An issue with your computer is blocking the VAC system. You cannot play on secure servers.

Permalänk

An issue with your computer is blocking the VAC system. You cannot play on secure servers.

Tjena!

Varje gång jag spelar Counter-Strike Global Offensive säger spelet följande:"An issue with your computer is blocking the VAC system. You cannot play on secure servers." vad kan jag göra åt problemet? jag har testat att gå in på "Command Prompt (Admin)" och skrivit följande: "bcdedit.exe /deletevalue nx". Men jag får följande svar:
"An error occured while attempting to delete the specified data element. Element not found". Och jag har testat att starta om Steam och CS. Dessutom laddat ner spelet igen för säkerhets skull. Har ni nåt tips?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Ja det har jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fellekung:

Ja det har jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Och du lyckades göra allt, men det funkade inte? Eller du fastnade på något eller det uppförde sig inte som förväntat?

Här är en lista på andra program som ibland krockar med Steam. Har du kollat om du kör något från den och provat köra utan det andra programmet aktivt?
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9828-SFLZ...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Och du lyckades göra allt, men det funkade inte? Eller du fastnade på något eller det uppförde sig inte som förväntat?

Här är en lista på andra program som ibland krockar med Steam. Har du kollat om du kör något från den och provat köra utan det andra programmet aktivt?
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9828-SFLZ...

jag gjorde allt där stod, enligt instruktionerna ska man gå in här: Command Prompt (Admin). och man ska skriva in följande: "bcdedit.exe /deletevalue nx".
det skall funka, med jag får det här svaret: "An error occured while attempting to delete the specified data element. Element not found".
Det är där jag fastnar. nu har jag kollat efter program som skulle krocka med Steam, och inte hittat något.