Windows Threshold kan få virtuella skrivbord

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Humorn i det här är att personen skriver det från en dator på ett Internetforum ...

Ja he he

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av asard1212:

När man spelar så har man ju spelet på en skärm och tittar på forum eller chat på den andra utan att göra något alls. tex om man har en karta till spelet som man sitter och tittar på.

Man behöver inte något virtuella skrivbord.
Bara mer krångel.
Sen nu när där finns tysta Nuc datorer som inte kostar mycket så kan man ju köra forum m.m där.

Det ena negerar inte det andra. Har du använt virtuella i någon större utsträckning? Spel är nog inte den stora poängen med virtuella skrivbord, utan att du får en smidigare arbetsmiljö. Det är inget som helst krångel att använda virtuella skrivbord; när du efter kort tid vant dig är det svårt att vara utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag vill inte installera OS bara för att prova något. Kan du förklara fördelarna med 4 skrivbord samtidigt? Hur är dina erfarenheter?

LiveCD? du behöver inte installera nåt. Kör man flera program samtidigt och vill ha stor yta som möjligt för varje program är det väldigt bra, annars får programmen slåss om ytan på ett skrivbord

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Äntligen! Det var verkligen på tiden. Jag vill inte arbeta på en dator utan virtuella skrivbord och det skulle vara så skönt att slippa 3e parts mjukvaror för detta när man kör windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Men läser man beskrivning på "The Free Dictionary" så är nog det som gjordes här ändå sarkasm
"A form of wit that is marked by the use of sarcastic language and is intended to make its victim the butt of contempt or ridicule"
då målet var att förlöjliga någons mer-än-genomsnittliga-positiva-inställning-till-Windows-8.

Om inte annat så är det kanske ironi att bli tillrättavisad för att tillrättavisa/göra sig lustig över ironi
Efter läst det du citerar så är jag själv osäker på vad som är vad och när man ska använda vilket uttryck...

Ironi är nåt motsägelsefullt som "händer" och inget man väljer. Om jag tillrättavisar någons stavning genom att skriva "Du stavde fel." (omedvetet stavfel), så är det ironi.

Sarkasm är i princip när man avsiktligt menar nåt annat än vad man säger på ett något stötande vis. Om jag t ex skulle säga att jag verkligen gillar Modern UI.

Baserat på min egen förståelse av orden skulle jag beskriva dem så, åtminstone!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Symantec hade väl ett program som hette Norton Navigator till W95.
Har för mig man kunde ha upp till 7 olika skrivbord och växla där emellan med olika bakgrunder/upplösningar.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Kul först sparka på desktop användarna. Sen det här:) Försöker dom muta till sig pluspoäng , när win 8 inte blev som det var tänkt.

Hoppas dom slutar med dom dumheter dom gjort med win 8. Så går det bättre för windows. För desktop.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kul först sparka på desktop användarna. Sen det här:) Försöker dom muta till sig pluspoäng , när win 8 inte blev som det var tänkt.

Hoppas dom slutar med dom dumheter dom gjort med win 8. Så går det bättre för windows. För desktop.

Går bättre? Windows idag har ganska stor marknadsandel på desktop så tror inte de behöver hjälp där. Själv hoppas jag lite mer felsteg så det blir fler än 1 aktör som idag använder sin maktposition med fula metoder att behålla den.

Hoppas att Tizen, Firefox, Ubuntu också får upp marknadsandelar så Android inte förblir den enda.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Går bättre? Windows idag har ganska stor marknadsandel på desktop så tror inte de behöver hjälp där. Själv hoppas jag lite mer felsteg så det blir fler än 1 aktör som idag använder sin maktposition med fula metoder att behålla den.

Hoppas att Tizen, Firefox, Ubuntu också får upp marknadsandelar så Android inte förblir den enda.

jo, vet det, men få Svenssons vill ta stegen till linux tyvärr. Bara se på asus mini laptop (glömt vad dom hette), där försökte asus köra linux (blev en del kritik). Plus att den sålde sämre än den med windows 7 på (båda var exakt lika). Men var ett par år sen nu.

