Permalänk

Återställa Galaxy s4

Tjena. Min Samsung Galaxy S4 har blivit vattenskadad, mobilen går att starta men skärmen är svart. Jag har tänkt sälja mobilen som defekt och undrar om det finns något sätt att återställa den till fabriksinställningar när skärmen inte alls fungerar?/ Lars

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Adb bör gå bra. Undrar dock bara vad kraven är, om usbfelsökning måste vara på.

Permalänk
Medlem

Om din telefon är igång och uppkopplad mot internet så borde du kunna fabriksåterställa den här.
Fungerade iaf för mig när skärmen slutade fungera på min Nexus 7.

https://www.google.com/android/devicemanager

Alternativt så skaffar du en MHL-adapter och kopplar den mot en bildskärm eller TV.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Adb bör gå bra. Undrar dock bara vad kraven är, om usbfelsökning måste vara på.

Tjena. Tvärläste lite om ADB och usbfelsökning måste vara på och tyvärr kan jag ju inte slå på den funktionen, tar mig inte alls in i mobilen

Permalänk
Skrivet av xlr8:

Om din telefon är igång och uppkopplad mot internet så borde du kunna fabriksåterställa den här.
Fungerade iaf för mig när skärmen slutade fungera på min Nexus 7.

https://www.google.com/android/devicemanager

Alternativt så skaffar du en MHL-adapter och kopplar den mot en bildskärm eller TV.

Imed att jag inte kan slå in pinkoden på mobilen så fungerar nog inte googles devicemanager, den säger att jag inte varit online sedan 18 juli, då mobilen pajjade. Funderar på att se om jag kan låna en MHL adapter och se om det kan funka. Visst måste jag försöka styra mobilen med touchskärmen då, det går inte via datorns tangentbord? Jag har ju ingen aning vad som visas på mobilens skärm när jag startar den, om det är sidan för pinkoden eller om mobilen är mer trasig än så, jag märker bara att den startar .

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppasudd:

Imed att jag inte kan slå in pinkoden på mobilen så fungerar nog inte googles devicemanager, den säger att jag inte varit online sedan 18 juli, då mobilen pajjade. Funderar på att se om jag kan låna en MHL adapter och se om det kan funka. Visst måste jag försöka styra mobilen med touchskärmen då, det går inte via datorns tangentbord? Jag har ju ingen aning vad som visas på mobilens skärm när jag startar den, om det är sidan för pinkoden eller om mobilen är mer trasig än så, jag märker bara att den startar .

Prova att flytta simkortet till en fungerande telefon, gå in i inställningar och plocka bort pinkoden på simkortet. Flytta över simkortet till S4'an, starta upp den och kolla google device manager igen. Med lite tur så kommer den ut på nätet då.

Permalänk
Skrivet av xlr8:

Prova att flytta simkortet till en fungerande telefon, gå in i inställningar och plocka bort pinkoden på simkortet. Flytta över simkortet till S4'an, starta upp den och kolla google device manager igen. Med lite tur så kommer den ut på nätet då.

Det fungerade tyvärr inte, men tack för tipsen. Funderar på att pröva detta (se länken) men det blir nog svårt att veta om det fungerat eller inte.

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20131229095121AA...