Svårt att tolka netonnet faktura vid köp av mobil.

Permalänk
Avstängd

Svårt att tolka netonnet faktura vid köp av mobil.

Hade tänkt köpa mobil ifrån netonnet med netonnetfaktura men jag har svårt att förstå den sortens betalning. Någon som kan hjälpa mig?

http://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/NetOnNetIn...

Permalänk
Medlem

Vad är det du behöver hjälp med? Vill du betala i slutet på månaden eller vill du dela upp betalningen? Berätta gärna exakt vad det är du vill ha hjälp med så är det enklare att försöka hjälpa.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Hade tänkt betala med netonnet faktura. Det står såhär i länken jag länkade.

"I samarbete med Resurs Bank erbjuder vi dig att betala dina köp med NetOnNet-faktura.

Med NetOnNet-faktura får du alltid upp till 60 dagars betalningstid! Fakturan mailas till dig i samband med att du genomför ditt köp."

Men i tabellen nedan så väljer jag om jag vill betala efter 1 månad, 12 eller 36? Men varför skriver de 60 dagar först då?

Permalänk
Medlem

Om du betalar med faktura så har fakturan ett förfallodatum som ligger upp till 60 dagar framåt. Sedan kan du dela upp fakturan på X antal månader, dvs flera fakturor - avbetalning mao.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Hade tänkt betala med netonnet faktura. Det står såhär i länken jag länkade.

"I samarbete med Resurs Bank erbjuder vi dig att betala dina köp med NetOnNet-faktura.

Med NetOnNet-faktura får du alltid upp till 60 dagars betalningstid! Fakturan mailas till dig i samband med att du genomför ditt köp."

Men i tabellen nedan så väljer jag om jag vill betala efter 1 månad, 12 eller 36? Men varför skriver de 60 dagar först då?

Exakt vad är det du inte förstår. Det är ju avbetalning där du kan välja mellan ett par alternativ när du får hem fakturan.

"I samband med betalning av fakturan kan du välja att dela upp betalning enligt tabellen nedan."
Tid Uppläggningstid Adm.avg. Ränta
1mån 0kronor 0 kronor 0%
12 mån 295 kronor 29 kronor 0%
36 mån 295 kronor 29 kronor 9,7%