Kan ej betala på steam med Visa ung från Swedbank!

Permalänk
Medlem

Kan ej betala på steam med Visa ung från Swedbank!

Hej alla SweC-are!
Jag har ett Visa Ung från Swedbank... Kan inte betala på nätet meddetta. Finns det något sätt att gå runt spärren?

Tack på förhand
Highwell

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

be dina föräldrar?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Highwell:

Hej alla SweC-are!
Jag har ett Visa Ung från Swedbank... Kan inte betala på nätet meddetta. Finns det något sätt att gå runt spärren?

Tack på förhand
Highwell

Paypal kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har troligen en internetbank, där brukar man kunna "slå på/stänga av" internetköp och utlandsköp på korten.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Du kan använda Paysafecard, som finns på exempelvis Pressbyrån: https://www.paysafecard.com/sv-se/koep/

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

se om du kan nyttja Swedbanks Ekort på din banksida, då skapas ju ett kort med belopp du vill betala. http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/logga...

Permalänk
Medlem

Föräldrar, vågrar intebetala på nätet med kort.

Pressbyrån, 7Eleven är en bra bit bort. E-Kort ska jag kolla upp. Kan tyvärrintekoppla det till PayPal heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Föräldrar, vågrar intebetala på nätet med kort.

Pressbyrån, 7Eleven är en bra bit bort. E-Kort ska jag kolla upp. Kan tyvärrintekoppla det till PayPal heller

PayPal behöver du inte koppla ditt kort till. Du kan överföra pengar till den med en vanlig banktransaktion, som när du betalar en räkning.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

PayPal behöver du inte koppla ditt kort till. Du kan överföra pengar till den med en vanlig banktransaktion, som när du betalar en räkning.

Kan inte ens föra över pengar till något annat än mina egna konton. Swedbankbajs.

Permalänk
Medlem

Tur man aldrig hade detta problemet när man var liten.
Då om man skulle köpa spel så fick man snällt knata ner till affären och köpa. Där var det aldrig någon som frågade hur gammal man var.
Bara man hade pengar så var det OK att köpa

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Tur man aldrig hade detta problemet när man var liten.
Då om man skulle köpa spel så fick man snällt knata ner till affären och köpa. Där var det aldrig någon som frågade hur gammal man var.
Bara man hade pengar så var det OK att köpa

Vissa hade det bra, en annan fick be fyllegubben i centrum köpa ut CS i utbyte mot en 50 lapp när man va för ung för grabbarna inne på Game...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Kan inte ens föra över pengar till något annat än mina egna konton. Swedbankbajs.

Det är inte bara Swedbank. Andra banker också. Du måste vara myndig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklaslofstrom:

Vissa hade det bra, en annan fick be fyllegubben i centrum köpa ut CS i utbyte mot en 50 lapp när man va för ung för grabbarna inne på Game...

Dels så var jag inte så ung när man köpte CS och dels kommer jag från en liten stad där butikerna inte brydde sig nämnvärt

Det är alltid bäst att be morsan/farsan om hjälp i dessa fall.
Hade jag haft barn som ville köpa spel skulle jag direkt hjälpa till om det var några problem med betalningen eller liknande.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Föräldrar, vågrar intebetala på nätet med kort.

Pressbyrån, 7Eleven är en bra bit bort. E-Kort ska jag kolla upp. Kan tyvärrintekoppla det till PayPal heller

Kommer inte rikigt ihåg hur jag gjorde men jag tror att jag ringde min bank, så fick de göra något så att jag kunde handla online. Då fick jag också ett lösenord som man var tvungen att knappa in på vissa sidor när man handla...

Jag har dock inte Swedbank så det är mycket möjligt att det inte fungerar på samma sätt hos dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skulle tro att hans föräldrar valt ett alt som är spärrat, tror inte de hjälper att ringa till banken

Permalänk
Medlem

Du kan inte göra betalningar över internet med ett Visa Ung, du behöver uppgradera till Mastercard eller något. Sen måste du lägga på Verified by visa. Vilket du kan göra på swebanks sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det är inte bara Swedbank. Andra banker också. Du måste vara myndig.

Länsförsäkringar SAMT Nordea har dessa tjänster. Även Handelsbanken.

Swedbank har sina begränsningar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik justerad och tråd flyttad*
Moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...