skriva fel eller med Caps på, Redigera inlägget.

Läs samtliga regler för att undvika en upprepning.

*Bumpar raderade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Då du inte angett vilket OS du använder så kan jag inte säga vilken men den nyaste av de tre lär vara rätt.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Jag använder windows 7 64bit så jag tryckte på det och sen chipset fliken men där finns flera user management interface flikar, vilken ska jag ta?

Permalänk
Medlem

Den översta ska du välja och sedan följer du Jens råd och använder Intels verktyg för de senaste drivrutinerna!

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

Hej igen! Jag gjorde som du/ni sa och installerade chipset drivrutinerna och sökte även igenom med intel programmet. Det står att chipset drivisen funkar. Detta ledde till att utropstecknet innan sm bussenheter i enhetshanteraren försvann men problemet kvarstår och alla saker under tangentbord fliken i enhetshanteraren har fortfarande utropstecken och tangentbordet fungerar fortfarande inte.. Några mer tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mobeeerg:

Hej igen! Jag gjorde som du/ni sa och installerade chipset drivrutinerna och sökte även igenom med intel programmet. Det står att chipset drivisen funkar. Detta ledde till att utropstecknet innan sm bussenheter i enhetshanteraren försvann men problemet kvarstår och alla saker under tangentbord fliken i enhetshanteraren har fortfarande utropstecken och tangentbordet fungerar fortfarande inte.. Några mer tips?

Då har jag slut på idéer, tyvärr.
Du har provat tangentbordet i en annan dator?

Permalänk
Medlem

Yes, tangentbordet fungerar.. Kan en sista utväg vara att ominstallera windows?

Permalänk
Medlem

Det står även att uppdateringar från windows update misslyckas. Är det kanske någon annan drivrutin som saknas?