Permalänk

Macbook Pro retina

köpråd av macbook pro retina.

Har möjligheten att köpa Den nya modellen med den lite bättre processorn 2.6Ghz/8GB/128GB SSD för 10795 + få presentkort på Apple värde 700kr.

Eller att köpa den "gamla" modellen som är till utseendet likadan fast med 2.4Ghz/8GB/256GB SSD för 11495kr

Tldr, är det värt att ge 700kr för 128GBSSD samt gå miste om presentkortet.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Sötast

Det är en fråga som endast du själv har svaret till.

Behöver du en disk på 128GB eller behöver du en disk på 256 GB?

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Det är en fråga som endast du själv har svaret till.

Behöver du en disk på 128GB eller behöver du en disk på 256 GB?

Det vet jag inte. aldrig haft en dator med bara 128GB SSD. Aldrig haft en Mac heller. Har ju en vanlig stationär där jag förmodligen kommer att göra allt tyngre.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Sötast
Skrivet av SupakmeGusta:

Det vet jag inte. aldrig haft en dator med bara 128GB SSD. Aldrig haft en Mac heller. Har ju en vanlig stationär där jag förmodligen kommer att göra allt tyngre.

Hade jag varit som du så hade jag googlat fram hur mycket plats man har kvar på en Mac efter alla standardprogram är installerade.
Därefter gjort en uppskattning på vilka program och filer du själv kommer att installera och hur stora dessa är och ställa dessa siffror i relation med varandra.

Permalänk
Medlem

Har själv en Macbook Pro med 128GB SSD, har just nu den partitionerad i 2 delar på 60GB styck (en för OS X och en för Windows). För mig som bara programmerar på den så fungerar det bra med 60. Ska du installera massa stora spel och spara filmer kan 128 bli lite trångt, men annars borde det få plats fint.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Hade jag varit som du så hade jag googlat fram hur mycket plats man har kvar på en Mac efter alla standardprogram är installerade.
Därefter gjort en uppskattning på vilka program och filer du själv kommer att installera och hur stora dessa är och ställa dessa siffror i relation med varandra.

Skrivet av Cheesier:

Har själv en Macbook Pro med 128GB SSD, har just nu den partitionerad i 2 delar på 60GB styck (en för OS X och en för Windows). För mig som bara programmerar på den så fungerar det bra med 60. Ska du installera massa stora spel och spara filmer kan 128 bli lite trångt, men annars borde det få plats fint.

Tack för alla svaren men jag har valt att avvakta och se vad som kommer i höst.

Visa signatur

Citera!