Twitch tar bort ljudspår i videoklipp med upphovsrättsskyddat material

Permalänk
Medlem

Så jävla pissdåligt. Men som alla skrev så var det väntat nu när google köpte det.

Dags att börja kolla in dessa två

http://www.azubu.tv/
http://www.hitbox.tv/

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Så jävla pissdåligt. Men som alla skrev så var det väntat nu när google köpte det.

Dags att börja kolla in dessa två

http://www.azubu.tv/
http://www.hitbox.tv/

Vad tror du kommer hända om azubu eller hitbox blir lika stora som twitch? Exakt samma sak.

Permalänk
Medlem

http://alpha.gaminglive.tv/#/channels

Stötte på detta idag, får väl se utifall det blir något.

Permalänk
Medlem

Vad mycket anarkister det hänger på SweClockers. Är det ett tecken på en sjunkande medelålder bland besökarna?

Man får inte glömma att de flesta kriminella eller förbrytare tycker att lagarna som berör dem borde försvinna eller att de är "förjävliga". Tänk om vi helt plötsligt skulle ta bort hastighetsgränser på alla vägar bara för att de som väljer att bryta mot hastighetsbegränsningarna tycker det är "fel"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Vem vill egentligen höra musik när någon spelar?
Är det musik i spelet så det hör ihop så är det helt okej, men inte vill jag höra random dubstep eller så när jag kollar på en stream eller VOD.

Licensierad in-game musik, korta cutovers mellan castings, presentation av events eller delar av events, reklam med licensierad musik inbäddat i en live-feed. Så jävla dåligt genomtänkt. I resten av världen ser man detta som gratisreklam, hos lobbyfirmorna i USA ser man det som jobbtillfällen.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Väldigt, väldigt många vill.

då kan man väl bara sätta på egen musik?

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk

Så länge det bara gäller VoDs så är det lungt, men börjar det gälla livestreaming också så kommer ju alla bara migrera till någon annan tjänst.

Permalänk
Medlem

Till alla som klagar på att klipp har blivit ljudlösa trots att dom inte skulle vara det.

Det är en bot som går igenom VODS och där botten känner igen musik stänger den av ljudet. En bot är inte 100% failproof.

Permalänk
Medlem

Skulle tro (eller hoppas) att detta är en tillfällig åtgärd tills Twitch/Google har avtal med de större aktörerana vars spel streamas. Får väl se.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wully:

Älskar alla som säger att twitch blev helt väredlöst. Hur många kollar ärligt talat på vods på twitch? Väldigt få.

Men... Men.... Detta är bara för google tänker köpa twitch. Så om google inte ryktades köpa twitch så skulle twitch kunna flyga under radaren på copyright matrial. Skulle inte tro det, inte med så stort livestreaming har blivit.

Bara för att du inte kollar på VODs så betyder det ju inte att väldigt få gör det. Det är ju som om du skulle säga att du tycker om att äta bajs, därför tycker alla om att äta bajs.

En väldigt stor del kollar p VODs. Jag gör dock inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Vad mycket anarkister det hänger på SweClockers. Är det ett tecken på en sjunkande medelålder bland besökarna?

Man får inte glömma att de flesta kriminella eller förbrytare tycker att lagarna som berör dem borde försvinna eller att de är "förjävliga". Tänk om vi helt plötsligt skulle ta bort hastighetsgränser på alla vägar bara för att de som väljer att bryta mot hastighetsbegränsningarna tycker det är "fel"..

Jag är 43 år, så ung är jag inte. Visste är det så att att min frihet att lyssna på vad jag vill inskränker skivbolagens och artisternas frihet att tjäna pengar. Så man måste hela tiden fundera på vems frihet man anser vara viktigast. Skivbolagens och artisternas frihet att tjäna pengar inskränker ju på mina möjligheter att uppleva nöjen på Internet.

Sen måste man komma ihåg att bara för att något är lagligt så innebär det inte automatiskt att det är moraliskt rätt.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Som sagt det finns spel som point & click spel vissa mer än andra om det är dåligt spel enligt dig spelar inte någon stor roll här.

Om det räcker med ett lets play klipp för att en presumtiv köpare ska bli mätt på en titel, så är det väl inte videoklippets fel? Videoklippet exponerar ju bara spelet som det är.

Permalänk
Medlem

Hm. Men jag betalar redan Spotify för att få lyssna på musiken och ibland har jag även köpt skivan, ändå får jag inte lyssna på den genom en gammal stream som lagts upp.. Var returnerar jag skräpet?

