Corsair Carbide 330R Med Corsair Hydro H100i

Permalänk

Corsair Carbide 330R Med Corsair Hydro H100i

Hej! Kör en AMD Fx-8350 på 4.3 Ghz som jag vill få upp till 4.8 - 5 Ghz

Har läst runt Litegran då och på mitt chassi så finns bara utrymme för en sådan stor vattenkylare plats på taket inne i chassit. Grejen är den att om jag skulle montera på ovansidan inne i chassi, skulle jag då kunna ha locket stängt? Jag vet inte hur pass det är med vattenkylare, om jag har fläktarna på ena sidan, kan det då vara emot en vägg på andra sidan?

För att ni ska få förståelse för hur det ser ut så kolla på detta videoklipp. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zCAz...

Det vore jätte skönt att ha den stängd, men det kanske inte blir möjligt.

I prisklassen till 1000:- Så ser jag ingen Vattenkylare som jag skulle kunna använda och ha på chassits inre baksida, och som dessutom kan ta mig upp till 5 GHz. max 65-70 c Vid full load. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

CPU: FX-8350 4.5 Ghz | Mobo: M5A97 R2.0 | Ram Corsair C10 1600 Mhz | Skärm: 1920x1080 27" | SSD: Kingston 120 GB | HDD: WDC 500 GB | GPU: Crossfire 6970 OC | HS: Corsair Vengeance 1500 | Ström: Corsair CX750 | Kylning: Corsair H80i Chassi: Corsair Carbide 330R | OS: Windows 7

Permalänk
Medlem

Blir en liten bump då det känns onödigt med en egen tråd för min fråga.
Jag har beställt samma låda och funderar nu på ventilationen i chassit. Kommer prova ett tag med fläktarna som följer med och se om det räcker men om det inte skulle göra det så har jag några ideer som jag inte riktigt vet om dom kommer fungera bra.

Om ventilationen behöver utökas så hade jag gärna satt fläktar i toppen där luckan sitter. Det jag nu undrar är om man kan ha luckan kvar trots fläktarna? Hade tänkt köra på 800rpms fläktar och med fläktkontroller för att dra ner dom så mycket som möjligt vid surf och liknande för att sedan ta bort luckan och dra upp dom vid spel.

Mitt främsta bekymmer är när fläktarna sitter där och går på 5V(runt 300rpm), hur kommer dom bete sig om luckan sitter där? Det blir ju nästan helt stopp på den sidan och jag kan tänka mig att det låter om man har fläktarna på högre varv men vid 300 rpm borde det inte bli så farligt väll?

Annars får jag investera i en fläktkontroller som kan stänga av fläktarna helt. Mest inne på https://www.inet.se/produkt/6909653/nzxt-sentry-mesh-flaktkon... nu och vad jag kan utläsa så kan inte den stänga av fläktarna helt.

Permalänk

Har samma chassi och kör med h100i. Tog bort hdd buren och kör med den där fram istället. Funkar hur bra somhelst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

citera för svar

Permalänk
Skrivet av johnnyw93:

Har samma chassi och kör med h100i. Tog bort hdd buren och kör med den där fram istället. Funkar hur bra somhelst

Skickades från m.sweclockers.com

Har du tagit bort luckan helt då?

Eller kan man bara slita loss dämpningen och på så sätt få tillräckligt luftflöde, mest estetisk fråga...

mvh sterneborn

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk

Satte allting innanför och öppnade oftast luckan lite när jag spelade osv. Funkade bra!

Skrivet av sterneborn:

Har du tagit bort luckan helt då?

Eller kan man bara slita loss dämpningen och på så sätt få tillräckligt luftflöde, mest estetisk fråga...

mvh sterneborn

Visa signatur

citera för svar