Gigabyte Essence – ultrakompakt datorlåda för Mini ITX

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Visst önskar man att dom fått in större fläktar, men man bestämmer ju själv hur pass varma grejer man stoppar in och därmed om fläktarna behöver gå på höga varv eller inte.

Det som stör mig är att de använder så små fläktar trotts att chassit inte är såååå litet.

- Vi gör ett chassi som är 1cm för smalt för 80mm fläktar och sätter in 40mm fläktar istället...
(60mm fläktar borde vara möjligt på 74mm bredd)
Det känns bara ogenomtänkt.

I så fall är en Intel NUC betydligt mindre om yttermåtten verkligen är så viktiga.
(man får väl ställa den på högkant om det är bredden som är kritisk)

Permalänk
Medlem

Hög "vill ha" nivå på ramen (chassit struntar jag i).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Vad blir priset för ett komplett paket ifrån funktionell till göttigt? Det är väl bara "laptopprocessorer" som får plats ändå, allltså 2(4) kärnor istället för 4(8)?
Tycker nucarna var najz, jag fick min 8 gb intel i5 + 256 gb för ca 4500 kr i USA och billigaste nucen är på 1000 kr i sverige + ram o skit så du kan ju i teorin ha en dator för 2 lax, med chassi.

Vore kul att ha något slimmat riktigt kraftfullt, skulle vilja ha en värstingdator (stationär) jag kan resa med, min fulltower just nu är alldeles för stor.

Visa signatur
Permalänk

Kill it and burn it!

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7