Permalänk
Medlem

Sensor "problem" med Razer Deathadder 2013

Hallå,

Har lite "problem" med sensorn på min mus. (Vet ej om det är fel på den eller inte)

Jag behöver inte ha musen på mattan för att sensorn ska reagera utan jag kan hålla den ca 0,5-1CM över musmattan och fortfarande använda den. Detta är lite små irriterande i t.ex CSGO då jag har en tendens att lyfta på musen ganska ofta istället för att röra musen/armen ännu längre. Vid detta tillfället så kan siktet åka upp i himlen t.ex.

Någon som har tips eller lösning på vad man kan göra för att få detta att försvinna?

Jag har testat köra den på 100DPI men det hjälper ej.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

DPI har exakt noll med ditt problem att göra. Det handlar om lift-off distance (och möjligtvis din musmatta). Kolla synapse om du kan ändra den inställningen, ingen aning om Razer har den då jag inte kört det, min Deathadder är stock.

Vill du inte hålla på att lyfta och flytta musen hela tiden är det ju högre DPI du vill ha, inte lägre.