Permalänk

Datorväska och lan-dryck?

Tjena :). Skulle ni kunna länka några datorväskor som är bra för att ta med sig datorn i till lan?

Har kollat igenom lite på maxfps och inet och hittar bara lan väskor för tangentbord och mus men inget för själva datorn så jag skulle vara väldigt tacksam om ni ville hjälpa mig!

En fråga till, finns det någon bra lan-dryck som är kalorisnål men ändå gör så att man orkar vara vaken :p?

Tack på förhand!

Permalänk

Vad har du för chassi? På drycken är ju kaffe rätta svaret

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Chassit är Corsair Carbide 200r Komplett edition (Enda skillnaden på komplett edition är att startknappen har komplett.se's logga ).

Kaffe är nog en bra idé men tänkte mer nån kall dricka :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivaLaSniff:

Chassit är Corsair Carbide 200r Komplett edition (Enda skillnaden på komplett edition är att startknappen har komplett.se's logga ).

Kaffe är nog en bra idé men tänkte mer nån kall dricka :).

Ice coffee?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Red Bull Zero Calories om du fortfarande inte gillar kall kaffe

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Ice coffee?

Slush ice coffee?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Tar absolut inget ansvar för att de är bra eller säkra, men en polare konsumerar en jäkla massa Celsius då de ska vara uppiggande och utan kalorier (snackar till och med om att de ska bränna energi). De smakar rätt ok men hur bra de funkar vettikatten.

Permalänk
Skrivet av VivaLaSniff:

Tjena :). Skulle ni kunna länka några datorväskor som är bra för att ta med sig datorn i till lan?

Har kollat igenom lite på maxfps och inet och hittar bara lan väskor för tangentbord och mus men inget för själva datorn så jag skulle vara väldigt tacksam om ni ville hjälpa mig!

En fråga till, finns det någon bra lan-dryck som är kalorisnål men ändå gör så att man orkar vara vaken :p?

Tack på förhand!

Min polare kör hela kittet med chassi, skärm och tillbehör i en stor blå ikeakasse. Helt otroligt hur mycket de klarar.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Min polare kör hela kittet med chassi, skärm och tillbehör i en stor blå ikeakasse. Helt otroligt hur mycket de klarar.

Känner man sig osäker kan man lägga 2 påsar i varandra för extra hållbarhet.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Ställer mig också till de som bar datorn i ikeakasse på den tiden jag lanade och hade stationär dator.

Permalänk

Jag bär datorn till LAN och kör med en sportväska till allt annat. Mus, skärm, kudde etc.

Annars skulle jag ta en resväska att ha datorn i.

Permalänk
Medlem

Dricka, vatten/något du tycker är gott! Sov ett par timmar varje dag 3-6. Då kommer du ha roligare och prestera bättre i de spel du lirar! 24+ H klaras ju utan massa grejjs, annars någon kaffe då o då

Ang lanbag vet jag inte, kör som GreenSoap, en sportväska för all kringutrusning sedan datorn i bilen, min väger nog lite för mycket för att ha i en väska hur som, något stor också kanske. Skulle köpt mig en kraftig laptop om man åker runt på lan ofta Ev en liten mITX låda

Permalänk
Medlem

Väska... idk, jag kör en stor sportsbag att ha mina saker i. Sen dator och skärm för sig själva. Så blir 3 grejer.

LAN Dricka! Bästa drickan är vatten, näst bästa är juice men jag föredrar läsk isåfall men i små mängder.
Jag mår inte bra av energidryck även om jag tycker det är gott så jag håller mig borta. Läsk är ok i små mängder men kommer man över litern är det kört då min mage blir utslagen av sömnlösheten så är resultatet katastrofalt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Äter man fast föda på lan? Inte så mycket iaf. Visst är pizza flottigt och tjockt, men även en lite värre pizza är ca halva energibehovet (per dag) för en man. Det beror alltså mest på vad man äter övriga timmar. Visst kanske en 300g chipspåse, en kababpizza och 1.5l läsk blir lite mycket kalorimässigt, men äter man flera mål så kommer man varken vilja proppa i sig lika mycket snacks eller vilja dricka massvis med läsk. Även snabbmat finns det kalorisnålare alternativ än pizza eller de största burgarna med extra pommes.

Vatten är ju svaret, det är varmt nu så man behöver för att inte torka ut och det är ju uppigande i sig. Det finns många lightdrycker om man dricker sådan läsk, det går bra med läsk om man inte överdriver också eller ändå inte trycker i sig tillräckligt med kalorier. Lightcolorna har ju koffein i sig. Annars finns det ju en hel rad te-sorter och varianter, Iste och så vidare. Med och utan massor socker. Olika styrkor av koffein. Med eller utan kolsyra. Kaffe är rätt starkt, så det är relativt små mängder folk dricker och det får man inte i sig någon vätska ifrån att tala om. Te-varianterna (kalla främst) är nog bättre för att täcka törsten och få i sig lite vätska. Om nu inte kalla kaffevarianterna går lika bra. Finns påsar och mixer anpassade för att göra iste om man vill göra själv. De är bara att blanda i vatten eller påsar man lägger ner och sen sötar själv. Går nog snabbare att kallbrygga med dessa. Brukar vara kalorisnålare än läsk. Så vida man inte använder riktigt te så lär det inte vara någon vidare mängd koffein däremot. Men bra törstsläckare, gör förhoppningsvis vattnet attraktivare.

Väska till datorn förstår jag inte varför det behövs och vad det ska göra för nytta? Hur transporterar du dig? Är det inte bara att slänga ner tillbehören i en väska/påse och bära med sig datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Min polare kör hela kittet med chassi, skärm och tillbehör i en stor blå ikeakasse. Helt otroligt hur mycket de klarar.

Skrivet av Jochman:

Ställer mig också till de som bar datorn i ikeakasse på den tiden jag lanade och hade stationär dator.

När jag tar min dator till ett annat ställe, använder jag en sådan här.;)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!