Permalänk

Köpa laptop i USA

Tjena.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att dom kör med annan tangentbordslayout...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Kom ihåg att dom kör med annan tangentbordslayout...

Skickades från m.sweclockers.com

Yes det är jag medveten om, inga problem

Permalänk
Medlem

Newegg.com har mycket. Ofta bra priser.
Bestbuy är väl den största fysiska butiken på datorer. helt ok, ibland lite dyra dock.
Amazon som du nämnde själv också såklart
Sen så är apple ibland (beroende på växelkurs) ganska mycket billigare än här, man kan ju dra in windows på en sådan också...

Om du programmerar mycket så är det lite segt med amerikanska tangentbord. Om man ställer om dem till svenska (vilket jag alltid gör) så försvinner <> knappen. (alla andra tangenter blir samma)

Permalänk
Medlem

Är du intresserad av Surface Pro 3 så gå till Microsoft Store. De har även lite andra laptops som är billigare än i Sverige.
Min nuvarande dator är beställt från Amazon, betalade c:a 4000 mindre än i Sverige för själva datorn.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med strömmen? Är det inte likström i usa samt annorlunda eljack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTH:

Sen så är apple ibland (beroende på växelkurs) ganska mycket billigare än här, man kan ju dra in windows på en sådan också...

Mac'ar kan du beställa med svenskt tangentbord dessutom.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Votarg:

Hur funkar det med strömmen? Är det inte likström i usa samt annorlunda eljack?

Adaptrarna tar 100-240V, eljacket löser man med en adapter. För amerikanska kontakter till Europlug finns det små smidiga adaptrar det bara är att limma fast.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk

Tack för många bra svar!
Mac är inte aktuellt, oavsett windows eller svenskt tangentbord

Det lutar åt att beställa en från amazon eller newegg. Eftersom jag vet såpass lite om datorer vore det uppskattat om ni kunde länka nån/några datorer som fyller mina behov från nån av de sidorna.

Permalänk

...och glöm inte att det tillkommer skatt på alla priser du ser (*beroende på vilken stat du är i!).
I Kalifornien är den för 2014 mellan 7.5%-10%, sedan kan det även tillkomma s.k. environmental fees, beroende på vad du köper, men som oftast rör sig om fixerade tillägg på under $10 USD.

Permalänk

http://www.amazon.com/N550JK-DS71T-Full-HD-Touchscreen-Laptop...

Vad tror ni om den där tex? 5400 rpm på hårddisken dock, men är nog inne på att sätta i en ssd. Borde vara rätt schysst då eller?

Permalänk
Medlem

Se mitt svar i tidigare tråden med samma tema:
http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

(Har bott och arbetat i USA och då köpte jag en dator där.)

Glöm inte att det förmodligen blir en massa skatt och tull också om du beställer därifrån.