Permalänk
Medlem

Fläktarna "kämpar" inte

Tjena! Nu är det såhär att jag har ett jävligt skumt problem, detta problem hade jag också för ungefär 2 månader sedan

Fläktarna i datorn har alltid börjat "låta"/"kämpa" när jag spelar dom lite mer krävande spelen som hitman absolution, splinter cell blacklist etc...
Men nu när jag gör det så är datorn fortfarande knäpptyst som om jag vore på fucking facebook. har ingen aning om hur jag löste problemet sist jag hade detta.. kan vara glapp eller något.. ingen jävla aning, har också försökt att ställa in fläktningen manuellt men det låter bara från dom när jag gå ner från 100% men inte när dom väl är upp på 100%.. jag kan alltså sänka hastigheten på fläktarna men inget händer om jag höjer hastigheten. Någon som vet vad detta kan vara eller något?

Notera att jag har dom senaste drivrutinerna på allt.

Permalänk
Medlem

Är det ett problem?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillenkk:

Tjena! Nu är det såhär att jag har ett jävligt skumt problem, detta problem hade jag också för ungefär 2 månader sedan

Fläktarna i datorn har alltid börjat "låta"/"kämpa" när jag spelar dom lite mer krävande spelen som hitman absolution, splinter cell blacklist etc...
Men nu när jag gör det så är datorn fortfarande knäpptyst som om jag vore på fucking facebook. har ingen aning om hur jag löste problemet sist jag hade detta.. kan vara glapp eller något.. ingen jävla aning, har också försökt att ställa in fläktningen manuellt men det låter bara från dom när jag gå ner från 100% men inte när dom väl är upp på 100%.. jag kan alltså sänka hastigheten på fläktarna men inget händer om jag höjer hastigheten. Någon som vet vad detta kan vara eller något?

Notera att jag har dom senaste drivrutinerna på allt.

Har du problem med höga temperaturer? Annars är det väl bara bra att datorn är tyst.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

asså vadå tyst, de händer inte ett skit med fläktarna när jag spelar??? den dör efter 3 min?!!??! dom går alltid igång mer när jag spelar med det gör dom inte... dom håller sig på samma jävla nivå hela tiden >_<

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillenkk:

asså vadå tyst, de händer inte ett skit med fläktarna när jag spelar??? den dör efter 3 min?!!??! dom går alltid igång mer när jag spelar med det gör dom inte... dom håller sig på samma jävla nivå hela tiden >_<

Du kunde ju ha skrivit att datorn dog i första posten... Du kan ju öppna datorn och se om du kan trycka in fläktsladdarna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillenkk:

asså vadå tyst, de händer inte ett skit med fläktarna när jag spelar??? den dör efter 3 min?!!??! dom går alltid igång mer när jag spelar med det gör dom inte... dom håller sig på samma jävla nivå hela tiden >_<

Här blir jag förvirrad, går de igång eller går de inte igång?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillenkk:

asså vadå tyst, de händer inte ett skit med fläktarna när jag spelar??? den dör efter 3 min?!!??! dom går alltid igång mer när jag spelar med det gör dom inte... dom håller sig på samma jävla nivå hela tiden >_<

Slagit på datorn på det senaste? Du låter som en arg person som skriker så fort du förlorar i CS.

Permalänk
Skrivet av AdventureFox:

Slagit på datorn på det senaste? Du låter som en arg person som skriker så fort du förlorar i CS.

HAHAHAHA, behövdes ett morgonskratt

hur ser tempen ut i datorn när du lirar?
Kanske är fläktarna som börjar bli trötta

Permalänk
Medlem

menade att fläktarna inte kämpar, asså höjer hastigheten när jag spelar vilket dom alltid gör annars, men nu löste det sig för jag e dum i huvet. behövde bara dammas av lite xDDDDDDDDDD