Sony dissar EA Access

Permalänk
Medlem

EA + Fördelaktig prenumerationstjänst för kunder = Den fulingen går jag inte på.

Permalänk
Avstängd

Inget Sony fan, men dom har rätt, EA suger.

Permalänk

Skulle hellre se någon Humble Bundle liknande grej med lite vassare titlar och med en valfri månadskostnad (minst 5$) och i slutet av varje månad kan man köpa loss spelen man vill ha för ett reducerat pris

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Sony försöker låtsas att de säger nej för de bryr sig om oss och våra pengar.

De behöver knappast låtsas att de bryr sig om våra pengar...det är nog det enda som de genuint bryr sig om.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Avstängd

Tycker detta är värre när det kommer till Sony, det bryter ju mot vad de först sa

PS Now i öppen beta – vad hände med PS1, PS2-spelen?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd

Har aldrig gillat EA, dels för att de släpper främst sportspel men dels för att de verkar direkt dumma i huvudet. Jag syftar såklart till alla skandaler och att de ett par år i rad fått ngt "bajspris" i sämsta spelbolag. Det ligger ju något bakom det. Inte alls att folk inte gillar sportspel, tvärtom folk verkar älska det av ngn anledning, men för deras service. Vad de gör, hur de gör det. Med detta sagt är jag glad att Sony dissar de.

Tror Sony skulle tjänat på affären oavsett. Kolla bara hur många som förbeställer ett nytt FIFA eller NHL varje år. Jag tror, min personliga åsigt alltså för de dementa; Sony dissade de för deras rykte och kanske tom. att de inte gillar EA av andra skäl.

Permalänk

Mycket bra blogg om saken som stämmer överens med mina tankar: http://www.gamereactor.se/blog/jonas/746024/?sid=571b6ed84dc3...

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Hur mycket man än hatar och ogillar EA så kan dem döda ett företag genom att ignorera att släppa sports spel till.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Tycker detta är värre när det kommer till Sony, det bryter ju mot vad de först sa

PS Now i öppen beta – vad hände med PS1, PS2-spelen?

Inte för att jag vet svaret. Men står det inte "BETA"? Det betyder att saken är under utveckling.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Chockad att så många svarar Nej.
Varför skulle det vara negativt för en plattform att ha tillgång till en sådan här tjänst?
EA må vara riktiga rötägg men en sub tjänst för folk som älskar att spela alla sport spel som dom har att erbjuda till ett riktigt lågt pris låter inte fel.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla klagar. Du betalar 200kr om året för att spela de större titlarna på konsolen. Titlar som årligen släpps, FIFA, Madden, NHL samt att de nu, om jag förstått det korrekt, lägger till spel som det nya Dragon Age: Inquisition.

Gilla EA eller inte, men de står ändå för en de större spelen på marknaden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av igelkotte:

Inte för att jag vet svaret. Men står det inte "BETA"? Det betyder att saken är under utveckling.

När det nått öppen BETA så är det nästan klart, men det största problemet är väl ändå prissättningen, eller för att citera vad som står på en annan sida om den,
"$5 for four hours! $30 for 90 days! You can buy the whole game on Amazon for $17."

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Hur menar du nu? Jag tycker det är riktigt ruttet att de slår ner möjligheten att spela ett X antal EA-spel för 200 kr/år. Om man inte vill ha tjänsten är det ingen som tvingar en, ...

Håller med! EAs tjänst lockar mig inte det minsta, men vill EA driva den så borde den vara tillgänglig för fler (läs: ALLA) plattformar.

Sonys egen tjänst är ju även den begränsad till att bara stödja Sonys konsoler...

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Sony vinner mer och mer denna generation i konsolkriget.

vadå vinner? iom detta torskar det imo, jag vill kunna välja själv vilka tjänster jag skall betala för.
De målar bara in sig i ett hörn genom att bara tillåta sin egen "Game Distribution Solution" jag köper ju inte en PS4 när Sony agerar så här iaf.
Jag blir kvar på PC plattformen som Primär spelrigg, sen har jag en Xbox att spela på också men den är väldigt sekundär och spelas 9 fall av 10 med någon annan för "kulskoj & socialt umgänge" jag lägger inte stor vikt på vilken Consol som är ÜBER bäst.

Vissa spel typ som GTA, Assasins Creed, Project Gotham Racing 4, MOTOGP-2012 osv, spelar jag på min krysslåda men det är när något av dessa spel är nya, sen står den avstängd tills man har polare på besök eller när ens bonusbarn Alexander vill race:a lite i Project Gotham Racing 4

Har bokat en XBOX-ONE, med andra ord syskonet till PS4, då hårdvaran inte skiljer sig speciellt mycket dem två emellan, och detta tjat som iaf har varit om vilken maskin som är bäst till hårdvaran sett är löjligt. "same shit different software development."

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att Access verkar vara en ganska trevlig tjänst från EA. 5 dollar i månaden för väldigt många AAA-titlar är prisvärt. De flesta sitter ju annars och lägger betydelig mer på EA-titlar i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Samma här. Tyvärr. Annars gillar jag design och mycket annat av det Sony gör. Men den var närmast oförlåtlig IMHO.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att Sony "dissar" EAs tjänst, det går ju emot Sonys egna tjänst på PS4 som kostar per månad,
relativt simpelt att förstå Sonys avund till att andra än dom själva har en plattform för spel där kunderna betalar per månaden för spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Inte så konstigt att Sony "dissar" EAs tjänst, det går ju emot Sonys egna tjänst på PS4 som kostar per månad,
relativt simpelt att förstå Sonys avund till att andra än dom själva har en plattform för spel där kunderna betalar per månaden för spel...

Jo, det ligger nog mer taktiskt affärstänk bakom Sonys beslut (snarare än att de "värnar" om kunderna till dem genom att inte ge dem alternativ).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/