Allt utrymme på hårddisken visas inte: var har det tagit vägen?

Permalänk

Allt utrymme på hårddisken visas inte: var har det tagit vägen?

jag har en hårddisk på 320gb men den visar bara 100gb, någon som har ett svar eller kan hjälpa mig?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaLima:

jag har en hårddisk på 320gb men den visar bara 100gb, någon som har ett svar eller kan hjälpa mig?

Bra rubrik...

Är det en gammal hårddisk? Vilket OS? Har den funkat förut? Vilka andra hårddiskar? Vilken övrig hårdvara?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

hittade resten av den men det är inte allokerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaLima:

hittade resten av den men det är inte allokerat

Utöka din nuvarande volym eller skapa en ny.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Utöka din nuvarande volym eller skapa en ny.

någon med bra svar här

Permalänk
Hedersmedlem

DeltaLima: Vänligen läs våra regler, speciellt §3.1, och förtydliga trådrubriken så att den tydligt visar vad din fråga handlar om. Tack på förhand.

Er andra: Anmäl regelbrott istället för att kommentera i tråden.

*Två inlägg raderade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaLima:

någon med bra svar här

Han du citerade hade ett bra...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaLima:

någon med bra svar här

Du kan väl söka på google hur man gör istället för att förvänta dig att svaret kommer framför näsan på dig. Han gav dig ett bra svar... kolla upp resten själv

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har ändrat rubriken. Bristfällig trådrubrik kan leda till att tråden låses tills TS skickar ett förslag på en bättre trådrubrik.

Jag har även raderat ett onödigt inlägg av typ LetMeGoogleThatForYour. Sådana inlägg kan uppfattas som otrevliga och de tillför ändå ingenting till diskussionen.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaLima:

någon med bra svar här

Det finns en enkel och pedagogisk gratis programvara som heter EAEUS Partition Magic/Master/Manager, som ska fungera till alla windowsbaserade operativsystem. I den programvaran kan du välja att antingen allokera resterande utrymme på disken som en egen partition alternativt utöka den befintliga partitionen till att även inkludera det i nuläget oallokerade utrymmet.

I programmet väljer du åtgärd/åtgärder och trycker sedan på "utför" vilket antagligen kommer kräva en omstart för att slutföra åtgärden.

Det här är EN, förhållandevis enkel, lösning på problemet, inte nödvändigtvis den bästa.

Skrivet av KimTjik:

*** tråd modererad ***

/KimTjik

Bra modererat för övrigt <3

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz