Lagg på spel som fungerat felfritt förut

Permalänk

Lagg på spel som fungerat felfritt förut

Tjena!
Jag och mina polare har kunnat spela CSGO helt felfritt förut på våra skoldatorer. Men helt plötsligt en dag så började mitt CS lagga sjukt mycket efter Ca 1 minut in i spelet. Från 60 fps gick den det till 3 fps och stannade där. Laggade även helt sjukt mycket i menyn efter jag disconnectade från gamet. Efter någon vecka blev det likadant för mina kompisar. Och problemet existerar även idag. Felet ligger dock inte på CS utan även andra spel som Minecraft.

Vi har försökt med allt men ingenting fungerar!
Skulle det kunna vara fläkten som behöver rengöras? Kan det vara så att komponenterna inte får tillräckligt med kylning av fläkten?

Vad ska man göra när man inte kan spela och sitter fast på en dö tråkig camping med bara pensionärer som kollar lustigt på en när man går förbi? Haha

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Fläktarna som du sa slog mig först. Hålla så att inget har fastnat i dem/rengör dem.

Permalänk
Skrivet av Redblaze:

Fläktarna som du sa slog mig först. Hålla så att inget har fastnat i dem/rengör dem.

Har dammsugit den osv... Men det verkar ju konstigt om det skulle vara samma problem med fläkten för mina polare också!
Man kanske måste öppna upp laptopen för att rengöra mera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarEkbeck:

Har dammsugit den osv... Men det verkar ju konstigt om det skulle vara samma problem med fläkten för mina polare också!
Man kanske måste öppna upp laptopen för att rengöra mera?

Varmare omgivning än vanligt?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Varmare omgivning än vanligt?

Detta problem hade jag även under vinter tid så skulle inte tro att det är felet

Permalänk
Medlem

Har ni uppdaterat allt? Drivers, windows update osv? Specs på era datorer?

Permalänk

Vad är det för dator ni har?

Sedan kan det ju vara så att windows måste ominstalleras. Vet jag fick något liknande fel på min bärbara då ballade grafikdrivarna ut. Försökte ominstallera dem via felsäkert och windows men funkade inte.

Installerade om maskinen så funkar den klockrent igen.

Hur längesedan var maskinen ominstallerad?

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

Är det skoldatorer så skulle jag nog inte rekommendera att öppna och pilla i dem. Går nått fel så kan ni bli ersättnings skyldiga. Prata med IT, lägg dock fram de snyggt, inte att de är för att spelen laggar....