Permalänk
Medlem

Ny ergonomisk kontorsstol (2000-3000 kr)

Hej!

Efter många år med en dålig IKEA-stol vill jag nu skaffa en ny kontorsstol som är mer skonsam mot kroppen (ryggen framför allt). Jag kan ingenting om detta och min budget ligger mellan 2000-3000.

Det jag har kollat på är diverse gamingstolar likt dessa AKRACING Gaming Chair Black och undrar om dessa är något att ha? Hittade inget som verkade bra på IKEA så funderar på denna just nu. Tips uppskattas!

Permalänk
Medlem

begagnad kinnarps eller RH stolen kanske annars?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående. Kolla blocket alternativt gå till din närmaste Kinnarpsåterförsäljare, de tar ibland in begagnade stolar som de renoverar och sedan säljer.

Har själv suttit på min Kinnarps 8000 Synchrone som köptes begagnad i närmare 4 års tid, och den känns fortfarande som ny (bortsett från lättare tygslitage). Fullt ställbar på alla möjliga sätt och jag har aldrig fått ont eller känt mig stel av att spendera större delen av tiden jag spenderar hemma sittandes på den jämfört med andra stolar. Min förra stol var även den en begagnad Kinnarps (inte fullt lika lyxig modell som min nuvarande) som jag satt på i närmare 8 år har jag för mig.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

Vi har RH på jobbet. kan verkligen rekommendera dess om du hittar begagnat, annars går det över din budget.