Permalänk
Medlem

Corsair K95 Macro Problem!

Tjena Sweclockers!

Köpte idag ett Corsair K95! Är jätte nöjd med tangentbordet och det skriker verkligen kvalitet! Men problemet är att jag kan inte göra Macro kombinationer.

Det jag vill kunna göra är att binda t.ex Shift + Ctrl på Macro knapparna så att när jag trycker på macro knappen så agerar den som shift + ctrl i ett. Problemet är att den uppfattar det som att man klickar Shift först och sedan Ctrl.

Anledningen är att jag vill ha Macro knapparna som unika knappar som inte ska agera som en på det riktiga tangentbordet. För ska jag binda en macro knapp till att göra något som en annan knapp på tangentbordet är dem ju helt meningslösa då man lika gärna hade kunnat trycka på den knappen istället.

Tänkte jag skulle skriva på Corsairs egna forum eftersom jag inte kunde hitta någon med samma problem men de lät mig inte göra en ny tråd eftersom mitt Konto var "för nytt"vilket känns jävligt uselt av Corsair.

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk

Jag kör Corsair K90 och här är hur du gör det du skriver:
MR (Macro Record), Gx (den tangent du önskar skriva till), CTRL (håll), Skift (tryck och släpp), Släpp CTRL, MR. [Färdig]

Man trycker dem inte som en kombination utan man trycker ner den ena först och sen den andra. Sen släpper man den andra först och sen den första. CTRL(Press and Hold) --> Skift(Press) --> CTRL(Release).

Om du inte vill att det ska vara någon tid emellan tangettrycken så går du in i Corsair mjukvaran och väljer den knapp du ska skriva till och väljer "Delay Options" och checka "Ignore delays", sen gör du som jag har skrivit.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket! Har letat överallt för det här!

Nu slipper man fixa med massa plugin och program!

Gjorde verkligen detta köpet värt det!

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A