Köpråd: Adapter mellan laptop och extern skärm (HDMI/VGA>DVI)

Permalänk
Medlem

Köpråd: Adapter mellan laptop och extern skärm (HDMI/VGA>DVI)

Hej! Jag skulle precis klicka hem en skärm (http://www.inet.se/produkt/2303642/benq-24-gl2450e) då jag kom på att denna skärm inte har HDMI-utgång.
Men den har DVI.
Jag ska för tillfället använda denna skärm till min laptop, men min laptop har endast HDMI och VGA portar.

Skulle en vänlig själ kunna länka en adapter som är typ DVI>VGA eller hur det blir samt rätt DVI kabel för detta som går in i skärmen samt adaptern.

Kanske är väldigt simpelt för er, men för mig är detta en enda stor röra och väldigt förvirrande!

Länka dessa kablar på Inet också.

Tack på förhand - Albin

Förtydligad rubrik
Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad för slags DVI kabel ska jag ha till detta? Kan du vara snäll och länka en sådan med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albinb4:

Hej! Jag skulle precis klicka hem en skärm (http://www.inet.se/produkt/2303642/benq-24-gl2450e) då jag kom på att denna skärm inte har HDMI-utgång.
Men den har DVI.
Jag ska för tillfället använda denna skärm till min laptop, men min laptop har endast HDMI och VGA portar.

Skulle en vänlig själ kunna länka en adapter som är typ DVI>VGA eller hur det blir samt rätt DVI kabel för detta som går in i skärmen samt adaptern.

Kanske är väldigt simpelt för er, men för mig är detta en enda stor röra och väldigt förvirrande!

Länka dessa kablar på Inet också.

Tack på förhand - Albin

Välj rätt längd bara
Hur kan det vara en sån djungel? Var bara att klicka kablar -> bildskärm -> dvi-hdmi

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av albinb4:

Vad för slags DVI kabel ska jag ha till detta? Kan du vara snäll och länka en sådan med?

Kör på vad Kribol01 länkade istället, smidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Välj rätt längd bara
Hur kan det vara en sån djungel? Var bara att klicka kablar -> bildskärm -> dvi-hdmi

Ärligt talat så har jag ingen aning. Allt blev bara väldigt förvirrande
Så... Med den kabeln du länkade; DVI in i skärm och HDMI in i datorn, simple as that? Så är allt som det ska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albinb4:

Ärligt talat så har jag ingen aning. Allt blev bara väldigt förvirrande
Så... Med den kabeln du länkade; DVI in i skärm och HDMI in i datorn, simple as that? Så är allt som det ska?

Japp, man ska inte göra det svårare än det behöver vara

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Japp, man ska inte göra det svårare än det behöver vara

Haha! Fan vad grym du är. Tackar och bockar för snabbt svar.
En liten fråga till: om jag beställer från Inet nu, får jag det levererat imorgon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av albinb4:

Haha! Fan vad grym du är. Tackar och bockar för snabbt svar.
En liten fråga till: om jag beställer från Inet nu, får jag det levererat imorgon?

Nej, det är natten till Lördag nu. Det kommer skickas på Måndag morgon och du får det på Tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Nej, det är natten till Lördag nu. Det kommer skickas på Måndag morgon och du får det på Tisdag.

Haha, det får du fråga Inet om Men posten brukar väl inte knega så hårt under helgerna? Annars finns såna kablar på Kjell, elgiganten etc skulle jag tro.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Hej och välkommen till Sweclockers. Jag har justerat rubriken av flera anledningar; du lär få bättre svar och det blir lättare för andra att hitta tråden (som kanske har liknande problem).
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Haha, det får du fråga Inet om Men posten brukar väl inte knega så hårt under helgerna? Annars finns såna kablar på Kjell, elgiganten etc skulle jag tro.

Beställer flera saker samtidigt från Inet, bland annat skärmen. Därför jag ville ha svar snabbt.

Final question for 1 millon dollars: lägger undan pengar till en stationär dator just nu, som jag troligtvis köper nästa månad. Min fråga är följande: Får jag ut samma "prestanda" ur skärmen med denna DVI-HDMI kabel eller ska jag köpa en till DVI-DVI kabel? Till den stationära alltså, om det inte framgick tydligt nog.

Tack och bock på förhand!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kribol01:

Haha, det får du fråga Inet om Men posten brukar väl inte knega så hårt under helgerna? Annars finns såna kablar på Kjell, elgiganten etc skulle jag tro.

Varför citera mig?

Skrivet av albinb4:

Beställer flera saker samtidigt från Inet, bland annat skärmen. Därför jag ville ha svar snabbt.

Final question for 1 millon dollars: lägger undan pengar till en stationär dator just nu, som jag troligtvis köper nästa månad. Min fråga är följande: Får jag ut samma "prestanda" ur skärmen med denna DVI-HDMI kabel eller ska jag köpa en till DVI-DVI kabel? Till den stationära alltså, om det inte framgick tydligt nog.

Tack och bock på förhand!

Ja då skärmen inte är något speciellt så behöver du ingen speciell kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Rubrik ändrad*

Hej och välkommen till Sweclockers. Jag har justerat rubriken av flera anledningar; du lär få bättre svar och det blir lättare för andra att hitta tråden (som kanske har liknande problem).
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Tack!
Ursäktar min synd. Visste inte riktigt vad jag skulle ha för rubrik då jag var osäker själv på vad jag menade. Ska inte återupprepas, förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albinb4:

Beställer flera saker samtidigt från Inet, bland annat skärmen. Därför jag ville ha svar snabbt.

Final question for 1 millon dollars: lägger undan pengar till en stationär dator just nu, som jag troligtvis köper nästa månad. Min fråga är följande: Får jag ut samma "prestanda" ur skärmen med denna DVI-HDMI kabel eller ska jag köpa en till DVI-DVI kabel? Till den stationära alltså, om det inte framgick tydligt nog.

Tack och bock på förhand!

Min uppfattning är att den enda begränsningen för hdmi är att den inte kan leverera mer än 120hz uppdateringsfrekvens. Så är det inte en 144hz skärm så ska det gå bra

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |