Världens bästa spel från barndomen förstördes och är nu tillbaka. TIBIA.

Permalänk
Medlem

Världens bästa spel från barndomen förstördes och är nu tillbaka. TIBIA.

Jag som flera här, lade ner mycket tid på just Tibia innan det kom så mycket regler och bottare att spelet förstördes. Idag blev jag tipsad om en OTS vid namn TIBIANIC. Spelet bygger på 7.4 patchen och är en RL map med dubbel xp dvs inget av den nya skiten. Det är cirka 400 spelare inloggade hela tiden. Och det skulle vara kul om några fler hängde på! Speciellt svenskar! Här är man som förr en high level om man är level 50+. Servern har manuellt aim med runor precis som det var förr! När jag spelar denna Ots får jag samma känsla som jag hade för 8 år sedan när jag för första gången spelade Tibia. Skulle älska om några av er kollade in denna server för gamla tiders skull och ha lika skitkul som då, för det här är Tibia. Det Tibia vi alla älskade!

Om ni är sugna, lägg då till "Gnomlord the King".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Det jag hatar med OTS är att man vet aldrig när dom läggs ner eller något.. En dag så kan dom bara poff försvinna men som tur är så jobbar tibia med en 7.9 version av det gamla tibia..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Det jag hatar med OTS är att man vet aldrig när dom läggs ner eller något.. En dag så kan dom bara poff försvinna men som tur är så jobbar tibia med en 7.9 version av det gamla tibia..

GÖR DOM? Länka gärna! Däremot så finns det inga planer på att lägga ner då denna OTS har varit uppe i 5 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Inaktiv

7.6 tiden i Tibia <3 synd att alla OT nu e 10.xx eller 7.9/8.4 funtar sj om man ska smacka upp en 7.6 Illusion (om man hittar map, hade en typ 2008? men alla sidor e nere sen den tiden)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon177532:

7.6 tiden i Tibia <3 synd att alla OT nu e 10.xx eller 7.9/8.4 funtar sj om man ska smacka upp en 7.6 Illusion (om man hittar map, hade en typ 2008? men alla sidor e nere sen den tiden)

Men testa denna server, fantastiskt kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk

Tänkt att jag kunde posta här istället för alla skapa men ny tråd men började lira på en "7.4" server i helgen, verkar vara upp mot 200 spelare online en vanlig kväll vilket känns lagom
Tycker det går lagom snabbt att levla osv men vore kul med fler svenskar!

Lirar med en irl polare nu och vi är runt lvl 70.

Postar länk om någon känner sig sugen!
http://realtibia.org/

Permalänk
Medlem

Man blir bra sugen alltså, tyvärr alldeles för många dåliga erfarenheter med OTs som bara helt plötsligt stängt ner. Några IRL polare har dragit igång retail Tibia igen, spelet är ju helt flippat idag verkar det som, knappt någon aktivitet på någon server och alla är ju 300+ minst..

Permalänk
Skrivet av Pahwn:

Man blir bra sugen alltså, tyvärr alldeles för många dåliga erfarenheter med OTs som bara helt plötsligt stängt ner. Några IRL polare har dragit igång retail Tibia igen, spelet är ju helt flippat idag verkar det som, knappt någon aktivitet på någon server och alla är ju 300+ minst..

Mjo vanliga tibia verkar lite för segt..
Har läst om en svensk server som ska öppna snart. Med custom map tror jag.

Dom har kört ett beta test men stängde ner för att fixa resten så dom verkar seriösa med att det ska bli bra iaf!

Permalänk
Medlem

Intressant, jag och några vänner har länge funderat på att börja spela på en OT server. Vi är alla trötta på, liksom dig, på det nya konceptet och vill gå tillbaka till de gamla nostalgiska dagarna. Jag tror dock inte det blir aktuellt för oss förrän efter nyår då flera av oss skall åka bort över jul och nyår, men jag skall prata med dem i början på veckan och se vad de säger om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hearken:

Intressant, jag och några vänner har länge funderat på att börja spela på en OT server. Vi är alla trötta på, liksom dig, på det nya konceptet och vill gå tillbaka till de gamla nostalgiska dagarna. Jag tror dock inte det blir aktuellt för oss förrän efter nyår då flera av oss skall åka bort över jul och nyår, men jag skall prata med dem i början på veckan och se vad de säger om det

Hoho! Hur gick det, var det någon som började sen?

På fredag öppnar Classicus igen (en grym 7.4 server) som jag funderar på att spela lite på.. Måttligt dock då man har jobb nu förtiden..

Någon i tråden som tänkt börja?