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

[...]Visste är det så att att min frihet att lyssna på vad jag vill inskränker skivbolagens och artisternas frihet att tjäna pengar. Så man måste hela tiden fundera på vems frihet man anser vara viktigast. Skivbolagens och artisternas frihet att tjäna pengar inskränker ju på mina möjligheter att uppleva nöjen på Internet.

Men deras "frihet att tjäna pengar" är trots allt kopplat till en prestation.

Permalänk

Det roligaste med detta är att twitch har funnits länge och nu när google tar över så är det bara $$$$. Om det nu var ett sådant problem innan med twitch tror du inte att dom hade fått stänga ner siten?. Som sakt folk får säga vad dom vill om detta men det handlar bara om $$.

Och jag måste dock säga att det känns som 50% av folk som postar här har aldrigt följt twitch innan.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Detta kräver lite mer än bara Twitch / Google's sida. För att dela på ljudet måste streamaren antingen välja musik från en tjänst som Twitch / Google ger på någon stream panel med playlist eller att man delar ljudet se nedan.

Skall man separera mikrofonljud samt spelljud / musik måste streamaren streama dessa ljud separat vilket kommer kräva mer uppkoppling. Krävs också mjukvara som man då skall kunna välja ljudkälla från applikationer. Linux har detta dock vet jag inte om Windows har möjligheten eller viljan att göra detta då även Microsoft kämpar för & mot upphovsrättens långa arm att implementera stopp för detta. Ett tydligt fenomen var när exempelvis inspelning av allt man hör (WaveOut/Whatyouhear/stereo mix/eller vad andra kallade funktionen för) försvann under en kort tid från många drivrutiner.

Det är inga problem att dela upp ljud till olika källor, många program och spel har den funktionen i sig, så man kan välja vart ljudet ska spelas upp.
T.ex så kan man välja att spelljudet spelas upp i 3.5mm anslutna högtalare medans kommunikation från t.ex TS3 spelas upp i ett USB headset.
Windows har en liknande funktion, fast vad jag vet så kan man bara dedikera en enhet till kommunikation och en till övrigt ljud, de inställningar som finns i programmen i sig är ju lite mer specifika.

Nu är jag trött då jag just börjat jobba så jag kanske skriver lite flum eller missförstår dig, men jag återkommer när jag är piggare och ser över min kommentar.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Jag är mer intresserad av anledningen till varför Twitch sålt ut sig

aktieägare, investering, avkastning ... marknadsekonomi

Permalänk
Skrivet av Curik:

Vad mycket anarkister det hänger på SweClockers. Är det ett tecken på en sjunkande medelålder bland besökarna?

Eh, intelligensen brukar öka med åldern, inte sjunka. Undantag finns ju uppenbarligen alltid.

corporate mouth piece much?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Bara för att du inte kollar på VODs så betyder det ju inte att väldigt få gör det. Det är ju som om du skulle säga att du tycker om att äta bajs, därför tycker alla om att äta bajs.

En väldigt stor del kollar p VODs. Jag gör dock inte det.

Argumentera ovanför kiss och bajs nivå tack.

Gick in och kollade några vods från större streamers inom dota (Draskyl, Merlini, SingSing). Alla verkar snitta rätt bra på 2000 visningar på sina vods medans när dessa streamar så har dom 20k+ visningar vid peak time. SingSing var den enda som hade mer och han hade 15k men han kan få väldigt många viewers när han streamar....

Kollade också topstreamern (just nu) på LoL (flosd?) och han får 2k också på sina vods.

2000visningar är ingenting om du jämför vad dessa personer får om dom laddar upp klippen på youtube. Det är en väldigt liten minoritet som faktiskt kollar på twitch VoDs

Permalänk
Medlem

Tycker egentligen sådant här är alldeles utmärkt. Ingen tar någon verklig skada av det, men det är ett irritationsmoment som drabbar många, vilket ställer dagens tämligen löjliga, för att inte säga analretentiva, copyrightlagstiftning i ljuset, något som i sin tur förhoppningsvis kan leda till att opinion väcks på bred front mot skiten.

Hoppas nästan Youtube börjar göra samma sak; vågar gå så långt som att påstå att det ganska säkert skulle ge effekt på lagstiftningen, i och med att det inte längre skulle vara någon marginell grupp som drabbas dess konsekvenser.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

För er som spelar Dota.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: MSI Z87 G45 GAMING | CPU: i7 4770k @ 4.4GHz | Kylning: Antec Kühler 620 Push n' Pull | GPU: ASUS GTX 780 DCII SLI | APU: Asus Xonar Essence STX | RAM: Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE LP | PSU: Corsair AX860i | SSD: Samsung 840 Basic 250GB | HDD: WD Green 3TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE 144Hz

Permalänk

Upprörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Det är inga problem att dela upp ljud till olika källor, många program och spel har den funktionen i sig, så man kan välja vart ljudet ska spelas upp.
T.ex så kan man välja att spelljudet spelas upp i 3.5mm anslutna högtalare medans kommunikation från t.ex TS3 spelas upp i ett USB headset.
Windows har en liknande funktion, fast vad jag vet så kan man bara dedikera en enhet till kommunikation och en till övrigt ljud, de inställningar som finns i programmen i sig är ju lite mer specifika.

Nu är jag trött då jag just börjat jobba så jag kanske skriver lite flum eller missförstår dig, men jag återkommer när jag är piggare och ser över min kommentar.

Jo fast det där blir per enhet inte per ljudstream. Jag gör samma sak som du fast med 1 ljudkort.

Pulseaudio har fått mycket kritik tidigare men funktionerna är ganska awesome. Varje program som spelar ljud skapar en stream. Ljudservern kan manipulera varje stream hur man än vill, EQ, loopa den till en annan enhet och då skapa virtuella streams exempelvis där man har olika effekter på varje stream samt även skicka den till en annan ljudserver i nätverket eller till ett annat nätverk.

Samt som i bilden kan jag dra & släppa Teamspeak / Audacious antingen till Analogt ut till mina HD650 lurar eller skicka det via toshlink från samma ljudkort till mina högtalare.

Det är något jag vill också få på Windows då att kunna separera ljud är något awsome dock vill jag inte ersätta mina HD650 + modmic med något USB headset

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jangofett:

Eh, intelligensen brukar öka med åldern, inte sjunka. Undantag finns ju uppenbarligen alltid.

corporate mouth piece much?

Precis, och det visas av att en stor del av klagomålen är totalt missriktade. Förmodligen är det folk som bara är upprörda av rent själviska anledningar och inte haft en tanke på att hjälpa till att göra något bättre, och därför har de aldrig försökt kolla upp vad problemet egentligen är.

Problemet är just dessa själviska drivkrafter. Det är de som får företagen att utnyttja copyrights (och patent) för sådant som inte var ursprungstanken, och det är exakt samma drivkraft som får andra at anse att de ska ha en massa saker (utvalda av de själva) gratis. Samma typ av människor, bara med olika förutsättningar och situation. Det är människorna som faktiskt kämpar för att ändra på det för alla som kan bidra med något positivt, till skillnad från blodiglarna på båda sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Inte så konstigt, alla stackars skivbolagsdirektörer måste ju ha kaviar och champagne till lunch. Annars så svälter ju dom stackarna.

Alla Copyswede kloner ser nog till att även de får del av den kakan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Vad tror du kommer hända om azubu eller hitbox blir lika stora som twitch? Exakt samma sak.

Ja, men om det inte funkar på Twitch så kan man väl använda alternativen!? Sen ser jag detta standardargument överallt. Det är inte helt genomtänkt och förefaller vara en del hörsägen från nåt en streamer sagt vid något tillfälle som denne har läst på reddit.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

Börjar bli riktigt frustrerande att dom ska förstöra allt skit som är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osprey:

Men deras "frihet att tjäna pengar" är trots allt kopplat till en prestation.

Om hur väl man presterar eller hur nyttig man är för samhället ska styra hur mycket friheter vi har så är vi mycket illa ute som samhälle.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Om hur väl man presterar eller hur nyttig man är för samhället ska styra hur mycket friheter vi har så är vi mycket illa ute som samhälle.

Det var inte riktigt det jag avsåg, givetvis; självklart ska inte prestationer etc. styra våra allmänna friheter; det var du som introducerade det ordvalet som om det handlade om mänskliga fri- och rättigheter. Utan vad jag avsåg var det faktum att den omtalade "friheten att tjäna pengar", vilket de förhoppningsvis gör efter förtjänst, trots allt är kopplad till en initial prestation från deras sida. Medan "möjligheter att uppleva nöjen på Internet" inte nödvändigtvis motsvaras av någon prestation. Att ställa dessa så direkt mot varandra synes märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Varför blir då LinusTech inte bannat för? Är ju nästan aldrig gaming där utan oftast tekniksnack.

Därför att Twitch är en relativt "liten" inte mainstream site ännu och därför flexibla för att hitta nya inriktningar. Om man frågar om lov för att prova något utanför deras ToS, så beviljar de det om det drar folk till siten, Dodger ska t.ex. få streama crafting-kvällar (vissa gaminginriktade) på Twitch på prov, men då har hon en rätt hängiven skara som följer henne med.

http://youtu.be/Z5PRWFce26Y?t=4m11s

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb