Samma problem på 2 datorer i rad från Netonnet (Asus)

Permalänk
Medlem

Samma problem på 2 datorer i rad från Netonnet (Asus)

Hej!

Jag har köpt en bärbar dator åt min fru som hon ska använda på högskolan i höst, vi tittade runt lite och fastnade för denna:
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/ASUS-X550LC-XO333H/205922.2001/

Sagt och gjort vi slog till och köpte den. Andra dagen vi hade den så ville den starta om för att slutföra några uppdateringar och i det läget låste den sig. Den sa att: "Det gick inte att konfigurera Windows-uppdateringarna, återställer datorn, stäng inte av datorn". Efter ett dygn med den statusen så testade jag att starta om datorn, samma sak igen.

Jag gick tillbaka med datorn till Netonnet och bytte den mot en likadan helt ny. Samma kväll så höll jag på att konfigurera den när det var som att någon knapp kortslöts. Den började "plinga" i pc-speakern som datorer gör när man håller inne en och samma knapp länge och när man öppnade en meny så bara öppnades en massa nytt hela tiden. Testade att starta om den och då händer exakt samma sak som med den första datorn. Den ställer sig i uppdateringsläget och sen händer det inget mer.

Hur stor är sannolikheten att 2 datorer på rad råkar ut för samma fel? Vad hade ni gjort i detta läget? Tagit en ny likadan eller tagit pengarna tillbaka och köpt en annan dator. Är det vanligt att just Asus-datorer strular?

Mvh
//Peter

Permalänk
Medlem

Jag kanske hade tagit en annan dator men gå tillbaka med den så att NetOnNet får reklamera till ASUS.
Från undersökningar som gjorts så har ASUS minst fel på sina datorer och min ASUS har fungerat klockrent i över 3år nu.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag hade problem med min asus som tusan, fick byta den två gången innan dom gav mig pengarna tillbaks,
Personligen föredrar jag lenovo.

/Mvh

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Det slutade med att jag gav datorn ett försök till, 3:e gången gillt tänkte jag. Än så länge så fungerar datorn klockrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGooFy:

Det slutade med att jag gav datorn ett försök till, 3:e gången gillt tänkte jag. Än så länge så fungerar datorn klockrent.

Du hade nog bara lite otur!
Jag hade jag omedelbart köpt en trisslott!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Du hade nog bara lite otur!
Jag hade jag omedelbart köpt en trisslott!

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm man kanske skulle ta en 100-kr lottorad imorgon.