Galaxy tab s 10.5 eller ipad air??

Permalänk

Galaxy tab s 10.5 eller ipad air??

Står mellan valet och kvalet mellan en galaxy tab s och ipad air men kan inte bestämma mig vilken

Ska kolla på film (netflix) och surfa och sånt men nu till det knepiga kan man få amerikanska utbudet (netflix) på android eller ios??

Ska man välja ipad air för bygg kvallitén och flytet eller galaxy tab s för skärmen och inte va låst??

Tackasm för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker du ska gå till en butik och känna och klämma på dem.. Finns både för och nackdelar med bägge och du kommer få lika många som tycker du ska köpa iPad som förslår Galaxyn.

Har själv en iPad och har den till att surfa och kolla på film med ibland.. vilket den fungerar klockrent till.

Det en del har invändningar mot på iPad är skärmen, då den inte är 16:9 eller "filmformat", men dock inget jag har något problem med. Formatet gör iaf att den är helt underbar att slösurfa på..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Tycker du ska gå till en butik och känna och klämma på dem.. Finns både för och nackdelar med bägge och du kommer få lika många som tycker du ska köpa iPad som förslår Galaxyn.

Har själv en iPad och har den till att surfa och kolla på film med ibland.. vilket den fungerar klockrent till.

Det en del har invändningar mot på iPad är skärmen, då den inte är 16:9 eller "filmformat", men dock inget jag har något problem med. Formatet gör iaf att den är helt underbar att slösurfa på..

Okej men lite svårt då jag inte kan känna på galaxy tab:en , ipad inga problem men galaxyn finns inte där jag kan känna på den om man säger så :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Tycker du om Android Galaxy
Tycker du om iOS iPad

Svårare än så är det inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Ska kolla på film (netflix) och surfa och sånt men nu till det knepiga kan man få amerikanska utbudet (netflix) på android eller ios??

Hur gör du idag för att titta på det Amerikanska utbudet?
Om du löser det genom att köra VPN och ha öppnat ett Amerikanskt Netflix konto (genom bla att betala med ett Amerikanskt kreditkort) så kan du på båda plattorna köra VPN klient precis som på en vanlig dator.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Hur gör du idag för att titta på det Amerikanska utbudet?
Om du löser det genom att köra VPN och ha öppnat ett Amerikanskt Netflix konto (genom bla att betala med ett Amerikanskt kreditkort) så kan du på båda plattorna köra VPN klient precis som på en vanlig dator.

Man behöver inte ha startat ett amerikanskt konto för att se det amerikanska utbudet. Går utmärkt med ett svenskt konto och t.ex Hola Unblocker, som för övrigt finns till Android också. Kan behövas root för att använda det. Men det brukar ju vara enkelt att fixa till Samsung enheter.

Typ: http://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-s/development/root...

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Tycker du om Android Galaxy
Tycker du om iOS iPad

Svårare än så är det inte

Hade det varit så lätt så hehe men just nu har jag en iphone men gillar både ios och android

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gustav-P:

Hur gör du idag för att titta på det Amerikanska utbudet?
Om du löser det genom att köra VPN och ha öppnat ett Amerikanskt Netflix konto (genom bla att betala med ett Amerikanskt kreditkort) så kan du på båda plattorna köra VPN klient precis som på en vanlig dator.

Jag kör media hint på datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kalasis:

Man behöver inte ha startat ett amerikanskt konto för att se det amerikanska utbudet. Går utmärkt med ett svenskt konto och t.ex Hola Unblocker, som för övrigt finns till Android också. Kan behövas root för att använda det. Men det brukar ju vara enkelt att fixa till Samsung enheter.

Typ: http://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-s/development/root...

Så det finns hola unblocker till android visste inte det.

Jo rootat har man ju gjort endel så, men finns inget sånt till ios?? Eller bara skaffa unblocker tjänsten och köra vpn på ipad och galaxy tab:en?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Herr kanin:

Hade det varit så lätt så hehe men just nu har jag en iphone men gillar både ios och android

Skickades från m.sweclockers.com

Då skulle jag kört på en iPad då du redan har en iPhone. Icloud delar ju allt mellan enheterna

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Då skulle jag kört på en iPad då du redan har en iPhone. Icloud delar ju allt mellan enheterna

Sant men använder inte icloud så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har iPad men kommer köpa mig en Nvidia shield tablet så fort den finns i lager. Spana in den.

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Har iPad men kommer köpa mig en Nvidia shield tablet så fort den finns i lager. Spana in den.

Okej har kollat lite på den men är inte den inriktad på spel??

Permalänk
Medlem

Tänk lite åt det här hållet också, ChromeCast/Mirroring eller Apple-TV/AirPlay – om du ämnar att använda dessa för att spela upp TV/Film på TVn. Vad du ska spela upp, vilka tjänster, vilka appar osv spelar också in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Sant men använder inte icloud så

Har du fler än en iOS-pryl kanske du får orsak att börja göra det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Okej har kollat lite på den men är inte den inriktad på spel??

är bra för filmer också då nvidias tablets har bra ljud och högtalare så båda funkar.

Permalänk
Medlem

Vänta på Nexus 9. Den verkar bli rakt upp och ner fantastisk. Den kan också gå under namnet HTC Volantis. Den spekuleras att släppas i höst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

I min mening är det en no-brainer att åtminstone inte välja Samsung. Har varit så besviken på så många produkter från dem så jag kommer aldrig mer köpa någon av deras produkter.

Allt ifrån bedrövlig backlight bleeding på flagskeppsplattor till lagg pga dåliga touchwiz. Det är dock min upplevelse, uppenbarligen finns det dem som är nöjda med sina samsungmobiler och plattor.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Har båda och skärmen är bättre och skarpare på Samsungs Amoled skärm + Samsungen är bättre att kolla film med.

ipaden är bra om man nu bara surfar, lite mindre lagg i scrollandet.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Skulle valt Samsungen själv, till tablet tycker jag det är skönt att slippa hitta speciallösningar till allt. Har gått från iPad till En Samsung Galaxy Tab Pro själv.