Betala för att få bättre kylpasta applicerad?

Permalänk
Medlem

Betala för att få bättre kylpasta applicerad?

Hej,

Jag skulle vilja ha bättre kylpasta på grafikkortet i min laptop för bättre temps men har ingen erfarenhet av att pilla i bärbara datorer och känner att min lilla GS60 är ett olämpligt objekt att öva på.
Har sett massvis av återförsäljare i USA som erbjuder "repaste" men finns det något liknande i förslagsvis Stockholm där man kan lämna in sin dator och få den förbättrad med någon form av garanti?

Permalänk

Så länge man använder lite förnuft och är försiktig så är det väldigt riskfritt att applicera ny kylpasta och oftast rätt enkelt. Men vill du inte göra det själv så tror jag i princip alla butiker som reparerar datorer säkert kan göra det för en slant, lite osäker på hur det blir med garantin dock.

Permalänk
Medlem

Har för mig att i alla fall Webhallen erbjuder städning av datorer under garantitiden. Antagligen bara datorer som de sålt dock, men din återförsäljare kanske erbjuder samma service.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Så länge man använder lite förnuft och är försiktig så är det väldigt riskfritt att applicera ny kylpasta och oftast rätt enkelt. Men vill du inte göra det själv så tror jag i princip alla butiker som reparerar datorer säkert kan göra det för en slant, lite osäker på hur det blir med garantin dock.

Ok, ja jag tror tyvärr att jag behöver plocka ut hela moderkortet för att komma åt GPUn i min laptop, en nackdel helt klart, annars hade jag testat! Tips på någon reparationsverkstad med gott rykte?
Min laptop är helt ny och klarar sig bra med orginalpastan måste jag ändå säga, sett finare resultat med annan kylpasta bara. Kom att tänka på att någon borde ta betalt för en service som denna då efterfrågan borde finnas.