Thunderbolt externhårddisk Lacie, kan man koppla till exempel USB?

Permalänk

Thunderbolt externhårddisk Lacie, kan man koppla till exempel USB?

Hej.
Undrar om någon som vet ifall det går att på något sätt med en adapter eller liknande koppla in en Thunderbolt Hårddisk till en PC? Tänker köpa mig en PC snart då min iMac är riktigt slö nu och är trött på den. ( efter år av pc byggande mm ville jag prova den så kallade smidigheten). Var väl bra i början men ack så slö den är.
Jag har en Thunderbolt hårddisk till den från Lacie. den har bara Thunderbolt port ut. frågan är om den går att använda i en pc?
Hittat ett pc paket som jag är ute efter på Komplett, men de moderkorten saknar Thunderbolt port. Jag vill helst inte betala 1500 kr mer för ett moderkort som stödjer det.
Tips?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Nej, det finns inget sätt att koppla en TB disk till ett MB utan stöd för Thunderbolt. Vissa har stöd direkt på kortet eller som Asus kör via ett properitärt tilläggskort (som endast fungerar med vissa moderkort). Dock har många diskar även USB3, men tänk på att OSX inte skriver till NTFS utan extra programvara och Windows varken läser eller skriver till HFS+ utan extra programvara.

Permalänk

Ok, tackar för båda svaren.
Såg också att det fanns en del via prisjakt, dock så har Komplett bara 2 st. varav bara det ena dyrare går att välja i gamer datorpaketet.
Nu har jag visserligen inte bestämt vad jag ska köpa men den där Gamingdatorn för 12 k såg ruskigt trevlig ut. Snyggt chassi. Kanske man kommer att bygga eget, men då måste man läsa in sig på allt igen..