Permalänk

Världens svacka!

Nu är det så att jag har fått världens svacka i cs go ! är dmg och spelar som en guld nova-,-'
Har ny mus men har kört ca 150 timmar med den så antar att det inte är en ovana jag har med den nya musen!

Några tips här skulle uppskattas Har ni haft någon/några svackor i cs go då erat aim är helt röttet?
Dela gärna om vad ni gjort / inte gjort

Visa signatur

Antec Nine Hundred Two V3, MSI 870A Fuzion AM3, AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz, Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC , Fractal Design Newton R2, 650W modulär, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Zalman CNPS-10X Extreme

Permalänk
Medlem

Sorry för ot men, lol!

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Ta en paus från CS. Minst 3 dagar, brukar hjälpa när aimet är som silvers och tänket är helt borta.

Permalänk
Medlem

Varför gör man tråd om detta för? lol!

Nöt bara o lacka inte om det går dåligt, tagga bara! prova nytt spelstil, kanske defensivt eller aggressivt spel, blandat, grimsa, plocka entrys, supporta osv..

Permalänk

Om man är van att spela mediokert och inte anstränga sig så mycket, så är det det man blir bra på, även om man försöker anstränga sig senare. Man blir bra på det man gör. Så om man hela tiden försöker spela sitt bästa så övar man sig på det och blir därför bra på det. Jag spelar ofta mediokert och med spelare som också gör det då blir man inte så bra, men om man hela tiden övar på att spela bra så blir man bra. Inte för en sekund slappa i spelandet. Och hur man går tillväga får man nog ta reda på själv. Jag håller med en kommentar ovan att ta en paus från spelet i några dagar. Det hjälpte mig vid ett tillfälle. Man fick lättare tillbaks det här "suget att spela det bästa" och "mediokervanan" var svagare.

Vi övar oss på att spela mediokert för det mesta, tror jag. Då blir vi bra på det. Ta in alla känslor som man får när man gör något bra i spelet. Att minnas dom träffarna man gör för att få upp självförtroendet så att säga. Man ska ta in det goda var än det finns i livet, samma gäller med CS, minns man bara alla missar så blir man inte så taggad kanske. Minns man bara alla sköna och bra kommentarer och träffar man fått i spelet så spelar man nog en miljon gånger bättre. Så att hålla kvar sin uppmärksamhet på det man gör rätt och bra lite längre kanske hjälper! Vad jag menar är att man måste lägga mer tid och uppmärksamhet och ansträngning i början på det "bra", för vi är ofta vana att fokusera på det negativa mer.

Buddhister förändrar sina strukturer i hjärnan på det här sättet. När man tänker på någon och får en känsla av att man vill dom väl, så lägger man uppmärksamheten på den känslan så omstruktureras hjärnan i den riktningen. Ju längre tid och fokus man kan lägga på den desto snabbare förändras hjärnans strukturer.

Lycka till!

Permalänk
Inaktiv

Ta hand om din kropp.

1. Ät och drick ordentligt så att din fin motorik och reaktionsförmåga inte försämras.
2. Undvik koffein överskott, sure drick en cola eller en kopp kaffe, inte 4. Koffein förstör ens fin motorik om man får överskott av det, ännu värre blir det när effekten går över. Bäst av allt drick bara vatten.
3. Ta pauser, trötta nervceller arbetar långsammare än pigga. Det är viktigt att vila ögonen och hjärnan.
4. Rör på dig mer, musarm är din värsta fiende så se till att röra på din kropp för att motarbeta skador på din kropp, dessutom hjälper det finmotoriken.
5. Ålder förstör det mesta, bli inte gammal.
6. Se till att din kropp har tillräckligt med vitaminer och mineraler, nu på sommaren brukar det vara lugnt, men på hösten och vintern är det särskilt viktigt, så ta gärna receptfria tillskott. T.ex kan järnbrist ge yrsel och vitamin D brist kan ge suddig syn.
7. Kolla din syn, du kanske fått brytningsfel eller fått försämrad syn, se punkt 5.

Slutligen, ta inte ditt spelande på för stort allvar, spelar du för att bli professionell eller för att det är kul? Spelar du för att ha kul så gör det. Om du spelar för att bli professionell så borde du redan veta dessa sakerna jag skrev och redan ha provat dem.

Ha det så skoj!

Permalänk

Tackar för alla svar och tips! Ska ta mig en paus och sedan sluta med allt kaffe som blir cirka 5-6 koppar om dagen! Varför jag gör denna tråd är för att jag vill upp till toppen i cs och aldrig haft en svacka innan. Uppskattar alla råd och det vänliga bemötandet!

Visa signatur

Antec Nine Hundred Two V3, MSI 870A Fuzion AM3, AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz, Gigabyte Radeon HD6870 1GB Windforce OC , Fractal Design Newton R2, 650W modulär, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Zalman CNPS-10X Extreme