Paypal till Swedbank problem!

Permalänk
Medlem

Paypal till Swedbank problem!

Hejsan allihopa!

Jag har fått lite problem hos Paypal nu när de inte vill svara mig på mail för någon anledning. Iallafall jag ska berätta nu vad som har hänt.

Jag har köpt för ungefär 1 vecka sedan ett föremål för 810kr som blev direkt dragen från bankkonton (har veriferat mig så att det drar direkt från bankkontot) men eftersom jag veriferade mig så tog de 15kr som sedan sattes in i Paypal och jag ville testa om det fungerade att skicka över till min Swedbank konto isåfall. Så gick in i min profil och sedan till lägg till eller redigera bankkonto och allt som det skulle vara. Clearingsnummer och kontonummer
som exempel ser ut så hära: 8100-9, 123 456 789-9

Och då skrev jag in i clearingsnummer och kontonummer i paypal istället 81009123456789 (totalt 15 siffror) vilket är den maximala siffror för paypal. Så jag hade för mig att pengarna skulle komma till mig då tillbaks men istället inatt fick jag ett meddelande att det inte gick över och istälet fick jag betala en avgift på 28kr. vilket betyder ligger på -13 kr för det (som jag nu har betalat tillbaks eftersom jag är rädd att det ska tillkomma någon ränta eller sådära) men det jag undrar nu, Vad ska jag göra? Eftersom jag är ganska säker jag har skrivit rätt och det fungerade inte och fick betala avgift. Dessutom svarar de inte på mina mail så jag vet inte riktigt vad ska jag göra?

Hur ska jag skriva ens då rätt kontonummer och clearingsnummer i paypal isåfall?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Avstängd

8100-9, 123 456 789-9 blir = 810091234567899

Förstår inte hur du kan misslyckas här?

Permalänk
Medlem

glömde du byta till bankkonto kanske?

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

http://swefox.me/sharex/nY20I.png

8100-9, 123 456 789-9 blir = 810091234567899

Förstår inte hur du kan misslyckas här?

Aao det är precis det jag har gjort liksom och det kom istället:

En elektronisk pengaöverföring från ditt PayPal-konto till ditt bankkonto har avvisats idag på grund av följande:

Ogiltig bankkontoinformation.

Vad kan det vara för fel då?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Hmm, om du nu redan har kopplat paypal till ett bankkonto så lägger de väl tillbaka pengarna dit igen efter en tid?
Jag har verifierat mitt konto en gång i tiden och kan inte minnas att jag behövt överföra pengar till något konto manuellt.

---

Nu kan jag inte just paypals rutiner, men i vissa fall ska man inte fylla i femte siffran i clearingnumret som sparbanken använder.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, om du nu redan har kopplat paypal till ett bankkonto så lägger de väl tillbaka pengarna dit igen efter en tid?
Jag har verifierat mitt konto en gång i tiden och kan inte minnas att jag behövt överföra pengar till något konto manuellt.

Nu kan jag inte just paypal, men i vissa fall ska man inte fylla i femte siffran i clearingnumret som sparbanken använder.

Tyvärr så tog dem en avgift ifrån mig 28kr vilket leder till att jag ligger i minus nu för det. Så du menar då ska man ta bort siffran -9 i clearingsnummer?

Skrivet av Shike:

glömde du byta till bankkonto kanske?

Ganska säker på att jag tog rätt :/

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baarry:

Aao det är precis det jag har gjort liksom och det kom istället:

En elektronisk pengaöverföring från ditt PayPal-konto till ditt bankkonto har avvisats idag på grund av följande:

Ogiltig bankkontoinformation.

Vad kan det vara för fel då?

Ring PayPal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Ring PayPal!

Aa, Får nog göra det imorgon isåfall tanken på att jag är utomland nu och kommer hem imorgon. Lite tråkigt att de inte svarar på mail dock.

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Mmm, nu när skadan redan är skedd är det nog bäst att ta kontakt med dem!
Det är ju inte mycket pengar att bråka om dock

Skrivet av Baarry:

Så du menar då ska man ta bort siffran -9 i clearingsnummer?

Jepp, kan vara så att nian skulle utgå.
... och på vissa sajter så måste man fylla ut med nollor mellan clearingnumret och kontonumret för att nå en fast längd. Det borde framgå nånstans på paypals hemsida.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mmm, nu när skadan redan är skedd är det nog bäst att ta kontakt med dem!
Det är ju inte mycket pengar att bråka om dock

Jepp, kan vara så att nian skulle utgå.
... och på vissa sajter så måste man fylla ut med nollor mellan clearingnumret och kontonumret för att nå en fast längd. Det borde framgå nånstans på paypals hemsida.

Aa men tänkte mer i framtiden, ifall jag ska ta ut pengarna i framtiden :/

Fyll i det fullständiga kontonumret. Glöm inte skriva in clearingnummer framför kontonumret om du lägger till ett vanligt svenskt bankkonto. (OBS: Ett clearingnummer består av 4 siffror; om det har 5 siffror behöver du ta bort sista siffran. För bankkonton hos Swedbank där clearingnummer börjar med 8xxx: fyll ut med nollor mellan clearingnummer och bankkontonummer så att det blir totalt 14 siffror. För personkonton hos Nordea: använd clearingnummer 3300. Kontakta din banks kundtjänst direkt om du är osäker på något.

Hittade detta. Jag förstår inte att man ska fylla ut med nollor så det blir totalt 14 siffror när det redan blir 14 siffror utan att lägga till en nolla och då man tar bort -9 an

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Ah där framgick ju att femte siffran ska bort

Om du är säker på att kontonumret redan blir 14 tecken utan att du behöver fylla ut nånting, så är det helt OK. Det är bara kortare nummer som behöver fyllas ut.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ah där framgick ju att femte siffran ska bort

Om du är säker på att kontonumret redan blir 14 tecken utan att du behöver fylla ut nånting, så är det helt OK. Det är bara kortare nummer som behöver fyllas ut.

Alright! Tackar så mycket! Får ringa de imorgon och se vad som kommer hända

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Nrä man knyter konto/kort till paypal så drar dom 10-15:- (har sett båda) för att verifiera kontot/kortet sen får man tillbaks dessa pengar efter 1-2 veckor (oftas brukar det ta 8-10 dagar för mig).
Paypal har även en gräns/spärr på hur liten summa man kan föra över till bankkonto.
Denna gräns ligger på 50:-.

Kollade nu men hittar inget om vilket belopp heller om denna gräns finns kvar överhuvudtaget men jag är ganska säker på att det inte gick att hitta något om att det fanns en gräns heller vilket belopp det gränsen hade när jag råkade ut för den (vet att jag letade efter jag råkade ut för den men hittade inget).
Dvs jag råkade ut för denna gräns när jag provade föra över ca 40kr för många år sedan och fick då ett felmeddelande att denna gräns fanns (hände även för min syster några år senare med) sedan dess så har jag ej fört över pengar om det inte har varit över 50:-.
Frågan är ju om denna gräns inte visade sig för dig tack vare att du använde "fel" clearing/konto nummer dvs att den hade dykt upp om du använt rätt heller om den inte finns längre.

Sen måste jag påpeka att JAG absolut inte har heller kommer att knyta ett bankkonto till paypal då det finns åt helvete för många historier om att paypal helt plötsligt råkar dra pengar ifrån dessa utan någon som helst anledning (gäller även för kort med men inte lika vanligt).
Utöver detta så har dom ju även en vana att frysa/låsa konton när dom tycker att det förekommit en/flera ovanliga transaktioner (och då är det oftas när det har kommit in lite mer pengar än vad som brukar vara vanligt på det aktuella paypalkontot som dom tycker är "ovanligt").
Sen för att få tillbaks dessa felaktigt dragna pengarna heller låsa upp kontot igen så får man bråka så in i helvete men tack vare att dom har en intern policy (som finns läckt på nätet plus berättelser från tidigare anställda) att är ett konto fryst/låst så ska det aldrig låsas upp igen.

Länk med lite info om hur syrran har fått bråka efter hennes konto låstes efter hennes "största" tradera auktions drive som inbringade 1800:- på kort tid, kontot är fortfarande låst även efter att hon skickat in två rekbrev (som paypal HAR hämtat ut men påstår att dom inte fått) till med "bevis" som paypal krävt efter det inlägget.
#14348962

Jag själv använder paypal så lite det går tack vare det övre, finns det inget alternativ så visst jag använder då paypal men oftas skickar jag ett mail innan och frågar om dom kan ordna någon annan betalnings möjlighet (vilket ofta går bra).

Sen när jag väl använder skiten så är det vid köp så använder jag swedbanks e-kort där jag sätter ett belopp på 25:- mer än vad det jag beställt kostat (då kortet behöver verifieras med 10-15:- som man sen får tillbaks per automatik efter 1-2 veckor) detta för att paypal helt enkelt inte ska kunna dra mer när dom vill (vilket dom kan göra om man använt ett vanligt kort).
Är det att jag får in pengar på kontot så flyttas dom till banken så fort jag ser dom (och det är över 50:-) för att minimera risken att paypal fryser kontot och behåller pengarna.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!