Permalänk

Ny lagringsenhet

Hej nu är det så att jag har köpt en gaming dator, problemet är det att den bara har 210GB lagring, uppdelat på 2 SSD diskar (120GB, 90GB) och nu behöver jag mer lagrings utrymme. Så min fråga är, om jag vill lägga ner så lite pengar som möjligt för att få dugligt utrymme för spel, film och lite annat. Vad ska jag köpa då?

Visa signatur

:)

Permalänk

Kan lägga till att den får gärna vara så tyst som möjligt ifall det är en SATA disk

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Vet inte om den är tyst, men billig i alla fall --> http://www.dustinhome.se/product/5010617326/seagate-desktop-h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 57josa:

Vet inte om den är tyst, men billig i alla fall --> http://www.dustinhome.se/product/5010617326/seagate-desktop-h...

Kan rekommendera den disken. Har två stycken 1 TB och en 2 TB, har aldrig varit några problem. Vet inte hur kräsen du är med ljudnivån, men jag hör aldrig mina diskarna. Om du dessutom bara ska ha disken till lagring så kommer den enbart att höras når du flyttar/använder filer till/från den.

Permalänk
Skrivet av Kerias:

Kan rekommendera den disken. Har två stycken 1 TB och en 2 TB, har aldrig varit några problem. Vet inte hur kräsen du är med ljudnivån, men jag hör aldrig mina diskarna. Om du dessutom bara ska ha disken till lagring så kommer den enbart att höras når du flyttar/använder filer till/från den.

Angående ljudnivån så är det bara mitt PSU som "låter" allt annat är vattenkylt så ja.
Men om jag har spel på den disken, låter den konstant medans jag spelar då?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CutMeDown:

Angående ljudnivån så är det bara mitt PSU som "låter" allt annat är vattenkylt så ja.
Men om jag har spel på den disken, låter den konstant medans jag spelar då?

Nu är jag ingen expert, men jag skulle nog svara ja, då datorn måste läsa från disken för att komma åt filerna till spelet. Men det är ju inte jätte många decibel det är fråga om. Om du har ljud från spelet eller musik i bakgrunden så tror jag knappast att du hör det, så till vida att det inte är väldigt låg volym och att du har datorn ståendes precis bredvid dig på skrivbordet.

Permalänk
Skrivet av Kerias:

Nu är jag ingen expert, men jag skulle nog svara ja, då datorn måste läsa från disken för att komma åt filerna till spelet. Men det är ju inte jätte många decibel det är fråga om. Om du har ljud från spelet eller musik i bakgrunden så tror jag knappast att du hör det, så till vida att det inte är väldigt låg volym och att du har datorn ståendes precis bredvid dig på skrivbordet.

Ifall jag skulle köpa en sådan disk, sätta in den i datorn och testa den och inte vara nöjd. kan man skicka tillbaka den då?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CutMeDown:

Ifall jag skulle köpa en sådan disk, sätta in den i datorn och testa den och inte vara nöjd. kan man skicka tillbaka den då?

http://www.dustinhome.se/page/17/forsaljningsvillkor/

Du får stå för returfrakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CutMeDown:

Angående ljudnivån så är det bara mitt PSU som "låter" allt annat är vattenkylt så ja.
Men om jag har spel på den disken, låter den konstant medans jag spelar då?

Nu kanske jag missar något, men varför skulle du vilja ha spel på mekanisk disk om du har 2 st SSD?

90GB borde räcka väl för system och div program, och 120GB för iaf de flesta spel. Finns säkert några som tar mer plats, men inte många.
Lagra allt annat möhg på mekaniska disken istället, typ bilder, film eller vad du nu definierar som "annat".