Vad bör man minst lägga ut för att..

Permalänk
Medlem

Vad bör man minst lägga ut för att..

Tjena. Har en kompis som vill köpa en ny bärbar dator för ca 3000 :-
Har kollat på några länkar här på sweclockers och hittat några ni rekommenderar men budget på 3000:- känns inte så speciellt bra då man inte får så mycket antar jag? Kan inte så mycket om bärbara datorer. Sätter alltid ihop en stationär men bärbar vet jag inte mycket om. Så Vad bör han lägga sig ifall han vill spela spelet "The Walking Dead" och se filmer i 1080p?

1080p klarar väl de flesta nya antar jag men vet inte hur mycket spelet kräver och en bärbar dator kan ju lättare bli överhettad så. Vet ni någon minimum prisklass han bör lägga sig på och vilken dator i sådana fall?

Den som jag hittade som några rekommenderade var: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/199666-l...

Tack!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbe_:

Tjena. Har en kompis som vill köpa en ny bärbar dator för ca 3000 :-
Har kollat på några länkar här på sweclockers och hittat några ni rekommenderar men budget på 3000:- känns inte så speciellt bra då man inte får så mycket antar jag? Kan inte så mycket om bärbara datorer. Sätter alltid ihop en stationär men bärbar vet jag inte mycket om. Så Vad bör han lägga sig ifall han vill spela spelet "The Walking Dead" och se filmer i 1080p?

1080p klarar väl de flesta nya antar jag men vet inte hur mycket spelet kräver och en bärbar dator kan ju lättare bli överhettad så. Vet ni någon minimum prisklass han bör lägga sig på och vilken dator i sådana fall?

Den som jag hittade som några rekommenderade var: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/199666-l...

Tack!

Den du länkar till är inte 1080p utan endast 1366*768

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

I den prisklassen borde du leta begagnat istället.

Mvh

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Inaktiv

om du vill spela spel så bör du/han nog iaf kika efter en modell med dedikerat grafikkort och dedikerat grafikminne. Alltså med ett Geforece eller Radeon.
Med den budgeten kan de nog vara klurigt att hitta något vettigt nytt. Precis som ovan skrev kanske de är lönt att kolla begagnat alternativt höja budgeten 1-2 tusen.