Vore kul om steam´s idé hade fått bättre genomslag (verkar lite svalt mottagande än så länge). Men gamla spel blir man tvungen att köra på windows (för dom lär inte bli portade till linux), om dom inte gör nysläpp.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

On Topic:
Jag hoppas att Microsoft också implementerar att man kan ställa in antalet desktops samt hotkeys för dessa, utöver detta så vill jag personligen ha möjlighet att sätta z index på fönster samt prioritet och kunna flytta fönster med hjälp av en modifier då blir jag en happy camper.

Skrivet av Broken-arrow:

jo, vet det, men få Svenssons vill ta stegen till linux tyvärr. Bara se på asus mini laptop (glömt vad dom hette), där försökte asus köra linux (blev en del kritik). Plus att den sålde sämre än den med windows 7 på (båda var exakt lika). Men var ett par år sen nu.

Vore kul om steam´s idé hade fått bättre genomslag (verkar lite svalt mottagande än så länge). Men gamla spel blir man tvungen att köra på windows (för dom lär inte bli portade till linux), om dom inte gör nysläpp.

Lite off topic men:

Även om Steam verkar svalt så har det slagit en stor våg.

  • Crytek tog upp sin Linux variant på större allvar.

  • Unigine fortsätter som vanligt.

  • Senaste version av Unreal motorn har stöd för Linux och även släppt demo's, samt att Epic sponsrar Blender med 10.000 euro för att göra deras workflow lättare att arbeta med deras verktyg.

  • GOG har nu också vänt sig till Linux, samt Witcher 2 även om inte native. Witcher 3 planeras släppas på Linux samma datum som resten av platformarna.

Många andra har gjort samma sak och insett att även om det finns många distro's i Linux så är inte det något större problem.

Angående äldre spel så finns det lösningar som Wine samt projekt som implementerar Wine med direct3d istället som tar bort prestandaförlusten man får med Direct3D -> OpenGL

Nedan ser du ett GTX670 som kör med öppna drivrutiner som ännu bara klarar av att köra på idle hastigheter och spelet (GTA) på högsta inställningar i Wine med direct3D istället för det vanliga (direct3d -> OpenGL)

Dold text
Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Commander:

On Topic:
Jag hoppas att Microsoft också implementerar att man kan ställa in antalet desktops samt hotkeys för dessa, utöver detta så vill jag personligen ha möjlighet att sätta z index på fönster samt prioritet och kunna flytta fönster med hjälp av en modifier då blir jag en happy camper.

Lite off topic men:

Även om Steam verkar svalt så har det slagit en stor våg.

  • Crytek tog upp sin Linux variant på större allvar.

  • Unigine fortsätter som vanligt.

  • Senaste version av Unreal motorn har stöd för Linux och även släppt demo's, samt att Epic sponsrar Blender med 10.000 euro för att göra deras workflow lättare att arbeta med deras verktyg.

  • GOG har nu också vänt sig till Linux, samt Witcher 2 även om inte native. Witcher 3 planeras släppas på Linux samma datum som resten av platformarna.

Många andra har gjort samma sak och insett att även om det finns många distro's i Linux så är inte det något större problem.

Angående äldre spel så finns det lösningar som Wine samt projekt som implementerar Wine med direct3d istället som tar bort prestandaförlusten man får med Direct3D -> OpenGL

Nedan ser du ett GTX670 som kör med öppna drivrutiner som ännu bara klarar av att köra på idle hastigheter och spelet (GTA) på högsta inställningar i Wine med direct3D istället för det vanliga (direct3d -> OpenGL)
https://www.youtube.com/watch?v=lpVc0uw8j6k

Dold text

Ser ok ut, men hur många FPS, är det dropps (flyt i spelet alltså)?

Är det mycket pill för att få wine att fungera? är det ett lager över linux?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ser ok ut, men hur många FPS, är det dropps (flyt i spelet alltså)?

Är det mycket pill för att få wine att fungera? är det ett lager över linux?

PlayOnLinux är väl det lättaste sättet att hantera Wine för nybörjare. (är en frontend)
Prestanda varierar och vid vanliga Direct3D -> OpenGL är prestandan ~80% på nVidia och ~60% på AMD men det är svårt att generalisera.

Direct3D är fortfarande inte implementerat som standard då closed source drivrutiner inte fungerar med detta samt tror jag det är lite oro över implementeringen.

Lite mer uppdaterad info:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTc1MTI

Mer info om Wine är det bara att googla samt att titta in på tråden: (blivit av med första graferna dock men gör uppdateringar och kommer förmodligen göra en snart med Windows 7.
http://www.sweclockers.com/forum/17-linux-och-ovriga-operativ...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Det var en trevlig nyhet, är nått man väntat på i 15 år skulle jag tro, är nått som används flitigt på linux, så är nått man saknat länge på Windows.
Visst finns en del program som försöker få till det, men aldrig hittat nått som funkar som jag vill riktigt, med en gnutta tur kanske man kan köra olika bakgrunder till dom olika skrivborden men det är nog att hoppas på för mycket

Har du testat dexpot? Tycker att det fungerar utmärkt.

Permalänk
Skrivet av Commander:

PlayOnLinux är väl det lättaste sättet att hantera Wine för nybörjare. (är en frontend)
Prestanda varierar och vid vanliga Direct3D -> OpenGL är prestandan ~80% på nVidia och ~60% på AMD men det är svårt att generalisera.

Direct3D är fortfarande inte implementerat som standard då closed source drivrutiner inte fungerar med detta samt tror jag det är lite oro över implementeringen.

Lite mer uppdaterad info:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTc1MTI

Mer info om Wine är det bara att googla samt att titta in på tråden: (blivit av med första graferna dock men gör uppdateringar och kommer förmodligen göra en snart med Windows 7.
http://www.sweclockers.com/forum/17-linux-och-ovriga-operativ...

Okej Får hoppas mantel får större skara som använder och sen hoppar på openGL (när dom förhoppningsvis får mantelstöd) eller gå på GL direkt och fixa stöd för mantel i efterhand

Får i alla fall hoppas spelmotorföretagen, dumpar directx och kör GL i stället (funkar ju både i win och linux). Men då kommer ju MS inte bli så glada

Kör en del spel som world of tank (som inte är så stabilt), skulle nog funka sämre i linux när det är så ostabilt i windows. Sen är inte drivers helt 100 än. Så jag väntar tills linux mognat (har tyvärr varit segt i 5 år nu).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Skall man implementera virtuella skrivbord är det nog bäst man gömmer funktionen ordentligt, har svårt att se att användare som nu blir förvirrade och "tappar fokus" pga att startskärmen öppnas i helfönster skall kunna hantera att hela skrivbordet ändrar utseende.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av havoc:

Skall man implementera virtuella skrivbord är det nog bäst man gömmer funktionen ordentligt, har svårt att se att användare som nu blir förvirrade och "tappar fokus" pga att startskärmen öppnas i helfönster skall kunna hantera att hela skrivbordet ändrar utseende.

Öppnar man program i andra skrivbord borde man väl veta hur man använder dom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av norpan111:

Öppnar man program i andra skrivbord borde man väl veta hur man använder dom

Skickades från m.sweclockers.com

Hans inlägg är en pik mot all kritik på Windows 8 och folk som inte kan använda det pga en grej som inte påverkar någon egentligen. Hur många sitter i Startmenyn mer än 3 sekunder? Samma sak gäller startskärmen i Windows 8 ... Är inne max 3 sekunder några gånger per dag, sen är jag tillbaks till Desktop igen.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av asard1212:

Men om man kör nu detta nya virtuella skrivbord så kommer ju det vara mer att hålla reda på och klicka på.
Som vissa kommer klaga på.

Jag kan förstå lite de som sitter på kontor och arbetar.
Men vi vanliga datanördar behöver inte detta på dagens snabba Windows och datorer.

Öppnar jag ett program så stänger jag det när jag är klar och öppnar det ingen snabbt när jag ska kolla ingen.
Enkelt.

Man sitter inte och läser Aftonbladet samtidigt när man spelar ett spel m.m
Nä lite på skoj nu. Om man sitter med Aftonbladet på en och spel på den andra och en film på den tredje och något annat på en fjärde då tycker jag man ska stänga datorn helt och gå ut och träffa några kompisar och ta en öl eller något.

Hyfsat trångsynt det här inlägget. Nu är jag inte hemma så jag kan inte ta en screenshot på mitt upplägg, men jag kör linux med i3 window manager, och har så svårt för windows ensamma skrivbord nu att jag blir grinig varenda gång använder windows (jobb, skola...)

Jag har ett skrivbord för utveckling/programmering, ett för eventuella spel, ett tredje för webbläsaren, ett fjärde för media-playern, ett femte för mail och skype, ett sjätte för torrent-klienten, samt ett sjunde för filhanteraren. Allt detta kör jag på två skärmar, växlar mellan alla skrivbord med winkey/superkey + siffra. Det går snabbt, är sjukt smidigt och jag verkligen älskar det.

"Men varför behöver du ha alla uppe samtidigt?!" är en vanlig fråga. Därför att jag kan, därför att det är 2014 och hårdvaran i datorn klarar av detta och 10 gånger mer. Den sätter inga gränser här, du behöver inte stänga ner ett program för att öppna ett nytt. Det är onödigt, och tar onödigt mycket tid.

Permalänk
Skrivet av jooster:

Hyfsat trångsynt det här inlägget. Nu är jag inte hemma så jag kan inte ta en screenshot på mitt upplägg, men jag kör linux med i3 window manager, och har så svårt för windows ensamma skrivbord nu att jag blir grinig varenda gång använder windows (jobb, skola...)

Jag har ett skrivbord för utveckling/programmering, ett för eventuella spel, ett tredje för webbläsaren, ett fjärde för media-playern, ett femte för mail och skype, ett sjätte för torrent-klienten, samt ett sjunde för filhanteraren. Allt detta kör jag på två skärmar, växlar mellan alla skrivbord med winkey/superkey + siffra. Det går snabbt, är sjukt smidigt och jag verkligen älskar det.

"Men varför behöver du ha alla uppe samtidigt?!" är en vanlig fråga. Därför att jag kan, därför att det är 2014 och hårdvaran i datorn klarar av detta och 10 gånger mer. Den sätter inga gränser här, du behöver inte stänga ner ett program för att öppna ett nytt. Det är onödigt, och tar onödigt mycket tid.

he he ja du

Jag skulle vilja veta varför du måste. Sen om man har en bra dator ??? varför ska man då ha program öppna när det en då går fort ??

Jag vet vad du menar men nu börjar det gå åt fel hål vad jag pratar om.

Jag pratar om att visa personer sitter och klagar på den nya Startmenyn i W8.
Att det är jobbigt med den.
Men sen tycker de helt plötsligt att ett program där man får göra fler commando är inte fel hm ?????
W8 hålla reda på en sak.
Med Virtuellt skrivbord ???? hålla reda på flera saker.

Jag får inte ihop det.

Du får nog svår att förklara för mig.
Jo nån skrev: Man vänjer sig. jo det gör man lika mycket som man vänjer sig på allt de ändrar i Windows 8.

Windows 8 är det bästa de har gjort.
Man måste titta på allt som finns i Windows 8 innan man dömer.
Man måste äga W8 innan man dömer.

Sen Windows 8 kom så har jag märk till 99 % av de jag hjälper med Windows har inga problem längre.
Allt flyter fint.

Sen vill jag säga, alla som läser detta jag menar inte alla personer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av asard1212:

Jo nån skrev: Man vänjer sig. jo det gör man lika mycket som man vänjer sig på allt de ändrar i Windows 8.

Om du hänvisar till mig har du ryckt det ur sitt sammanhang. Jag skrev exakt:

Citat:

... när du efter en kort tid vant dig är det svårt att vara utan.

Ifall jag bara srkivit "man vänjer sig", ja då hade det kunnat betyda att trots att man fortsatt inte gillar det, har man inget annat val än att vänja sig. Nu skrev jag dock att du snabbt (kort tid) vänjer sig och sedan inte vill vara utan den här funktionen. Det är två vitt skilda saker.

Det är möjligt att ditt arbetssätt inte vinner något på virtuella skrivbord. För många av oss med ganska intensiva arbeten där ett flertal uppgifter bearbetas under samma arbetspass, ja då är det en stor tillgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag vill inte installera OS bara för att prova något. Kan du förklara fördelarna med 4 skrivbord samtidigt? Hur är dina erfarenheter?

Jag kör med 2x4 virtuella skärmar, dvs 8 skrivbord. Och två fysiska skärmar. Har terminalfönster till servrar på ett skrivbord (eller flera), mail på ett annat, ordbehandlare på ytterligare ett, osv. Har man många (fler än ca fem, kanske) program igång samtidigt är virtuella skrivbord oumbärligt. Och jag har oftast minst 15 igång.

/Tomas

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Om du hänvisar till mig har du ryckt det ur sitt sammanhang. Jag skrev exakt:

Ifall jag bara srkivit "man vänjer sig", ja då hade det kunnat betyda att trots att man fortsatt inte gillar det, har man inget annat val än att vänja sig. Nu skrev jag dock att du snabbt (kort tid) vänjer sig och sedan inte vill vara utan den här funktionen. Det är två vitt skilda saker.

Det är möjligt att ditt arbetssätt inte vinner något på virtuella skrivbord. För många av oss med ganska intensiva arbeten där ett flertal uppgifter bearbetas under samma arbetspass, ja då är det en stor tillgång.

Nej det var inte dig jag tänkte på.

Sen åter ingen. Jag klagar inte på virtuella skrivbord (Programmet).
Jag pratar om Startmenyn som många klagar på. Sen var det bara roligt att ta upp det virtuella skrivbord som jämförelse.
Just med vad man behöver göra.

Som gamla startmenyn fick man ju gå ner med musen och klick och sen fick man sitta där och leta och tryck på en mapp (Länk) för komma till nästa.
Till man kom till programmet man ska starta.

Nu i Windows 8 behöver man ju inte det.
Nu har man en stor skärm där man har allt som man har utan att klicka flera gånger för att se och starta programmet.

Allt på ett ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asard1212:

Nu har man en stor skärm ful av allt

Jo, nog är den ful allt!

Permalänk
Medlem

Har funnits väldigt länge på X11. Började använda virtuella skrivbord redan runt 93/94. Först på SunOS/Solaris, sedan som tillägg till Windows NT 3.5 och OS/2.

Så håller helt med de som påstår att detta inte är något nytt. Stämmer det.

Det hindrar dock inte att det ändå är positivt om Microsoft har någon sådan funktion som standard i Windows 9. Personligen så har jag dock inte saknat det väldigt mycket. Precis som många andra så har jag normalt alltid tre skämar uppe (den bärbara + två externa). Förstår dock absolut att för vissa arbetssätt och prefernser så är det ändå värdefullt med virtuella skärmar (trots flera fysiska).

Den riktigt positiva, och kanske den viktiga nyheten här, är dock att det visar på att Microsoft återigen valt att fokusera på mus/tangentbord som inenhet i och med Windows 9. Vilket jag också tror är den medvetna PR-taktiken ifrån deras sida med denna nyhet/"läcka".

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av tompa62:

Jo, nog är den ful allt!

jaja det räcker nu he he he
Så det nu

Permalänk
Skrivet av L'ombra:

Ironi är nåt motsägelsefullt som "händer" och inget man väljer. Om jag tillrättavisar någons stavning genom att skriva "Du stavde fel." (omedvetet stavfel), så är det ironi.

Ironi är regn på din bröllopsdag.
Ironi är ett bra råd du inte tog.
Ironi är 10k skedar när allt du behöver är en kniv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Ironi är regn på din bröllopsdag.
Ironi är ett bra råd du inte tog.
Ironi är 10k skedar när allt du behöver är en kniv.

Ironi är alla meningslösa kommentarer du får, när allt du behöver är ett bra svar.

Permalänk
Medlem

Låter vettigt, som gammal stofil är jag sedan Amigatiden (25 år sedan drygt, vansinnigt) van att arbeta med flera "skärmar" samtidigt. Gör det även i OSX och Linux Mint. Tredjepartslösningar till Windows har funkat ok, men har då och då strulat med en del program.

Jag skulle gärna se att man samtidigt tillät skrivbord större än skärmstorleken, detta har funkat i Windows förut; bra implementerat är det smidigt ibland. (dvs, skrivbordet skrollar när pekaren når skärmkanten)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag använder två skärmar. Det betyder då att nya funktionen är onödigt för mig...

Och jag använder tre skärmar, samt virtuella skrivbord. 10-12 arbetsytor allt som allt brukar det bli när miljöer, terminaler, bildbehandlare, IDEer och virtuella maskiner är igång.

Det här är en feature som gör att jag faktiskt skulle välja att arbeta i Windows - något jag inte gjort under nio år som yrkesverksam systemutvecklare då ovanstående 12 arbetsytor blir totalt kaos utan virtuella skrivbord.

Permalänk
Medlem