Windows uppdatering: Problem!

Permalänk
Medlem

Windows uppdatering: Problem!

Hej! När datorn meddelade mig om att Windows 8.1(uppdatering) var redo att installeras så gick det inte då mitt SSD på 80gb som mitt OS ligger på var fullt. Finns det något sätt att säga åt datorn att alla OS uppdateringar ska laddas ned på min andra hårddisk på 1000gb och går det ens att ladda ned uppdateringar till ett OS som ligger på en annan hårddisk, vilket jag nu är tvungen att göra?

(Min dator har en mekanisk på 1000gb och en SSD på 80gb)

Permalänk
Avstängd

Du kan resan filer som Windows Update använder för att avinstallera etc men eftersom det sällan görs så värderar du nog utrymmet mer.

http://www.cnet.com/how-to/delete-windows-update-files-to-reg...

Permalänk
Medlem

tack för tipset, men jag vill bara veta hur man gör så att uppdateringen hamnar på den mekaniska hårddisken? (D:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eltejp:

tack för tipset, men jag vill bara veta hur man gör så att uppdateringen hamnar på den mekaniska hårddisken? (D:)

Verkar inte vara möjligt av google att döma.

Permalänk
Medlem

Google: http://superuser.com/questions/22235/can-i-set-up-windows-upd...

Första svaret kanske ger en lösning? Annars så ta bort alla nedladdade uppdateringar, som dom skriver, hur ofta avinstallerar du en uppdatering från Windows?

Permalänk
Medlem

Skulle behöva en bättre guide för det här. Jag kan hitta fyra olika ''Cleanup-filer'' när jag går in på Dator och sedan söker på Cleanmgr, men vågar inte riktigt radera något då jag inte vet hur det kommer att påverka min dator och vad det ens är jag raderar. Så vad ska jag radera?? :S

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag får klara mig utan windows 8.1

Permalänk
Avstängd

Radera inget. Det gäller endast XP då där kunde man radera men Windows 7/8 är helt annorlunda och det funkar inte att bara radera filer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

minska ner på återställnings partitionen och dra ner på papperskorgens utrymme
Kan hjälpa att få loss några gig

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Stänga av/flytta växlingsfilen och stänga av viloläge frigör också utrymme om du inte redan gjort det.

Permalänk
Inaktiv

köpa ny ssd är ju ett annat tips