Pump, Alphacool VPP655 / D5 single edition Hur mycket orkar den ?

Permalänk
Medlem

Pump, Alphacool VPP655 / D5 single edition Hur mycket orkar den ?

Hej, jag har tänkt utöka min loop.

Det blir 1st 280 rad och 2 st 420 rads, 420radiatorerna kommer vara en bit utanför lådan ca 1,2 m slang fram och tillbaka.
Det är Cpu och 2 gpu som kylls.
Orkar Pump Alphacool VPP655 / D5 single edition skicka runt vattnet?
Blir ju en hel del vatten som rörs runt.

Permalänk
Medlem

Inga problem, den pumpen har mycket kraft i sig. Jag vet dock inte hur den skulle klara sig om det vara 1,2m i höjdled den skulle trycka vattnet, men antar att du inte ska ha det så ändå.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

3,7m är den specad till. Vet inte om blocken etc. påverkar vad den orkar trycka, eller om det beror på när i loopen höjdmetern är.. Men din loop klarar den!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Det är typ ingen höjdskillnad, från lägsta till högsta punk är det ca 30 cm.
Jag har EK block och radiatorer, får gå in och läsa lite och se om det står nått om dom.
Dom 2 420 rads kommer sitta 60cm höger om lådan.

Menade att det blev 120cm mer slang väg, men det kanske inte spelar nån roll om det inte blir så mycket höjdskillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Det är typ ingen höjdskillnad, från lägsta till högsta punk är det ca 30 cm.
Jag har EK block och radiatorer, får gå in och läsa lite och se om det står nått om dom.
Dom 2 420 rads kommer sitta 60cm höger om lådan.

Menade att det blev 120cm mer slang väg, men det kanske inte spelar nån roll om det inte blir så mycket höjdskillnad.

Begränsningen är blocken, det är de som skapar restriktion i loopen. Med bara tre block är det inga som helst problem. Tuta och kör!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Begränsningen är blocken, det är de som skapar restriktion i loopen. Med bara tre block är det inga som helst problem. Tuta och kör!

Tack för svaren, kommer jag kunna skaffa ett till 290x och köra utan att skaffa en till pump ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Tack för svaren, kommer jag kunna skaffa ett till 290x och köra utan att skaffa en till pump ?

Här har du LÄNK till Tvelanders bygge. Han kör allt på en D5. Han hjälper säkert till med frågor ang. prestanda med flera block
Jag har svårt att se att du inte skulle kunna köra ett till gpu-block, bara du har en annan pumptopp än original!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |