Permalänk
Inaktiv

ESD påse/Antistatpåse - Vart köper man?

Hej Clockers!

Jag ska nu lämna in mitt defekta grafikkort till Inet. Men jag måste transportera det dit också. Då behöver man tydligen antistatpåse till grafikkortet. Hastigt och lustigt så slängde jag både kartong och allt innehåll till grafikkortet direkt jag tog ur det.

Men frågan är, vart kan jag köpa en antistatpåse? Har Googlat och Googlat. Hittar en butik och det är Elfa. Finns det ingen annan butik? Teknikmagasinet, Webhallen, Kjell och company, etc? Det ska vara en fysisk butik.

Mvh

Permalänk
Medlem

kan juh vara bra att tala om vart man bor också.
så man inte tipsar om en butik i Malmö och så bor du i Kiruna.

Permalänk
Medlem

Annars kolla om du har en datorbutik i närheten. dom har nästan garanterat nå gamla antistatpåsar liggandes.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Byss:

kan juh vara bra att tala om vart man bor också.
så man inte tipsar om en butik i Malmö och så bor du i Kiruna.

Haha juste, Karesuando.

Nej men Stockholm, någon butik borde ha det.

EDIT: Jag ringde min närmsta datorbutik och de har sommarstängt en vecka till. Jag ska iväg med kortet helst idag senast imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Haha juste, Karesuando.

Nej men Stockholm, någon butik borde ha det.

EDIT: Jag ringde min närmsta datorbutik och de har sommarstängt en vecka till. Jag ska iväg med kortet helst idag senast imorgon.

Om du inte hittar någon så kan jag lägga en på lådan åt dig, borde vara hos dig imorgon.

Free of charge

/Erik

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av iColt3n:

Stockholm, någon butik borde ha det.

Elfa lär nog ha påsar i lager
Stockholm Solna
Industrivägen 23
171 48 Solna

Sommaröppettider 1 juli–10 augusti
Måndag–fredag 08:00–17:00
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?init=1&shop=ELFA...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Erik:

Om du inte hittar någon så kan jag lägga en på lådan åt dig, borde vara hos dig imorgon.

Free of charge

/Erik

Jag uppskattar verkligen din omtanke, tänk att det finns såhär snälla människor! Har du många hemma så du inte blir utan då? Känns så dumt av mig att få det gratis.

Skrivet av mrqaffe:

Elfa lär nog ha påsar i lager
Stockholm Solna
Industrivägen 23
171 48 Solna

Sommaröppettider 1 juli–10 augusti
Måndag–fredag 08:00–17:00
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?init=1&shop=ELFA...

Den butiken hittade jag också. Försökte dock hitta en butik som är enklare att ta sig till kommunalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Jag uppskattar verkligen din omtanke, tänk att det finns såhär snälla människor! Har du många hemma så du inte blir utan då? Känns så dumt av mig att få det gratis.

Jag har så jag klarar mig, ett frimärke sänker mig inte heller :).

Om du vill ha en påse skickad till dig så lägg ett PM med din adress.

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Jag uppskattar verkligen din omtanke, tänk att det finns såhär snälla människor! Har du många hemma så du inte blir utan då? Känns så dumt av mig att få det gratis.

Den butiken hittade jag också. Försökte dock hitta en butik som är enklare att ta sig till kommunalt.

MHz data har

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Repair:

MHz data har

Hittar tyvärr inget på deras hemsida. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av iColt3n:

Hittar tyvärr inget på deras hemsida. :/

Haha ja för att det är nått sånt litet. Man får med det när man köper en komponent där. Ring och fråga. Du får säkert en för typ 50kr